המסך המפוצל

החדשות שנאהב לאהוב (וחבל)

האם פוקס, ערוץ החדשות הידידותי, הוא הדבר שאנחנו צריכים? לא עברנו כבר את השלב ההתפתחותי בו אנחנו מאמינים לכל הנאמר לנו?

מאת: ולדי דבוייריס

פורסם: 08-07-2002
6 תגובות
בעידן של תחרות עדיף שלצרכן הישראלי יהיה כמה שיותר מבחר מכל דבר. לא אוהב כדורגל? הנה לך ערוץ קנדי שמשדר כל היום לאקרוס! הזדווגות הקנגורו משעממת אותך? תוכל לראות איך הכרישים עושים את זה! לא אוהב מוזיקה שחורה? הנה לך קליפים של פופ נוצרי! נהיינו אמריקה, לפחות במובן של שידורי הכבלים, וכעת כל מאה הערוצים נאבקים ביניהם על שברי אחוזים של רייטינג, והנושא הלוהט בפיו של כל ח"כ דתי הוא פורנו (הבאנו להם אותה בהפוכה...). ורק בחדשות - נותרנו גלמודים ונטולי ברירה - שלושה ערוצים בסך-הכל, שיירים מן העידן האנאלוגי - CNN, BBC ו-SKY. כולם נחשבים כרגע בארץ למעוזי האנטישמיות. CNN סתם כי בא להם להיות אנטישמיים, ושני הבריטים כי הם בריטים.

כעת, זהו רק עניין של זמן עד שכולנו נוכל לראות "Fox News". המגישים הרפובליקנים יחייכו אלינו בחיבה, המגישות הבלונדיניות יחשפו שיניים מושלמות, אולי גם לא נצטרך לשבור את השיניים בניסיון להגות את שמם. תהיתם פעם למה ב-CNN אוהבים מגישים עם שמות אקזוטיים כמו רליצה וואסילבה? לדעתי בקי-סו סמית' עדיפה, ונראה שזו אכן הסחורה שהבייבי של מרדוק יביא למסכינו המפוצלים. ערוץ שלא עוסק במיעוטים נרדפים וסכסוכים בעולם השלישי, אלא בסבלם של הלבנים המקופחים בארה"ב. ערוץ שלא יספר לכם על בחורות מהגטו שעושות ילד שלישי בגיל 16, אלא על ילדות יפות מעיירה קטנה עם גגות אדומים אי שם בארקנסו, שיודעות לשמור על בתוליהן עד החתונה עם נסיך החלומות.

והעיקר - זהו ערוץ ידידותי, רבותיי! שלא כמו עוכרי ישראל הליברליים, יפי הנפש השמאלנים ב-CNN - כאן יספרו את האמת. האמת של דובר צה"ל אמנם, אבל לעתים מספיק קרובות היא קרובה די הצורך לאמת האובייקטיבית. יספרו אמת כזו, שאריק יוכל להדליק בשקט טלוויזיה בחווה, ולהירדם עם חיוך על השפתיים מול החדשות. לפי פוקס, כל מלחמה היא מהמוצדקות במלחמות ישראל, וכל חיסול הוא "סיקול ממוקד". לא רחוק היום, בו יישמע בבתי ישראל המשפט: "ג'ון דאו, כתבנו הצבאי, מדווח מג'נין!". חדשות במיטבן.

אבל האם אנחנו צריכים את החדשות שלנו ידידותיות? האם כבר לא עברנו את השלב ההתפתחותי בו אנחנו מאמינים לכל מה שאומרים לנו? חשבתי שאולי אנחנו אוהבים לשמוע דעות שונות, להבין שאין אמת אובייקטיבית ולחתור להבנה מלאה של המתרחש. חשבתי, אבל אז המציאות הלמה בי - אנחנו לא. כעם, אנחנו אוהבים לשמוע את האמת אם ורק אם היא מתאימה לנו. בהתאם לזאת, עדיפות החדשות המאולפות של "פוקס" על-פני אלה של ה-CNN. מה אנחנו צריכים את וולף בליצר, שידווח לנו על הסבל של הערבים, אם אפשר לשמוע על הסבל שלנו מפי קריין וואספי בעל חיוך מושלם. אנחנו עם סגולה - ומעשינו הם מהמוצדקים במעשים - ולכן אנחנו לא רוצים לשמוע את הדעה אשר מנגד. ולא, אל תספרו לנו שאנחנו לא עם נרדף אלא מעצמה אזורית קטנה שכובשת שטחים...

השמחה שהתעוררה בתקשורת לנוכח הסתלקותה ההולכת וקרבה של CNN מהתפריט הטלוויזיוני הישראלי, וההתלהבות לנוכח ה"פרו-ישראליות" שמפגין "FOX", היא לדעתי חסרת פרופורציה. ככל הנראה, אותם אנשי תקשורת לא מבינים, שברגע שהם יעזו לבקר משהו, גם הם יעופו מאותו התפריט באותה המהירות. ומשם - הדרך למחנות חינוך מחדש קרובה. כי מדינות עם גנרלים בשלטון עושות תקשורת של גנרלים, ואצל גנרלים הדעה הנכונה היא תמיד דעתו של הגנרל. ואם לא הספיק לכם אל"מ (מיל') רוני דניאל, תקבלו עוד חברים כמוהו, שיספרו לכם באנגלית מצוחצחת כמה טוב לחיות בארץ, וכמה טוב למות בעדה. מה לעשות, הם גם ישלחו אתכם למות בעוד מלחמה מוצדקת, ואולי לא יהיה בידכם לדחות את הקץ, כי תדעו רק את האמת על-פי דובר צה"ל.

בתיאבון.