המסך המפוצל

חדש על המסך - יוני 2012 - חלק ב'

יוני היה החודש הפורה ביותר מזה זמן רב עם 25 תוכניות מתוסרטות חדשות. עמית ניצן מציג את התכנים שעלו בחצי השני של חודש זה במדינות דוברות האנגלית

מאת: עמית ניצן

פורסם: 14-07-2012
12 תגובות

בדומה ליוני אשתקד, החודש השישי של השנה האזרחית והשני של עונת הקיץ בארצות הברית היה מהפורים ביותר בעונת השידורים, שני רק לספטמבר, עם שש עשרה תוכניות מקור מתוסרטות, כולן ברשתות הכבלים. בנוסף לחמש דרמות, עלו בחודש שעבר אחת עשרה סדרות קומיות ומונפשות, שיעור שלא היה כדוגמתו מאז ינואר 2011. מעבר לשלולית, בבריטניה, פתחו את הקיץ בגדול עם שש סדרות מתוסרטות, הכמות הגדולה ביותר של סדרות טלוויזיה מאז מרץ ואילו בניו זילנד הפתיעו עם שתי קומדיות חדשות, ובכך עקפו את קנדה ואוסטרליה שהנפיקו כל אחת רק סדרה אחת לרפואה במהלך החודש.

 

התוכניות הבולטות שעלו בחצי השני של חודש יוני כוללות דרמה רומנטית המאולתרת בחלקה בכיכובם של דייוויד טננט ובילי פייפר, ריאליטי הרפתקאות מיוצרי "המירוץ למיליון" ובו צוותים הבורחים מכלאם בעזרת מפת אוצר, דרמה מאת זוכה האוסקר והאמי אהרון סורקין ("הבית הלבן") על תכנית חדשות בכבלים, קומדיה המבוססת על הסרט "סדנה לעצבים" עם צ'רלי שין ואנתולוגיה בריטית שהיא עיבוד לארבעה ממחזות שייקספיר, כל אחד כסרט באורך מלא.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודש שעבר.

 

שם: StandUp in Stilettos

רשת: TV Guide Network

תאריך: 16/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה, סטנד-אפ

תקציר: תוכנית סטנד-אפ בהנחייתה של קייט פלנרי ("המשרד" (ארה"ב)) המתמקדת בהומור הקשור לנשים וכוללת בכל פרק מופעים של שלושה אמנים שונים.

דעתי בקצרה: ראית תוכנית סטנד-אפ אחת, ראית את כולן.

 

 

 

שם: Golden

רשת: TV3 (ניו זילנד)

תאריך: 17/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: אלופת חתירה אולימפית לשעבר שצברה 65 קילוגרם של משקל עודף בשלוש השנים שעברו מאז שזכתה בזהב מחליטה לנסות ולחזור לכושר לקראת האולימפיאדה שבפתח, בעידודם של אמה, בן דודה הפיזיותרפיסט ומאמנה שהוא גם האקס שלה.

דעתי בקצרה: הביקורות גורסות כי התוכנית מכילה יותר מדי בדיחות שמנים, ואכן יש לא מעט כאלו, אך אני מצאתי את הסדרה מינורית, פשוטה ומקסימה.

 

 

 

שם: Secrets of Our Living Planet

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 17/6

מספר פרקים: 4

ז'אנר: תעודה, טבע

תקציר: תוכנית דוקומנטרית בהנחייתו של כריס פקהאם ("The Really Wild Show") הסוקר מערכות אקולוגיות יוצאות דופן תוך שימת דגש על קשרי סימביוזה בלתי צפויים בין מינים שונים.

דעתי בקצרה: תוכנית טבע צריכה להיות ממש מיוחדת בכדי שאצפה בה, וזו לא נראית כאחת כזו.

 

 

 

שם: True Love

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 17/6

מספר פרקים: 5

ז'אנר: דרמה

תקציר: זוכה פרס הבאפט"א דומיניק סבאג' ("נפילה חופשית") מביא דרמה המאולתרת בחלקה המציגה חמישה סיפורי אהבה, אחד בכל פרק, המתרחשים כולם בעיירה קטנה בקנט. בסדרה מככבים דייוויד טננט ("דוקטור הו"), בילי פייפר ("דוקטור הו", "וידוייה הסודיים של זונת צמרת"), דיוויד מוריסי ("ידידינו המשותף"), ג'יין הורוקס ("קול קטן", "פשוט נהדרת") ואשלי וולטרס ("Outcasts").

דעתי בקצרה: הנושא שחוק אך הקאסט מרשים ומעניין לראות איך העלילה המאולתרת, אלמנט נדיר שהשימוש בו בדרמה נעשה לראשונה בערוץ, תבוא לידי ביטוי.

 

 

 

שם: Family Time

רשת: Bounce TV

תאריך: 18/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום "שחור" מהמפיק בנטלי קייל אוונס (יוצר "המופע של ג'יימי פוקס") על משפחה ענייה הזוכה בחצי מיליון דולר בלוטו המנסה להסתגל למעמד הביניים עם עומר גודינג ("מיאמי מדיקל") בתפקיד הראשי.

דעתי בקצרה: זו הסדרה המתוסרטת הראשונה של הערוץ, אך אין זה מצדיק את איכות ההפקה הירודה אפילו בסטנדרטים הנמוכים ממילא של קומדיות לאפרו-אמריקאים. הצפייה בתוכנית מומלצת למי שמחפש את הסדרה הכי גרועה בטלוויזיה.

 

 

 

שם: Uptown Comic

רשת: Bounce TV

תאריך: 18/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה, סטנד-אפ

תקציר: תוכנית סטנד-אפ בהנחייתו של ג'ו טורי הכוללת בכל פרק מופעים של שלושה אמנים אפרו-אמריקאים שונים.

דעתי בקצרה: כפי שאומרים באנגלית, אני כבר מעדיף לצפות בצבע מתקלף.

 

 

 

שם: The Glass House

רשת: ABC

תאריך: 18/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תוכנית ריאליטי-תחרות המציגה ארבעה-עשר מתמודדים בבית מרושת במצלמות המנסים לזכות באהבת הקהל המחליט מה יהיו פעולותיהם.

דעתי בקצרה: ABC ניסו לחקות את אחת מהתוכניות המצליחות ביותר בקיץ בארה"ב, "האח הגדול", אך גם כשלו בהשגת רייטינג גבוה וגם חטפו תביעה על הראש מבעלת הזכויות בארה"ב, רשת CBS.

 

 

 

שם: Baby Daddy

רשת: ABC Family

תאריך: 20/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה

תקציר: ברמן רווק בשנות ה-20 לחייו הופך במפתיע לאב לאחר שהוא מוצא תינוקת על סף דלתו ונעזר בחבריו ובאחיו, שחקן הוקי מקצועני, בכדי לגדל אותה. ז'אן-לוק בילודאו ("קייל המסתורי") מככב בתפקיד הראשי ולצידו מליסה פיטרמן ("ריבה") וצ'לסי סטאוב ("ג'ונאס").

דעתי בקצרה: העלילה דומה מאוד לזו של "לגדל את הופ" המלבבת, אך בניגוד אליה מדובר כאן בקומדיה עבשה, צפויה ולא מצחיקה כלל.

 

 

 

שם: The Soul Man

רשת: TV Land

תאריך: 20/6

מספר פרקים: 12

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום "שחור" שהוא ספין-אוף של "שוות בקליבלנד" על זמר רית'ם אנד בלוז מצליח בגילומו של סדריק הבדרן ("המספרה"), העוזב את החיים הטובים בלאס וגאס לטובת תפקיד של מטיף בכנסייה בסנט לואיס, למורת רוחה של משפחתו. עוד משחקים ניסי נאש ("רינו 911"), ו-ווסלי ג'ונתן ("אחיות או לא להיות").

דעתי בקצרה: יחסית לסיטקום "שחור" זו קומדיה סבירה, אך לא שווה צפייה בסטנדרטים רגילים.

 

 

 

שם: Big Baboon House

רשת: Nat Geo Wild

תאריך: 23/6

מספר פרקים: 3

ז'אנר: ריאליטי, תעודה, טבע

תקציר: דוקומנטרי המציג בבונים המתגוררים בבית בדרום אפריקה המאובזר במצלמות במעגל סגור.

דעתי בקצרה: נראה כי הקופים האלו הרבה יותר סימפטיים ואינטליגנטים מרבים ממשתתפי "האח הגדול".

 

 

 

שם: The Great Escape

רשת: TNT

תאריך: 24/6

מספר פרקים: 9

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ריאליטי תחרות בהפקתם של זוכה פרס גלובוס הזהב בריאן גרייזר ("אפולו 13", "נפלאות התבונה"), זוכה פרס האוסקר רון הווארד ("קוקון", "נפלאות התבונה") וצמד יוצרי "המירוץ למיליון", בהנחייתו של העיתונאי ריץ' אייסן המציג בכל פרק שלושה זוגות המתחרים על פרס של 100,000$. הצוותים נכלאים בתא במקום חסוי, ועליהם להחלץ ממנו, לנווט בעזרת מפה ולעבור סדרת אתגרים בכדי להשיג מפתח נכסף.

דעתי בקצרה: מזכיר לי את "המבצר" עם אקי אבני.

 

 

 

שם: חדר החדשות (The Newsroom)

רשת: HBO

תאריך: 24/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה

הערה: הסדרה נרכשה לשידור על ידי yes ועלתה ב-30 ביוני; היא חודשה לעונה שניה.

תקציר: דרמה מבית היוצר של זוכה פרסי האוסקר והאמי אהרון סורקין ("הבית הלבן", "הרשת החברתית") המתארת את אחורי הקלעים של תכנית חדשות הלילה ברשת כבלים. הסדרה מתמקדת בשדרן בגילומו של ג'ף דניאלס ("טיפשים בלי הפסקה") ובצוותו אשר משתדלים לשמור על יושרתם העיתונאית, על רקע המכשולים המסחריים והתאגידיים, ומערכות היחסים הסבוכות שביניהם. הקאסט כולל גם את אמילי מורטימר ( "נקודת מפגש", "לארס והבחורה האמיתית"), זוכה פרס הטוני ג'ון גלאגר ג'וניור ("רסיסי אפריל"), אליסון פיל ("בטיפול"), דב פאטל ("נער החידות ממומביי"), זוכה פרס גלובוס הזהב סאם ווטרסטון (ג'ק מקוי ב"חוק וסדר") וזוכת פרסי האוסקר, גלובוס הזהב, האמי והבאפט"א ג'יין פונדה ("הם יורים גם בסוסים", "נערת הטלפון והבלש", "האגם המוזהב").

דעתי בקצרה: זוהי אחת מהדרמות הכי מדוברות של עונת השידורים 2011-2012 בערוץ האיכותי ביותר בארצות הברית מבית היוצר של תסריטאי ומפיק מוערך עם קאסט מרהיב, וברור כי התסריט מצטיין בתזמון מדויק והוא מלא בשנינות, בהומור, בתשוקה ובעצמו. רבים שנהנו מ"הבית הלבן" יתענגו גם על היצירה הזו, ואילו אחרים יגלו שנמאס להם מהפזמון החוזר על עצמו.

 

 

 

שם: Walking And Talking

רשת: Sky Atlantic (בריטניה)

תאריך: 25/6

מספר פרקים: 4

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סדרה אוטוביוגרפית בחלקה מבית היוצר ובכיכובה של קאת'י בורק ("תן לי, תן לי") המבוססת על חוויותיה כנערה אאוטסיידרית בשנות ה-70 החולמת להיות שחקנית. הקומדיה המשכית לפרק בסדרה "Little Crackers" ומככבת בה גם אמי מטקלף ("על אדונים ומשרתים" 2010).

דעתי בקצרה: קאת'י בורק שיחקה ב"תן לי, תן לי" דמות של אישה כעורה, ולא בכדי. כנראה שלא היו לה חיים קלים בצעירותה, מה שיכול להוות בסיס טוב לקומדיה.

 

 

 

שם: Line Of Duty

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 26/6

מספר פרקים: 5

ז'אנר: דרמה, בלשי

תקציר: סדרת משטרה בכיכובו של לני ג'יימס ("יריחו", "מצויד") כבלש העומד בראש יחידה מצטיינת, שמנוהלת כנגדו חקירה בכדי לבדוק איך ייתכן שנתוני יחידתו כה מושלמים, בין היתר על ידי שוטר אידיאליסט שסרב להשתתף בטיוח פעולה כושלת של יחידה ללוחמה בטרור. במקביל דמותו של ג'יימס מנהלת רומן עם בלשית בעלת סוד אפל. בדרמה מככבות גם ויקי מקלור ("This is England 86") וג'ינה מקי ("נוטינג היל").

דעתי בקצרה: לא יכולתי לסבול יותר מכמה דקות של צפייה בדמותו המעצבנת של לני ג'יימס.

 

 

 

שם: Craft Wars

רשת: TLC

תאריך: 26/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: ריאליטי תחרות בהנחייתה של טורי ספלינג ("בוורלי הילס 90210") בה מתחרים בכל פרק שלושה בעלי מלאכה על פרס של 10,000$. על המתמודדים להשתמש בחומרים לא קונבנציונלים על מנת להשלים פרויקטים מעולם מלאכת היד.

דעתי בקצרה: לאחר ההצלחה העצומה של "הישרדות" לפני כעשור הומצאו ונוסו מאות פורמטים שונים של ריאליטי, חלקם הצליחו יותר, וחלקם פחות. TLC, הערוץ האמריקאי שמעלה את המספר הרב ביותר של תוכניות כל שנה, מנסה לגרד את תחתית החבית עם פורמט ריאליטי תחרות חדש שלמרבה ההפתעה יכול להיות סביר.

 

 

 

שם: Anger Management

רשת: FX

תאריך: 28/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה

תקציר: זוכה פרס גלובוס הזהב צ'ארלי שין ("פלאטון", "וול סטריט", "שני גברים וחצי") חוזר לטלוויזיה לאחר שפוטר בבושת פנים מהסיטקום של רשת CBS בקומדיה המבוססת על הסרט "סדנה לעצבים" משנת 2003. שין מגלם תרפיסט בסדנה להתמודדות עם כעס המגדל בת עשרה בעלת הפרעה טורדנית-כפייתית. עוד משחקות סלמה בלייר ("לא רק בלונדינית","הלבוי") ושאוני סמית' ("בקר", סדרת סרטי "המסור").

דעתי בקצרה: כצפוי הפרקים הראשונים שברו שיאי רייטינג, ובמסגרת החוזה שנחתם עם חברת ההפקה הסדרה בעלת ההומור הדומה לזה שב"שני גברים וחצי", צפויה להיות מחודשת ל-90 פרקים נוספים. באשר לי, לא יכולתי לסבול יותר מכמה דקות של צפייה בדמותו המעצבנת של צ'ארלי שין.

 

 

 

שם: Brand X with Russell Brand

רשת: FX

תאריך: 28/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, סטנד-אפ

תקציר: תוכנית המציגה הופעות סטנד-אפ של השחקן והקומיקאי ראסל בראנד ("תביאו אותו ליוונים") בנושאי אקטואליה ותרבות פופולרית תוך כדי הסתמכות על האינטראקציה עם קהל חי.

דעתי בקצרה: הסדרה נקטלה על ידי המבקרים וגם אני מצאתי אותה בעיקר משעממת.

 

 

 

שם: The Hollow Crown

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 30/6

מספר פרקים: 4

ז'אנר: מיני סדרה, אנתולוגיה

תקציר: עיבוד טלוויזיוני לארבעה ממחזותיו ההיסטוריים של וויליאם שייקספיר - "ריצ'רד השני", "הנרי הרביעי, חלק ראשון", "הנרי הרביעי, חלק שני" ו"הנרי החמישי", כל אחד כסרט טלוויזיה באורך מלא, על עלייתם ונפילתם של שלושה ממלכי אנגליה במאות ה-14 וה-15. על הקאסט נמנים זוכה פרסי האוסקר, גלובוס הזהב, האמי והטוני ג'רמי איירונס ("אהובת הקצין הצרפתי", "תהפוכות הגורל", "הבורג'ס"), בן ווישאו ("צדק פלילי", "The Hour"), אלן ארמסטרונג ("אראגון"), טום הידלסטון ("תור"), זוכת פרסי גלובוס הזהב והבאפט"א ג'ולי וולטרס ("בילי אליוט", "נערות לוח השנה"), פטריק סטיוארט ("מסע בין כוכבים: הדור הבא", סדרת סרטי "אקס-מן"), דיוויד סושט ("Agatha Christie's Poirot"), דיוויד מוריסי ("ידידינו המשותף"), ג'יימס פיורפוי ("רומא"), קלמנס פואסי ("ברוז'") וג'ו ארמסטרונג ("רובין הוד").

דעתי בקצרה: לראות, או לא לראות, זו השאלה. קשה לי לחשוב על תוכן טלוויזיוני יותר איכותי באופן אינהרנטי מאשר עיבוד של ה-BBC להצגותיו של שייקספיר, אך בעוד שהעלילות שטווה המחזאי הינן על-זמניות, הלשון בה כתב הינה ארכאית לאוזן של ימינו. כולי תקווה שהעיבוד הנוכחי המתהדר בצוות הפקה מרשים ובשחקנים בעלי שם, יוכל לא רק לעשות צדק עם שייקספיר אלא גם לספק חווית צפייה מהנה.