המסך המפוצל

הממיר 3/7/12

המשרד, בית השקרים, כוכב נולד, הישרדות VIP, דוקטור הו, פרוורי הגיהינום, חדר החדשות, המנטליסט ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 03-07-2012
25 תגובות

9 המשרד עונה 8 פרק 1
אני לא יודע למה בדיוק ציפיתי כשבאתי לצפות בפרק הראשון של העונה הראשונה שכולה ללא סטיב קארל/מייקל סקוט, לא חשבתי על זה לפני כן ואני לא בטוח שהיו לי ציפיות לכאן או לכאן, מעבר לגילוי זהותו של הבוס החדש. כך או כך, אהבתי את הפרק מאוד. הבחירה לעשות פרק עם דגש חזק על הלב של הסדרה ופחות על צחוקים הייתה נכונה בעיניי. לא שלא צחקתי, ואפילו בקול רם, בעיקר בזכות הבכי החוזר ונשנה של פם המתוקה (והענקית, וואו) והאופן שבו דווייט מיגר את הפלאנקינג, אבל בסופו של דבר הפרק היה יותר מענג מאשר מצחיק. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

9 בית השקרים עונה 1 פרק 4

אחרי ארבעה פרקים אני ממש מחבב את "בית השקרים". אם הפרק הראשון היה מעין מפגן ציני ואולי-מבדר של אנשי עסקים ערלי לב, השני לקח את אותם אנשים והפך אותם לחבורה שכזאת, עם הוויי פנימי מצחיק ומלבב. בהמשך, ברבות ארבעת הפרקים, נוצר תמהיל מוצלח של שלושה מרכיבים: 1) סאטירה צינית על עולם התאגידים, 2) דרמה משפחתית ו-3) קומדיית חבר'ה מלבבת, שהיא גם החלק האהוב עלי בתרכובת. להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה) 

 

8.5 הישרדות VIP פרק 15

סוף סוף נפל לי האסימון והבנתי את מי בוקי נאה מזכיר לי - את הדוד פודג'ר של ג'רום ק. ג'רום מ"שלושה בסירה אחת". קוראי הספר (הנהדר) הזה אולי זוכרים את האיש הדגול שחפץ לתלות תמונה על כותל ביתו ולשם כך נאבק בהרואיות בבני משפחתו, בקיר ובכוחות הפיסיקה של היקום. בוקי נאה הוא ממש מין דוד פודג'ר כזה, אומנם האחד הוא ג'נטלמן ויקטוריאני והשני ישראלי עצבני עם מעי רגיז אבל הפומפוזיות, הטרחנות המופלגת, הדבקות במשימה כנגד כל הסיכויים והפעלת הסביבה והתשתה תוך כדי ירית פקודות בלתי מובנות והסברים סתומים - כולם שם. באופן מפתיע המחסה שהוכן תחת פיקודו של בוקי לא התמוטט כמו קודמו בעידן שבט דאנג, מי אמר שבהישרדות אין טוויסטים?


הפרק בכללותו היה די מענג בזכות הקטעים הקומיים שלו, אם זה הדוד בוקי בונה מחסה, או עזאם מתנגח עם בוקי ומתפלפל אתו על היתרי בניה ואפילו שגב הצליח לשעשע אותי קצת בטסטמוניאלס הפרק אבל את עיקר ההנאה סיפק דווקא תורג'י ומשחק החסינות השבטי. כחלק מהמשחק השורדים היו צריכים למלא שאלון חסוי ולציין מי השורד שהכי זקוק לקאמבק, מי השורד שהכי חי בסרט שהוא סלב וכולי. במשימה עצמה זוארץ שואל את המתמודדים בגלוי את השאלות ועליהם לכתוב על לוח את התשובה שהם חושבים שרוב השבט ענה. זו הייתה המשימה הראשונה בתולדות הישרדות העונה שלא המרצתי אותה. תורג'י נבחר ברוב קולות כשורד שהכי חי בסרט שהוא סלב וכתגובה הוא שחרר טסטמוניאל נעלב בו הכריז שכולם מטומטמים והוא שחקן שממלא אלפי מקומות בהצגות וכו' וג'ו וכדומה. כשהוא נבחר בשנית כשורד עם האגו הכי גדול הוא שוב התמרמר וטען שהם לא מבינים מהחיים שלהם ושלו יש הכי פחות אגו בעולם. חוסר המודעות הזו שבו הוא מוכיח כל פעם מחדש שמה שאומרים עליו נכון היה החלק שאותי הכי שעשע הפרק. הגיחה הקצרה של אושרי בפרק הוכיחה שוב שלמרות שהוא אדם נעים יותר מחברו כאח לו תורג'י שניהם חולקים את התחושה שבני אלים הם שירדו מהאולימפוס כדי לכבד את בני האדם בנוכחותם רבת החסד. באדנותיות מלכותית הודיע אושרי כי מכיוון שנטלי ומשה הביעו חרטה בנמיכות רוח ותוך הכרה אמיתית של חטאיהם, הוא סלח להם בגדלות רוח. עכשיו רק נותר להמתין לפרק הבא כדי לגלות אם ההפקה תפרה משימה מיוחדת למידותיו של שמש העמים או שגם לשני הירחים המובסים יש עדיין אפשרות לחזור למשחק.


בהנחה שאושרי לא יצטרף לשבט סאנאי, נחיצותו של מבצע עזאם אל קזאם, אותו מבצע גאוני ברמה עולמית שהגה תורג'י כדי לנטרל את עזאם ולסמא את עיני יוצאי שבט דאנג, הולכת ומתפוגגת. קשה לי להאמין שעזאם יתפקד שוב לברית של שבט טיניום כקול להשכיר ונראה שכולם היו שמחים להפטר מתורג'י בהדחה הבאה. אם משה או נטלי יחזרו לאיחוד יש לו בהחלט סיבה לדאגה. (רמונה)

 

8 כוכב נולד עונה 10 פרק 10
אחרי האודישנים האין סופיים ומבחן ה100 הלא מאוד ברור הגיע תורם של הדואטים לסנן את המתמודדים בדרך לנבחרת המיוחלת. כמו שטרחו להזכיר לנו, השלב הזה סיכן לא פעם את מעמדם של טובי המתמודדים והעובדה שזה קורה היא די ברורה- הגרלה של שני זמרים בגילאים שנים, מרקע שונה, סגנונות שירה שונים ובעיקר קולות שונים תהיה לא פעם ערובה לאסון. טובי המוזיקאים עשויים ליפול בדואט עם הזמר הלא מתאים, אבל יתכנו גם שילובים שכאילו נולדו להיות יחד. היעילות של מבחני הדואטים האלה מוטלת בספק וגם לא ממש הוגנת, ולמעשה גם בתכנית השבוע שעבר (שני) רוב המתמודדים הועברו לשלב הבא, יותר מתוך אהדה לביצועיהם הקודמים מאשר בגלל הביצוע המרשים בדואט.


האחיות אלה וערבה, למשל, לא מאוד הרשימו בביצוע המשותף עם אדל לשיר "עד מחר" ולטעמי איבדו את כל העצמה שבו, ובכל זאת עברו שלושתן. בדואט אחר, גבריאל (הידוע מהשיר "לייק עלייך נשמה") הקסים בלב ובתמיכה שנתן לחן שנתקפה בהלה חוזרת ונשנית בביצוע ולא ממש הצליחה לשיר שתי שורות רצוף. חן דווקא עברה, בעוד שגבריאל הודח כשהוא מוכיח שעם כל הכבוד לאישיותו המקסימה (באמת) הוא פשוט לא מספיק טוב. מתמודד אחר ששכח את המילים הוא איטן גרינברג הממיס, שהמציא מילים תוך כדי וזכה לשבחי השופטים והצליח לקדם איתו גם את גילי אביאני שהייתה בפרוש יותר צווחנית מזמרת. אני ממשיכה לסמן את איטן, כמו גם את הדר עמרם ("מירי מסיקה הקטנה") ואת רימון כרמי שזוכה שוב ושוב לאהדה מקיר לקיר. אין לי ספק שהם יגיעו גבוה, השאלה רק עד כמה.


אני ממשיכה גם לעקוב אחרי השופטים שמתכנית לתכנית מצדיקים את נוכחותם, כמו את השילוב שלהם יחד, כצוות הכי מוצלח שאני זוכרת בתכנית. כל שופט מצליח לתת את המשוב הייחודי שלו בלי לאבד את הכימיה והקשב לשופטים האחרים. צדי, שביים זמרות מירדנה ארזי ועד מירי מסיקה עצמה, לא מפסיק לדבר על במה, על קהל, על כיבוש ובפירוש משתמש בפרמטר הבימתי כמדד העיקרי שלו לשיפוט. משה פרץ לעומתו מתמקד מאוד בקול של המתמודד וכמעט אף פעם לא במה שמסביב ומיטיב לנסח את דעתו בענייניות ובתמצות. מירי מסיקה מסרבת לומר משהו רע על איזשהו מתמודד ומתנהגת כאילו מדובר בריאליטי כישרונות חברתיים- את זה היא רוצה לאמץ וההיא חייבת להיות חברה שלה. ושוב, גידי גוב עומד מנגד כשהוא ממשיך עם הנון-שלנטיות האדישה כמעט ושופט ביצועים לפי ההנאה האישית שהם גרמו לו.

למרות שהיה ארוך מדי, אני מתמידה בכיף. מתחת לכל הקריינות הדידקטית יש תכנית שעוד לא איבדה מהקסם שלה ואני נהנית לצפות בה. (מירב)

 

8 דוקטור הו עונה 6 פרק 12
הפרק Closing Time נראה בתחילה כעוד פרק פילר, אך מתברר כרציני הרבה יותר עד סופו. כמו תמיד הדוקטור מגיע למקום כלשהו ב"מקרה" ועוזר, וכמו תמיד לבני האדם יש תפקיד חשוב בעזרה לדוקטור, אולם מכיוון שהדוקטור מאוד התפתח בעונה הזו, יש מתחת לסיפור נימה אפלה, ומתחת לחזות הדוקטור החקרן והעליז, הוא מסתיר עצבות והשלמה עם גורלו. 


הדוקטור מגיע לביקור בית אצל קרייג מפרק 11 בעונה חמש. קרייג התקדם התחתן ויש לו תינוק וזו הפעם הראשונה שהוא נשאר לשמור עליו לבד. הדוקטור מחליט לעזור לו. במסגרת זו, כדי לברר את עניין בעיות החשמל של קרייג , הדוקטור מתחיל לעבוד בחנות כלבו ענקית שקרייג כמובן מגיע אליה. ונעזר בקרייג כדי לחקור את המוזרויות של הכולבו . בבית הכולבו כולם חושבים שהם זוג - מה שמהווה הזדמנות לכמה משחקי מילים מאוד משעשעים. בכלל, החלק הראשון של הפרק מצליח לשלב היטב בין המסתורין והאימה להומור ולשעשוע. קרייג שואל איך זה שהדוקטור הגיע לשם דווקא עכשיו והדוקטור אומר שלפעמים יש צירופי מקרים… ואז הוא רואה מרחוק את איימי ורורי (כנראה עברו שנתיים שלוש) כשאיימי הפכה לדוגמנית והיא מפורסמת בזכות בושם שהכותרת שלו היא "לנערה שהפסיקה לחכות" (בשלושה פרקים איימי עברה מהפך גדול). 


חלקו השני של הפרק מתמקד בעיקר בסכנה ובאימה, הדוקטור וקרייג מגלים שבית הכולבו הוא אתר לפלישה של סייברמן. מסתבר שהסייברמן חוטפים אנשים ומפעילים איזה קרן טלפורטית. הדוקטור לא רוצה לסכן את קרייג והתינוק והם חוזרים לבית של קרייג ומנסים להבין את תכניתם של הסייברמן ע"י פירוק הרובוט עכבר שהם נתקלו בו קודם לכן, ושהדוקטור חושש ממה שהוא מסמל. כשהעכבר תוקף אותם, הדוקטור מחליט לעזוב כדי לא לסכן את התינוק, אך קרייג מחליט בכל זאת לבוא לעזרתו. הדוקטור וקרייג נלכדים ע"י הסייברמן והם רוצים להפוך את קרייג לאחד מהם. התהליך נראה אבוד, אבל בסוף קרייג מציל את המצב מכיוון שלמרות שהסייברמן מנסים להפוך אותו לאחד מהם הבכי של בנו גורם לו לשמור על עצמאותו (הרגשית בעיקר) והוא אף משליך את הרגשות שלו לסייברמן והם מתפוצצים. תוך כדי כל הקטע הדרמטי הדוקטור מודה שהוא הולך למות מחר - שהוא היה בכל היקום והזמן והסתובב וחיכה אבל זמנו הגיע ושהוא תמיד אהב את בני האדם והאמין בהם. הוא בעצם "התבגר" והוא מקבל את גורלו. גם קרייג מתבגר והופך מהורה לחוץ ופחדן להורה בטוח בעצמו. 


סצנת הסיום מכינה לנו את הפרק החותם של העונה ריבר סונג הצעירה יחסית (שבדיוק קבלה את הדוקטורט שלה) שחשבנו שהדוקטור ריפא אותה, מופעלת על ידי גברת קובריאן ונשלחת להרוג את הדוקטור כשהיא לבושה בחליפת החלל. בפינת החלפת הבגדים: הדוקטור עם מעיל ארוך. (נעם ברג)

 

 

8 פרוורי הגיהינום עונה 1 פרק 3
אם הלנתי מעט על כך שהפרק הראשון של "פרוורי הגיהנום" הקנה תחושה של טריילר, אני שמח להתייצב אחרי הפרק השלישי ולומר שהסדרה מתחילה לממש את ההבטחה של הטריילר הלז. היא עדיין לא קרובה להיות חובת צפייה או משהו ואני לא מפטיר אף צחוק של ממש, אבל הפרק השלישי בעיקר הצליח להיות מאוד מהנה. הנקודות החזקות של הפיילוט, בפרט היחסים בין טסה לג'ורג', ממשיכות להיות טובות וניתנות במנות מדודות, אבל במקביל שני הפרקים העוקבים מרחיבים בהדרגה את העולם הפרברי ומבססים את יסודותיה של "פרברי הגיהנום". להמשך (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

7.5 חדר החדשות עונה 1 פרק 1 ( כולל התייחסות לפרק השלישי של פרוורי הגיהינום) 

מעולם לא ראיתי אף סדרה של ארון סורקין, ומכיוון ששמעתי הרבה דברים טובים על "הבית הלבן" הייתי בהחלט סקרנית לצפות בסדרה החדשה שלו. ראשית שמחתי לגלות שהשם שלו - כמו גם של חלק מהשחקנים בסדרה, מן הסתם - מספיק נחשב, כדי שרשת HBO תאשר לשידור פרק כפול, שבו כל הדמויות נשארות בבגדים עד סופו, אני חושבת שזה כבר הישג ראוי לציון. הפרק עצמו הטיל עליי שעמום לפרקים, נראה היה לי שאני נכנסת לאמצע ויכוח לוהט כשעדיין לא פיתחתי רמת עניין מספקת בדמויות ובעובר עליהם. ועכשיו גילוי, מסתבר שיש אנשי חדשות שחושבים שהקהל שלהם לא רוצה באמת לשמוע את מה שחשוב, והם צריכים לספק לו בידור, זה עיקר המידע שסיפק לנו הפרק הראשון על דמותו של ויל מקאבוי (ג'ף דניאלס) שאחרי שנים ובעידודה של מקנזי, מי שהייתה פעם בת זוגו וחזרה במפתיע לחייו, הוא מעביר מהדורת חדשות רצינית באמת. מה ששעשע אותי הייתה העובדה שכחצי שעה אחרי הצפייה בחדר החדשות, צפיתי בפרק השלישי של 'פרוורי הגיהינום' והנה מצאתי גם שם אותה העלילה עם אותו המסר - אנשים לא רוצים לקרוא חדשות רציניות, וחדשות רכילותיות יהפכו אותך להרבה יותר פופולרי, רק ששם העבירו את אותו הרעיון עם הרבה פחות דיאלוגים, ובהרבה פחות זמן. עד סוף הפרק, הדמויות בכל זאת הצליחו לעורר בי עניין ולכן אני מחכה לפרקים הבאים כדי לבדוק האם הסדרה תצליח לרתק אותי בהמשך או לא. (אורלי)

7.5 המנטליסט עונה 4 פרק 1
אחרי סוף עונה שבו נתנו לנו להבין שאפשר לשבור את החוקים, ולתת לדמות ראשית של סדרה שמחפשת נקמה, לזכות בנקמה שלה לפני שהסדרה מסתיימת, הגיע הפרק הראשון של העונה הרביעית, ואמר לנו שלא, שחוקים טלוויזיוניים בלתי כתובים שכאלה לא נשברים כל כך מהר. והאדם שהמנטליסט רצח בסוף העונה הקודמת אינו רד ג'ון מושא נקמתו. וזה מעניין כי כל הפרק היה בסימן שבירת החוקים של כל אנשי הצוות של המנטליסט שחיפשו להוכיח את חפותו, אבל לכותבים אין כנראה את האומץ לעשות בתחומם את מה שהם מאפשרים לגיבורים שלהם לעשות. מה שעוד היה מוזר לי בפרק, היה שיתוף הפעולה של בני הזוג הפסיכופתיים, במיוחד כיוון שנרמז קשר ביניהם לרד ג'ון, זה לא שיש לי ידע רב ברוצחים סדרתיים פסיכופתיים, או ידע כלשהו למען האמת וטוב שכך, אבל אני תמיד חשבתי שרוצחים סדרתיים הם לא בדיוק מהסוג שבנוי לחיי שיתוף וגילוי סודות הדדי, והם לא ממש מסתובבים בקהילות, לפחות לא המצליחים שבהם. האם ייתכן ששוב ראיתי יותר מדי סדרות טלוויזיה? (אורלי)

 

5 הישרדות VIP פרק 16
בהישרדות, כמו בחיים, יש איזון ולכן אחרי פרק חביב קיבלנו פרק מעפן, שחס וחלילה לא נתרגל לטוב ונתחיל לצפות פתאום לעריכה מהודקת, משימות מרתקות וכאלו מין. הפרק הזה הזכיר לי למה הפסקתי לראות הישרדות אחרי העונה הראשונה - משום שההפקה משתוקקת לחרב את כל הרעיון הבסיסי של המשחק עם טוויסטים מעצבנים שתפקידם לשמר את כוחם של אלו שההפקה רוצה ביקרם ולמתוח את העונה כמו מסטיק. אז מה היה לנו הפרק? מתוך שלושת המודחים החזירו שניים לשבט ומשה חזר לו לאי התקווה כדי לחכות למודח הבא, כלומר, בעצם אף אחד לא הולך הביתה. לעולם. רק חסר שיתחילו להחזיר אנשים מהוילה למשחק או אפילו מעונות קודמות. למה לא? למה שיהיו רק תישעה אנשים בשבט אחרי האיחוד? למה לא 14? או 67? חוץ מזה שאושרי ונטלי באיחוד ההפקה גם החליטה לצ'פר את הזוכה במשימה בצמיד וטו ומאידך לתת למפסיד צמיד שחור שמבטיח לו פתק עם שמו במועצה כדי שחס וחלילה חברי דאנג מינוס אושרי יחליטו אשכרה לשחק ולהדיח את תורג'י במקום להיות סאטיסטים צייתנים בתסריט שרקמה ההפקה.


אצלי נרשמה אכזבה קלה משגב, אחרי שכבר סימנתי אותו בדוחק כפייבוריט הוא מחליט לאפסן את עמוד השידרה ולהתחנף לאושרי ולתורג'י, אם כי אני מבינה שהצמיד השחור גרם לו לתבוסתנות הזו הייתי מעדיפה לראות אותו עומד יותר על שלו ולא מנסה לפסוח על שני הסעיפים. הוא גם לא הפנים מסיפור משה שעם עזאם לא מתבדחים ובטח לו שרים לו שירים, יש לו עוד טראומה משיר הטוללום של משה. בסוף עזאם הודח ואני לא הבנתי מי הצביע למי ולמה. (רמונה)

 

בשולי הממיר
בסדרה המנטליסט התארח קן לרנר (המנהל פלוטי מבאפי) בתפקיד השופט.


מה יהיה לנו השבוע?
3-10 ביולי

ביום שלישי: בנים זועמים (yes Oh), טיסת הקונקורדים (yes Oh)
ביום רביעי: אפיזודס 2, בנות מסתיימת (yes Oh)
ביום חמישי: שקרניות קטנות 2 מסתיימת (HOT3)
ביום שישי: רומא 2 (yes Oh)
ביום ראשון הבא: דוקטור הו 6 מסתיימת (yes אקשן)
ביום שלישי הבא: על הפנים 3 ומשועמם 3 מסתיימות (yes Oh)

 

יומיות:
חדש: מצב כפית, החל מיום ראשון (yes קומדיה)
סקס והעיר הגדולה - כל העונות, החל מיום ראשון (yes Oh)

סורקין גונב משפטים מארון סורקין:
(אסף רזון)

 





 

רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il