המסך המפוצל

הממיר 13/6/12

מד מן, משחקי הכס, המפץ הגדול, נקמה, הישרדות, שרלוק, יומני הערפד, כוכב נולד, משחקי הכס, דוקטר הו ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 13-06-2012
3 תגובות

 10 מד מן עונה 5 פרק 12

לאורך העונה הנוכחית של "מד מן" היו התייחסויות כה רבות למוות ורמזים כה רבים לכך שמישהו יקפד את חייו, עד שבערך מאז תחילתה חלק מהספורט היה לנחש מי מהדמויות עתידה למות, קרוב לוודאי בהתאבדות. המתמודדים העיקריים היו רוג'ר סטרלינג שאינו מתאים לזמנים האלה, פיט קמפבל שכלוא בחיים שאינו רוצה, וליין פרייס שסובל מבעיות כספיות קשות. בפרק הנוכחי התברר בעצב שכל מי שהימר על ליין יכול לטפוח לעצמו על השכם. בעיותיו הכספיות של האנגלי של המשרד, נטע זר תמידי, כרכו את החבל סביב צווארו פשוטו כמשמעו. סייע לו בכך דון דרייפר, שבאחד מפרקי העונה, במהלך עוד ישיבה משעממת, שרבט במחברתו את חבל התלייה. המשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

9 המפץ הגדול עונה 5 פרק 24 (פרק סיום עונה) 

והשבוע במפץ הגדול: !JEWS IN SPACE. זה באמת קורה, הווארד ממריא לחלל, בזמן שהחבר'ה צופים בו בטלוויזיה (מסתבר שיש "ערוץ נאסא"...). רגע לפני, ברנדט מחליטה שהיא רוצה להתחתן עם הווארד לפני השיגור. ראג' מתכנן להם חתונה מקסימה על הגג, תחת מבטו של לוויין Google Earth, ועם כל החברים בתור כמרים. הרבה רגעים קטנים מאיימים להרוס את השמחה: האובססיביות של איימי השושבינה, העקשנות של שלדון לגבי קלינגונית, המפגש של הורי הזוג, ויותר מכל, הריב של הזוג הוותיק ביותר - פני וליאונרד. אבל כלום לא מתגבר על שבועות מרגשות מהלב, והחתונה מסתיימת בהצלחה. בשיגור עצמו, כל הוויכוחים נשכחים, וכולם מחזיקים ידיים בחיבה - ברנדט לראג' (לא ברור מי משניהם אוהב את הווארד יותר), פני לליאונרד (החתונה שלהם בטח לא רחוקה), והרגע שעורר מבט משתאה משוחק להפליא ע"י מים ביאליק - שלדון לאיימי. נתראה בעונה הבאה :) (דורון ז)

 

 

9 נקמה עונה 1 פרק 16
אחרי הפרק הקודם רב התהפוכות, שחזר סוף סוף אל אירועי הפרק הראשון ותיאר מה שקרה על החוף, חשבתי שזוהי החלטה פחדנית מצד היוצרים. לאורך כל הזמן הזה עד הפרק הקודם חשבתי שזהו אקט אמיץ להרוג את דניאל, אבל כשראיתי שזהו טיילר המוטל על החוף חשבתי לעצמי, איזו התחמקות מוגת לב. הפרק הזה שינה את דעתי. מראה תוצאות הרצח של טיילר הצליח לנער את כל מה שהיה עד כה ולהטיל צל של ממש על התוכניות של אמנדה. כאשר הולכים למשפט יש נטייה לכל הדברים להיחשף בפומבי, כך שהיא עצמה צריכה להיות זהירה מאי פעם. בנוסף, חפותם של אמנדה וג'ק נמצאת בעטיה על הכוונת, ובדניאל כבר נטמן זרע הספק באשר למה שאמילי מתכננת לגביו. אמנם יש לו כרגע עניינים דוחקים יותר, אבל מן הסתם לא רחוק היום שבו ישוב לתהיות הללו.

 

ניחשתי שטאקדה הוא האיש מאחורי הרצח, וקצת הצטערתי לראות את התשובה הזו כבר בפרק הנוכחי. רציתי לראות את כולם מתבשלים קצת, וזה כולל את אמילי ואותנו, מפריחים ספקולציות ומחברים נקודות. אבל בסופו של דבר הוא ניסח בדיוק את מהות הדיכוטומיה העמוקה של אמילי: את לא יכולה להציל את שניהם. קטע שאהבתי עד מאוד: אמילי מציעה לשרלוט נחמה בנוגע לדיוויד קלארק, בכך בעצם מגנה על כבודו של אביה בלי יכולת לעשות זאת בבוטות. הרגע השקט של השתיים על הנדנדה שבנה הייתה יפה ונוגעת ללב. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה

 

8.5 הישרדות VIP פרק 10
נפלה עטרת ראשנו, קמלה פטרת רגלינו, אושרי כהן, יפה הבלורית והתואר, הודח בדמי ימיו משבט דאנג כשהוא טהור ותמים כתינוק בן יומו וכל הווייתו זועקת מרה - WTF? לדידו של אושרי הדחתו נוגדת את כללי הטבע שלפיהן הוא, חתיך שרמנטי שכמותו, נמצא בראש הפירמידה עם חברו כאח לו תורג'י וכל מה שנותר להם הוא להתפרקד באלגנטיות מלכותית על החול ולחכות שכל היתר ידיחו את עצמם בנימוס או משהו כזה. למעשה ההדחה הזו הייתה צפויה כמו מונולוג הזקנה של בוקי - בדרך כלל מנסים להדיח את החזקים לפני האיחוד ואושרי גם חזק ולכן עלול לקחת חסינויות לרוב וגם יש לו בן ברית מוכן בטיניום כך שברגע שיהיה איחוד הוא יצטרף לתורג'י, אנה וענת לברית חזקה. יש משהו נורא צבוע בעלבון של אושרי, ובכך הוא דומה לחברו תורג'י (אם כי הוא הרבה יותר סימפטי ממנו), זה נראה לו נורא לא חברי ובלה בלה להדיח אותו עצמו אבל אין לו בעיה להדיח את בוקי או יוליה, מכיוון שהם לשיטתו בתחתית שרשרת המזון. גם התמרמרות שלו על בגידה והולכת שלל אווילית, קודם כל כי זה המשחק, לו היו מספרים לו שהולכים להדיח אותו האם הוא היה יושב בשקט ומקבל את דין התנועה? שנית, זה לא שאושרי גילה אומץ וחוסן מוסרי בכך שלא הסתיר מבוקי את כוונתו להדיח אותו, הוא פשוט הרגיש מאוד בטוח, מאוד קל להיות גלוי לב כשאתה חזק ושולט במשחק כפי שאושרי האמין שהוא. גם לתורג'י היה קל להודיע למויאל שהוא הולך להדיח אותו (ולענבל אחר כך) כי היי, יש לו ברית רחבה של חמישה אנשים מול שנים, אז ממה יש לו לפחד? זו לא כנות וישירות זו יהירות של מנצחים.

 

לא רק אושרי היה מופתע מהדחה, מה שהיה הכי מפתיע עבורי בהדחה של אושרי הוא שהיא אשכרה התרחשה למרות שרמזו עליה במפורש בפרומו. אני כל כך רגילה שהפרומו והפרק הם שני עולמות נפרדים בעלי נרטיב שונה לחלוטין שכל הפרק חשדתי שאיכשהו ההדחה תוקדח ובסוף מישהו אחר יודח. זה היה משמח לגלות שהמהלך הצליח ושלפעמים יש קשר בין הפרומו למציאות. אגב, מישהו הבין למה תרגיל עזאם אל קזאם היה נחוץ? הרי במילא עזאם במיעוט ולא יכול לעשות דבר נגד הברית, אז למה חשוב להם לגרום לעזאם להאמין שהם רוצים לפתוח איתו דף חדש ושענת עוד רוצה לכרות איתו ברית כדי להדיח את תורג'י? בשביל מה זה טוב? וידוא הריגה? מה? אני באמת לא יכולה לראות בכך שום דבר חוץ מביריונות נטו. אה, ולגבי הציון. נכון שכרגיל אני ממריצה את המשימות כי הם משעממות ונמשכות לנצח ובמילא רק מעניין אותי מי מנצח בסוף אבל מצד שני כל השאר היה בנוי לא רע, יחסית להישרדות לפחות. (רמונה)

 

8 שרלוק עונה 2 פרק 2

זה היה אי שם בשנות התשעים. הייתי תלמידה ביסודי, אבל תולעת ספרים רצינית, ובאותו אחר צהריים הספר ששקעתי בו, מקופלת על הספה בדירה הישנה שלנו, היה "כלבם של בני בסקרוויל", בתרגום הישן של יאיר בורלא בהוצאת כתרי. קראתי על ד"ר ג'יימס מורטימר, ועל האגדה העתיקה על הכלב שרודף את משפחת בסקרוויל, ועל המוות של סר צ'רלס בסקרוויל מהתקף לב בנסיבות תמוהות במקצת. האווירה הלכה ונבנתה בידיו האמונות של קונן-דויל, ובסוף הפרק, כשד"ר מורטימר אמר "מר הולמס, אלה היו עקבותיו של כלב ענק!" פשוט סגרתי את הספר מרוב פחד.

 

בסופו של דבר חזרתי אליו, כמובן, ואחריו לעוד הרבה סיפורי הולמס (בתרגום, ושנים אחר כך גם באנגלית, וספציפית את בסקרוויל גם בתרגום המוער החדש של יניב פרקש), ואחריהם לכל מיני ספרי בלשים אחרים. אבל הזיכרון הזה תמיד יהיה הדבר הראשון שעולה לי בראש כשאני חושבת על "כלבם של בני בסקרוויל" – ואכן, למרות שבהרבה מסיפורי הולמס יש מתח, זה כמעט היחידי שאני יכולה לחשוב עליו שיש בו אלמנט של אימה ממש. זה לא סיפור אימה קלאסי, אבל חלקים ממנו די קרובים לזה. כמו התיאור של תחושת האימה שעולה עם הערפל בערבות דרטמור בלילה וחודרת לעצמות, יש משהו אפל שאופף את הסיפור כאן, ולמרות שמתברר בסופו של דבר שהאויב הוא ארצי ומוחשי וסביר לגמרי, מותיר אחריו רעד קטן, כמו בכל סיפור אימה טוב. המשך (פשוט יעל)

 

8 יומני הערפד עונה 3 פרק 5

נחמד, לא ציפיתי שכל העניינים האלה יקרו כל כך מהר. כלומר כן, הפרק הקודם הסתיים עם קלאוס שמחזיר את סטפן אל מיסטיק פולס, אבל חיש קל הוא כבר מוצא את אליינה ופתאום כולם נתונים בסכנה. התוצאה הייתה פרק דחוס ביותר, מעניין ומקדם מאוד את העלילה, אבל עם פתרון מעט קל מדי. הרושם היה שחייו של טיילר עומדים מול חייה של אליינה, אבל הנסיגה הפתאומית – ופתאומית היא הייתה – אל הגילוי שהמכשפה המקורית ניסתה להתל בקלאוס נראה פחדני משהו. זה מבאס במיוחד לאור העובדה שהרעיון הזה מאוד מחוכם, שבעצם הדם של הכפילה הוא שנדרש כדי ליצור היבריד וזה מה שהמכשפה המקורית ניסתה למנוע. הייתי מעדיף שנקבל רמזים לכך מבעוד מועד או לראות תהליך הדרגתי של ההגעה למסקנה הזו, כדי להפוך את הגילוי לפחות דחוק. גם לא הבנתי איך פתאום אליינה הגיעה אל בית החולים במקום ליפול קרבן לסטפן, כאילו הסירו איזה נתח מהפרק ונתנו לנו להשלים בעצמנו. בדרך כלל אין לי בעיה עם השלמת פערים, להפך, אני מעדיף שיסמכו על האינטליגנציה שלי, אבל במקרה הזה זה היה מוזר והקנה תחושה של עריכה פגומה. המשך.


באשר לוויקי עצמה, אני תוהה מה הסיפור איתה. אנה אמרה שאין לבטוח בה, אבל בינתיים נראה ששתיהן הן עצמן ושהן מנסות לעזור. אמנם מאנה ראינו יותר, אבל גם ויקי הביאה את דבריה של המכשפה המקורית על כך שהיבריד לא יכול להשלים את הפיכתו כל זמן שהדופלגנגר עדיין בחיים. זה לא מאוד תורם כי זה לא שהחברים ילכו עכשיו להרוג את אליינה, למרבה הצער, אבל נראה שוויקי תרמה את מה שהיא יכולה, וזה גם נעשה באופן ניטרלי שלא ניסה לדחוף לכיוון מותה של אליינה או לכיוון המשך חייה כדי שתמשיך לתרום מדמה לצבא ההיברידים. כרגע אי אפשר לזהות איזו זווית מרושעת אצלה, בניגוד לאזהרתה של אנה. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

7 כוכב נולד עונה 10 תכנית 5
אחרי 5 תכניות אודישנים, קשה לומר שהעונה הזו טומנת בחובה איזו הפתעה מרעננת, אבל היא פחות גרועה משהיה ניתן לצפות ומהרושם שעשו התכניות הראשונות. המתמודדים עדיין לא מרשימים במיוחד - אוסף של נערות עם פן בשיער ורצון עז להיות המירי מסיקה הבאה, מבצעות בלדות לא הולמות ברוב פאתוס. היו מאלה נחמדות יותר ומעושות פחות אבל אף אחת מהן לא מתבלטת מעבר לאחרות. גם הבנים לא הראו גיוון ורובם נטו לזן הסינגר-סונגרייטר הנוגה עם הגיטרה, בשיר מקורי ועצוב, כמובן. המחסור בקצת התלהבות הביא את גידי גוב להעיר שצריך קצת לעשות שמח, ואני עצמי חיפשתי רוקר שילהיב קצת- אם לא דוד לביא אז לפחות איזו דיאנה גולבי. בין לבין היו ההבלחות המבדרות המתבקשות- צרפתייה בת 42 שרוצה להיות שחקנית ומלצר מאשדוד של למד כלום מההופעות של משה פרץ באולם החתונות שלו. אני באמת מקווה שבאודישנים שלא ראיתי היו כמה כישרונות מעניינים ומגוונים יותר.

 

השופטים הם עדיין נקודת החוזק של התכנית, באופן בולט יותר מעונות קודמות. בביקורת הקודמת שיבחתי את גידי גוב ואני עומדת מאחורי זה, ועכשיו כדאי לציין לטובה גם את האחרים- צדי צרפתי שמרוכז לחלוטין בכל מתמודד ומביא מקצועיות אמיתית, משה פרץ שמפצה על נוכחות טלוויזיונית דלה באוזן מדויקת ובכנות ואפילו מירי מסיקה הורידה את מפגני הדרמה ודיברה קצת יותר לעניין. העריכה הפעם עשתה חסד עם הצופים כשהפחיתה במינון הסיפורים המרגשים כביכול של הנבחנים לטובת דיונים מענייני בשולחן השופטים וסיפקה קצת תוכן למעבר לניסיון הבלתי נדלה לרגש. גם הטאבלטים, שנוח לצחוק עליהם, נותנים ערך מוסף בכך שהם מיידעים אותנו תוך כדי הביצוע מה דעת השופטים ומאפשרים עוד פינת שעשוע בזמן עוד אודישן משמים. היות שהמתמודדים אמורים להשתפר במהלך העונה, נקווה שהשופטים ישמרו על מה שהם עושים כרגע ויגרמו לתכנית להיות מעניינת גם כשהשירים לא. (מירב)

 

7 משחקי הכס עונה 2 פרק 10 (פרק סיום העונה)
אז נראה שאני עובר לספרים. זה היה פרק נוסף שהחזיר את "משחקי הכס" לסורה, אחרי שקודמו שבר את התבנית. כאילו נתנו לנו טעימה קטנה מהטוב ואז הרחיקו אותו מאתנו. חזרנו שוב לסיפורים המפוצלים שלא מצליחים ליצור עניין ממשי בזמן המסך הקצר שניתן להם, חתימה הולמת לסימפטום מצער של העונה השנייה כולה, שכמעט בשום שלב לא הצליחה להתרומם באמת. הפרק האחרון בעונה הציג שלל שיאים שהיו מצליחים להלהיב הרבה יותר אילולא קדמו להם כל כך הרבה מי מנוחות. הדרקונים של דאינריז סוף סוף נותנים עבודה, המתים המהלכים סוף סוף מהלכים, ווינטרפל עולה באש (משום מה), ג'קאן הג'ר משנה את פניו (טוב, זה באמת היה מגניב. אהבתי גם את האזכור למורה לריקוד שלה, נראה שאנשי בראבוס נוטים לעזור לאריה). מותו של מייסטר לואין היה מעציב ונראה כל כך מיותר. חנית לבטן, אללי. עם זאת, השיאים נראו מינוריים ולפרקים כמו דברים שכבר ראינו. המשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

5 דוקטור הו עונה 6 פרק 9

הפרק 'פחדי לילה' הוא פרק סטנד אלון שבא לרווח קצת את העלילה העונתית, אבל עושה זאת בצורה לא כל כך מוצלחת הן מבחינת העלילה והן מבחינת פיתוח הדמויות הלא ממש קיים, ואם משווים זאת לפרק פילר אחר כמו "אשת הדוקטור" הדבר מאוד צורם. כמתבקש משמו, הפרק מנסה להיות פרק אימה אבל כושל הן בעניין האימה - יכול להפחיד רק ילדים מתחת לגיל 10 וגם זה לא בטוח, והן בעניין נפילה לקלישאות הז'אנר - הדוקטור והמלווים עושים את הטעות הבסיסית, שחוזרת על עצמה בסרטי אימה רבים, ומתפצלים ולכן נחטפים יותר בקלות.


עלילת הפרק מתמקדת בדוקטור שעוזר לילד מפוחד שיש מפלצות בביתו. השחקן שמגלם את הילד לא אמין במיוחד ולא יוצר סימפטיה והכימיה בינו לבין הדוקטור לא קיימת כלל. דמויות המשנה למעט האבא כמעט לא מקבלות זמן מסך, לא ממש אכפת לנו מהן או ממה שקורה להן. הרעיון הכללי של בית הבובות ומימוש הפחדים אף הוא אינו מקורי במיוחד, למרות שההפיכה של אנשים לבובות קריפיות הייתה קריפית לכשעצמה (אבל לא היה ספק שלפחות איימי תחזור להיות עצמה). עוד דברים שהפריעו היו שאיימי ורורי פוגשים הורים שלא היו יכולים ללדת ופתאום יש להם בן לגדל בעוד הבת שלהם נלקחה מהם ולא מקבלים מהם כל תגובה ולא ברור אם זה בגלל שהפרק לא מתנהל בסדר הכרונולוגי או מסיבה אחרת. גם הפתרון של הפרק קורה מהר מדי ופתאום הכול בא על מקומו בשלום. ובפינת החלפת הבגדים: שימו לב - הדוקטור לובש מעיל קצר. (נעם ברג)

 

מה יהיה לנו השבוע?
12-19 ביוני


ביום רביעי: האוס 8 מסתיימת (HOT3)
ביום חמישי: דם אמיתי 5 (yes Oh)
ביום שישי: מוקר וחביב מסתיימת (ערוץ 1)
ביום שבת: מד מן 5 ושרלוק 2 מסתיימות (HOT3), פרוורי הגיהנום (yes דרמה), ההחלטה (yes Oh)
ביום ראשון הבא: לואי 2, פילדלפיה זורחת 7 (yes Oh), נשות קבע 6 (yes דרמה)
ביום שני הבא: מזל סרטן 3 מסתיימת (HOT3)

 

פרוורי הגיהנום (Suburgatory)
קומדיה. ג'ורג' אלטמן הוא אב חד הורי שעושה את כל המאמצים כדי לגדל על הצד הטוב ביותר את ביתו טסה בת ה-16. לאחר שהוא מגלה קופסת קונדומים בארון שלה הוא מחליט שהגיע הזמן לעזוב את מנהטן ולעבור לגור בסביבה בריאה ומוגנת: בפרוורים. לטסה, נערה מגניבה חובבת קולנוע איכותי ומוזיקת אינדי, שאת כל חייה העבירה בעיר הגדולה, זה נשמע כמו גיהינום. עם ג'רמי סיסטו ("עמוק באדמה", "חוק וסדר"), אלן טודיק ("פייפרליי"), רקס לי ("הפמליה"), שריל הינס ("תרגיע"). לעמוד הסדרה.

 

 

ההחלטה (The Reckoning)
מותחן בריטי בשני חלקים. סאלי ווילסון היא אם חד הורית, הנאבקת לטפל בבתה החולה במחלה סופנית. יום אחד היא נקראת למשרדו של עו"ד, המציג בפניה הצעה של חיים ומוות - אדם לא מוכר מוכן לשלם לה 5 מיליון פאונד, בתנאי שתהרוג אדם מסויים, אשר מגיע לו למות.



רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il