המסך המפוצל

חדש על המסך - מאי 2012

החודש החמישי של השנה התאפיין בסדרות אמריקאיות חדשות על טהרת רשתות הכבלים ותכנים מעניינים נוספים בארצות דוברות אנגלית אחרות

מאת: עמית ניצן

פורסם: 10-06-2012
14 תגובות

חדש על המסך – מאי 2012

 

החודש החמישי של השנה האזרחית והראשון של עונת הקיץ בארצות הברית הביא עימו שמונה תוכניות מתוסרטות חדשות, עלייה ניכרת לעומת ארבע תוכניות בלבד בחודש המקביל דאשתקד. כלל הסדרות המתוסרטות הן על טהרת הכבלים, לראשונה מאז דצמבר. בבריטניה עלו במהלך חודש מאי שלוש קומדיות ודרמה בודדת, ואילו באוסטרליה ובקנדה המשיכו גם החודש לטפטף תוכניות במשורה.

 

התוכניות הבולטות שעלו בחודש מאי כללו סדרת המשך לתוכנית התעודה "עולם מופלא" בהנחיית ריצ'רד האמונד, דרמה קומית העוקבת אחר שני בלשים הנשלחים לטיפול זוגי, מיני סדרה אוסטרלית על שתי חבורות אופנוענים יריבות, דרמה בריטית נועזת עם קלואי סביני בתפקיד רוצחת שכירה טרנסג'נדרית, סדרת פעולה/מדע בדיוני קנדית על שוטרת המנסה לעצור טרוריסטים מהעתיד, מיני סדרה היסטורית בכיכובו של קווין קוסטנר על סכסוך בין שתי משפחות במאה ה-19 וסרט טלוויזיה עם ניקול קידמן וקלייב אוון כזוג הסופרים הנשוי מרתה גלהורן וארנסט המינגוויי.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודש מאי.

 

שם: Planet Earth Live

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 6/5

מספר פרקים: 8

ז'אנר: תעודה, טבע

תקציר: סדרת המשך לדוקומנטרי המצליח "עולם מופלא" בהנחייתם של ריצ'רד האמונד (“טופ גיר", “Brainiac”) וג'וליה ברדבורי (“דרום אפריקה בהליכה") בהפקת מחלקת הטבע של הבי. בי. סי. המתעדת בעלי חיים שונים בחמש יבשות, ובהם פילים ואריות בקניה, דובים שחורים במיניסוטה, קופי מקוק בסרי לנקה, סוריקטות בדרום אפריקה, ולוויתנים אפורים באוקיינוס השקט, כל זאת בשידור חי.

דעתי בקצרה: התוכנית דומה ל"האח הגדול", רק שלשם שינוי היא מעניינת, מציגה משתתפים סימפטיים ומסקרנים וניתן לצפות בה ללא בושה וקלון.

 

 

 

שם: Cardinal Burns

רשת: E4 (בריטניה)

תאריך: 8/5

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, תוכנית מערכונים

תקציר: צמד הבדרנים סב קרדינל ודסטין דמרי-ברנס מככבים בתוכנית מערכונים המשווקים על ידי מחלקת יחסי הציבור של הערוץ כ"נעים ממטופשים וקריקטוריים לשנונים ועכשויים”.

דעתי בקצרה: אני לא מתלהב במיוחד מתוכניות מערכונים, אבל הפרומו נראה חביב.

 



 

שם: Around the World in 80 Plates

רשת: Bravo

תאריך: 9/5

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ריאליטי תחרות בהנחייתם של השפים קרטיס סטון (“שף עד הבית”) וקט קורה (“איירון שף אמריקה") המציג עשרה מתמודדים היוצאים למירוץ ברחבי העולם במשך ארבעים יום.

דעתי בקצרה: זהו שילוב בין שני פורמטי ריאליטי מוכרים – "המירוץ למיליון" ו"טופ שף". אני מניח שהמפיקים וחובבי התוכניות הנ"ל מקווים לסינרגיה.

 

 

 

שם: Common Law

רשת: USA

תאריך: 11/5

מספר פרקים: 12

ז'אנר: דרמה, בלשי

תקציר: דרמה קומית העוקבת אחר שני בלשים במחלקת הרצח של משטרת לוס אנג'לס אשר אינם מסוגלים לסבול אחד את השני הנשלחים לטיפול זוגי במטרה לתקן את יחסיהם ולהגביר את סיכוייהם לפענח פשעים. בתוכנית מככבים מייקל איליי (“תא רדום", “שבע נשמות"), וורן קול (“יום האם"), ג'ק מקגי (“הצילו") וסוניה וולגר (פנלופה ווידמור ב"אבודים", “פלאש פורוורד").

דעתי בקצרה: איני יודע מהו שמו של המדען ששיבט את הכבשה "דולי", אבל כנראה והוא עובד ברשת הזו, הפולטת תוכניות כאילו מאותו פס יצור. אלו כמובן חדשות טובות למי שאוהב את "סוכן מחוק" ואת "צווארון לבן".

 

 

 

שם: The Half Hour

רשת: Comedy Central

תאריך: 11/5

מספר פרקים: 12

ז'אנר: סטאנד-אפ

תקציר: תוכנית המציגה קומיקאים ואמני סטאנד-אפ.

דעתי בקצרה: למה צריך עוד תוכנית כזו? למה לא להציג אותה פשוט כעוד עונה של "קומדי סנטרל מציג"?

 

 

 

שם: Starlings

רשת: Sky1 (בריטניה)

תאריך: 13/5

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום מבית היוצר של מאט קינג (סופר האנס מ“פיפ שואו") ובכיכובו העוקבת אחר משפחה מורחבת ממעמד הביניים החייה בדרבישייר אשר מצרפת לביתה הצפוף ממילא גם את סב המשפחה לאחר שסולק מבית האבות בעוון קטטה. עוד משחקים ברנדן קויל (“אחוזת דאונטון"), לזלי שארפ (“ללכת עד הסוף", “וירה דרייק") וג'ון דאגליש (“הדרך לקנדלפורד").

דעתי בקצרה: הביקורות מחמיאות ברובן ומתארות את הסדרה כמתקתקה וקלילה. לי היא נשמעת כגלגול מודרני של "בית קטן בערבה".

 

 

 

שם: Tricky Business

רשת: Nine Network (אוסטרליה)

תאריך: 14/5

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה

תקציר: מלודרמה קומית על משפחה מוולונגונג העוסקת בגבית חובות. בכל פרק מוצג מקרה אחר עימו המשפחה מתמודדת על רקע הדרמות היומיומיות בחייה של כל דמות. בסדרה מככבים שיין בורן (“City Homicide”), גיגי אדג'לי (צ'יאנה ב“פארסקייפ") ודברה ביירן.

דעתי בקצרה: אני חושב שהשילוב בין דרמה המשכית לדרמה פרוצדוראלית הוא רעיון טוב, אך הסדרה לא הצליחה לשבות אותי.

 

 

 

שם: 56 Up

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 14/5

מספר פרקים: 3

ז'אנר: תעודה

תקציר: הבמאי מייקל אפטד חוזר עם הגלגול השמיני של סדרת אפ, העוקבת פעם בשבע שנים מאז 1964 אחר מספר מועט של משתתפים מרקעים סוציו-אקונומיים שונים אשר החלו להשתתף בסדרה בגיל שבע, וכיום הם בני 56.

דעתי בקצרה: הרעיון מאחורי התוכנית הוא אפי ופורץ דרך, ומזכיר לי במובן מסוים את "המופע של טרומן" ששודר שנים לאחר מכן, אך מבלי שראיתי את שאר התוכניות אני חושב שהחוויה הרגשית שלי בעת הצפייה תהיה פחותה.

 

 

 

שם: The Weight of the Nation

רשת: HBO

תאריך: 14/5

מספר פרקים: 4

ז'אנר: תעודה, מיני סדרה

הערה: כל הפרקים זמינים לצפייה ישירה באתר youTube. הפרק הראשון -

 


תקציר: דוקומנטרי בארבע חלקים על מגפת ההשמנה בארצות הברית, המתאר את השפעותיה ואת הנדרש בכדי לעצור אותה.

דעתי בקצרה: הנושא הנ"ל נטחן עד זרא בטלויזייה בשנים האחרונות, והייתי רוצה לפטור גם את זו כסתם עוד תוכנית, אך זוהיHBO, מכאן, שזו לא טלוויזיה...

 

 

 

שם: Bikie Wars: Brothers in Arms

רשת: Network Ten (אוסטרליה)

תאריך: 15/5

מספר פרקים: 6

ז'אנר: מיני סדרה, דרמה היסטורית

תקציר: מיני סדרה בת שישה חלקים המבוססת על אירוע אמיתי שהתרחש בפרבר של סידני בשנת 1984. העלילה מספרת את סיפורן של שתי חבורות אופנוענים יריבות אשר יחסיהן הדרדרו עד לקרב יריות קטלני. בתוכנית מככבים קלאן מולבי ("תיכון הלבבות השבורים”, “Rush”, “הבטן הרכה”), סוזי פורטר (“מזרח ומערב101”), טוד לסנס (“קרוב רחוק"), אנתוני הייז ("הצד האחר של החיים"), לוק פורד ("ממלכת החיות") ודמיאן וולש-האוולינג (“הבטן הרכה").

דעתי בקצרה: זו נשמעת לי כגרסא האוסטרלית של "ילדי האנרכיה" שאוהבי “הבטן הרכה" ישמחו לראות.

 

 

 

שם: Tron: Uprising

רשת: Disney XD

תאריך: 18/5

מספר פרקים: 10

ז'אנר: אנימציה, פעולה, פנטזיה

תקציר: מיני סדרה מצוירת שעלילתה מתרחשת בין אלו של הסרטים "טרון" ו"טרון: המורשת" ובמרכזה תוכנת מחשב צעירה המנהיגה מהפכה כנגד התוכנה הראשית בכדי לשחרר את ביתה ואת חבריה. על צוות המדבבים נמנים אלייג'ה ווד (טרילוגית “שר הטבעות", “וילפרד"), עמנואל שריקי (“הפמליה", "אל תתעסקו עם הזוהן"), מנדי מור (“סיפור אהבה בלתי נשכח") ופול רובנס (“The Pee-wee Herman Show”).

דעתי בקצרה: עוד פנטזיה מצוירת גנרית מבית דיסני.

 

 

 

שם: The Eric Andre Show

רשת: Adult Swim

תאריך: 21/5

מספר פרקים: 10

ז'אנר: תוכנית אירוח, קומדיה

תקציר: תוכנית אירוח לילית בהנחיית הקומיקאי אריק אנדרה המתרחשת בערוץ קהילתי במציאות חלופית ומציגה ראיונות עם סלבריטאים מזויפים ושלל טיפוסים מוזרים.

דעתי בקצרה: אנדרה שואף להיות הדבר הכי תימהוני בטלוויזיה, והוא עושה זאת בהצלחה מרובה, אך אני אשאר נאמן לצ'לסי הנדלר בגזרת הלייט נייט.

 

 

 

שם: Hit and Miss

רשת: Sky Atlantic (בריטניה)

תאריך: 22/5

מספר פרקים: 6

ז'אנר: דרמה

תקציר: זוכת פרס גלובוס הזהב קלואי סביני (“בנים אינם בוכים", “אהבה גדולה") מגלמת רוצחת שכירה טרנסג'נדרית הנמצאת בשיאו של טיפול הורמונלי ולקראת ניתוח לשינוי מין מזכר לנקבה המקבלת משמורת חוקית על בנה אשר לא ידעה על קיומו. עוד משחקים ג'ונס ארמסטרונג (“רובין הוד" (2006)) וקרלה קרום.

דעתי בקצרה: סביני היא מהשחקניות האהובות עלי, וזו נשמעת כדרמה שונה, איכותית ומרתקת שאני אהנה ממנה.

 

 

 

 שם: Duets

רשת: ABC

תאריך: 24/5

מספר פרקים: 14

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תחרות שירה טלוויזיונית המציגה ארבעה זמרים - קלי קלרקסון, ג'ון לג'נד, רובין ת'יק וג'ניפר נטלס – התרים את אמריקה אחר פרטנר לדואט. בסוף המסע מוצא כל זמר שני כשרונות ומבצע עמו דואט לעיניי הקהל. הדואט המנצח יזכה את הפרטנר בחוזה הקלטות.

דעתי בקצרה: מי שמבכה את יציאתן לפגרה של אמריקן אידול ושל "The Voice” מוזמן לנסות את ריאליטי השירה של קיץ 2012.

 




שם: Men at Work

רשת: TBS

תאריך: 24/5

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה

תקציר: קומדיה מבית היוצר של השחקן ברקין מאייר (““Franklin & Bash”, "רודטריפ") על ארבעה חברים העובדים יחדיו במערכת מגזין. בסדרה מככבים דני מסטרסון (סטיבן הייד ב"מופע שנות ה-70”, “יס מן”), ג'יימס לזור (“לאס וגאס"), אדם בוש (וורן מ"באפי") ומייקל קסידי (“ילדות שמנת").

דעתי בקצרה: אתן לעצמי מדליה אם אעמוד בצפייה של חמש דקות מפרק הפילוט של התוכנית.ערוץ TBS מכיל את הקומדיות הגרועות ביותר בטלוויזיה האמריקאית.

 

 

 

שם: The Great British Story: A People's History

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 25/5

מספר פרקים: 8

ז'אנר: תעודה

תקציר: ההיסטוריון והסופר מייקל ווד (“בעקבות אלכסנדר הגדול") סוקר את ההיסטוריה של הממלכה המאוחדת מהמאה החמישית ועד ימינו מנקודת המבט של האזרח הפשוט תוך כדי ביקור בקהילות שונות ברחבי המדינה.

דעתי בקצרה: אני מעדיף לצרוך היסטוריה בעזרת תוכנית מתוסרטת ולא בעזרת תוכנית תיעודית.

 

 

 

שם: Insane or Inspired?

רשת: Syfy

תאריך: 25/5

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, ריאליטי

תקציר: קומיקאים ושחקנים שונים ובהם אמבר בנסון (טארה מ"באפי"), סם לוין (“פריקים וגיקים") וברוק הוגן ("ברוק יודעת") מציעים פרשנות לסרטוני אינטרנט שונים.

דעתי בקצרה: מעציב לראות עד לאן הדרדרו בנסון, לוין וערוץ Syfy, אבל סחטיין להוגן על עליית המדרגה.

 

 

 

 

שם: Continuum

רשת: Showcase (קנדה)

תאריך: 27/5

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה, פעולה, מדע בדיוני

תקציר: חבורת טרוריסטים משנת 2077 מתחמקים מהוצאה להורג ונוסעים אחורה בזמן אל 2012. יחד עמם חוזרת גם שוטרת המנסה לעצור אותם בעזרתו של גאון מחשבים. בסדרה משחקים רייצ'ל ניקולס ("זהות בדויה", “ג'י.איי.ג'ו כוח המחץ") וויקטור וובסטר (“פרויקט איקס").

דעתי בקצרה: אני חושב שזו התוכנית של החודש לאוהבי תוכניות הז'אנר כ”ניקיטה” ו”טרמינייטור: שרה קונור”.

 

 

 

שם: The Annoying Orange

רשת: Cartoon Network

תאריך: 28/5

מספר פרקים: 15

ז'אנר: אנימציה, קומדיה

תקציר: סדרת סרטוני האינטרנט אשר צברה למעלה ממיליארד צפיות מגיעה לטלוויזיה עם צוות היוצרים והמדבבים המקורי. בכל פרק יוצאים אורנג' וחבריו להרפתקאות פרועות.

דעתי בקצרה: תוכנית מעצבנת.

 

 

 

שם: Hatfields & McCoys

רשת: History

תאריך: 28/5

מספר פרקים: 3

ז'אנר: מיני סדרה, דרמה היסטורית

תקציר: זוכה פרסי האוסקר והראזי קווין קוסטנר ("רוקד עם זאבים", "עולם המים") וביל פקסטון (“אפולו13”, “אהבה גדולה") מככבים בדרמה היסטורית על סכסוך הדמים המפורסם בין שתי משפחות אמריקאיות במאה ה-19 שנסב על כבוד המשפחה והגיע עד לבית המשפט העליון של ארצות הברית. עוד מככבים זוכה פרס גלובוס הזהב טום ברנג'ר (“פלאטון", “הצלף"), זוכת פרס האמי מייר וינינגהם (“ג'ורג'יה אחותי”, “מילדרד פירס”) ופאוורס בות' (“דדווד").

דעתי בקצרה: הקהל האמריקאי השתגע על המיני סדרה, שהפכה למשדר הנצפה ביותר בכבלים שאינו ספורט אי פעם עם כ-14 מיליון צופים בממוצע לפרק.

 

 

 

שם: Hemingway & Gellhorn

רשת: HBO

תאריך: 28/5

מספר פרקים: 1

ז'אנר: סרט טלוויזיה, דרמה היסטורית

תקציר: סרט טלוויזיה מבית היוצר של פיליפ קאופמן ("הקלות הבלתי נסבלת של הקיום") בכיכובם של זוכת פרסי האוסקר, הבאפט"א וגלובוס הזהב ניקול קידמן (“מולן רוז'”, "השעות", “מחילת הארנב") וזוכה פרסי הבאפט"א וגלובוס הזהב קלייב אוון (“פארק גוספורד", “קרוב יותר”) כזוג הסופרים הנשוי מרתה גלהורן וארנסט המינגוויי אשר סיקרו את המתרחש בספרד בזמן מלחמת האזרחים בין השנים 1936 ל-1939. עוד משחקים זוכה פרסי האוסקר, האמי, הבאפט"א וגלובוס הזהב רוברט דובאל (“הסנדק”, “אפוקליפסה עכשיו”), זוכה פרס האמי דייוויד סטראתיירן (“לילה טוב ובהצלחה", “טמפל גרנדין”), זוכה פרסי האמי וגלובוס הזהב טוני שלהוב (“כנפיים”, "מונק"), מולי פארקר (“דדווד", “סווינגטאון”), פארקר פוסי (“יש לך הודעה", “צעקה3”), רודריגו סנטורו (“300”, “אני אוהב אותך פיליפ מוריס") ופיטר קויוטי (“אי. טי.”).

דעתי בקצרה: הקאסט מתפקע מכוכבים והנושא נשמע מעניין אך הביקורות פושרות.

 

 

 

שם: Alien Surf Girls

רשת: TeenNick

תאריך: 29/5

מספר פרקים: 26

ז'אנר: דרמה, פנטזיה

הערה: שמה של התוכנית באוסטרליה הוא "Lightning Point”.

תקציר: דרמה אוסטרלית לבני נוער על שתי נערות קונדסיות מגלקסיה אחרת הנתקעות בעיר חוף אוסטרלית ומנסות לשמור על זהותן אמיתית בסוד.

דעתי בקצרה: למתבגרים או למי שמסוגל לסבול עלילה מגוחכת בעבור מבטים חטופים על חתיכות צעירות בביקיני.

 

 

 

שם: Live At The Electric

רשת: BBC Three (בריטניה)

תאריך: 31/5

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה, סטאנד-אפ, תוכנית מערכונים

תקציר: תוכנית קומית בהנחייתו של הבדרן ראסל קיין המשלבת קטעי סטאנד-אפ ומערכונים בכיכובם של מספר קומיקאים

דעתי בקצרה: לא מצחיק במיוחד.