המסך המפוצל

הממיר 28/8/12

קומיוניטי, יומני הערפד, אפיזודס, הוחלפו בלידתן, כוכב נולד ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 28-08-2012
22 תגובות


10. קומיוניטי, עונה 3 פרק 19
"אה, כן, המכללה הקהילתית הפנטסטית הזו, שבה כל מה שקורה מגוחך להפליא והכל סובב סביבכם כקבוצה" (ד"ר היידי).

כיף, לא ראיתי את זה מגיע – פרק קליפים נוסף. אמנם הוא רחוק מרחק רב מקודמו, שבעיניי היה ונותר הפרק הגדול ביותר בסדרה, אבל לזכותו ייאמר שהוא לא ניסה לצלול אל אותם עומקים אלא נתן דגש בעיקר על הצחוקים, רבים מהם מורכבים מגאגים מטופשים כשם שהם היסטריים (צ'אנג מסניף חטיף תירס, פירס מוריד את המים בפעם ה-10,000), כמו גם הזדמנות לוואן ליינרים שנונים ומעולים. התוצאה הייתה סוחפת ובסופה לא האמנתי שנגמר כל כך מהר, ממש ציפיתי לראות את השלב הבא שבמסגרתו הם הולכים להציל את הדיקן. לקטע המלא (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)



9. קומיוניטי, עונה 3 פרק 17
אין ספק שהסדרה הזו כבר עברה ליחס הפוך בין הספיישלים לבין הפרקים הרגילים, אבל דאמיט אם זו לא הייתה מחווה/פארודיה מבריקה ומתבקשת לכל סדרות הפשע שאמריקה כל כך אוהבת. המקרה היה אבסורדי, כל העלילה התיישרה בהתאם – השיא היה הגעתו של דודו הקולונל של טוד ככה סתם – ונראה שכל גרינדייל השתתפה בהמחזה דרימטוריומית מן השורה. תולדה של עבודה קלושה ומופרכת, גידול בטטות לקורס ביולוגיה, המצטרפת ליתר המלאכות שמתאימות לבית ספר יסודי מאשר למכללה (בהזדמנות זו שירלי גם סיפרה על בניית פיניאטה לקורס ספרדית למתקדמים), כולם נרתמו כדי להבין מי הוא הרוצח הנקלה שאחראי לכך. ולא סתם בטטה, אלא כזו שעמדה ללבלב, המקבילה הפתולוגית של "הקרבן הייתה בהיריון". רפליקות רדפו רפליקות, כולן שנונות, קלישאתיות, מבריקות ומטומטמות בו זמנית.
לקטע המלא (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

9. יומני הערפד, עונה 3 פרק 16
מצחיק, כשנגמר הפרק הקודם עם ד"ר מרדית פל שיורה בריק, תהיתי כמה פעמים האיש הזה ימות או יהיה על הסף? וכמה פעמים אמור להיות לי אכפת? עם המחשבה הזו יצאנו לפגרה ארוכה וכאילו-מותחת, אבל בפועל כל הדברים שהציקו לי במהלך העונה הזו נותרו בעינם. המשפחה המקורית עדיין חיה. לא שאכפת לי, תכל'ס, אני דווקא מחבב את רובם, אבל כל זמן שמנסים להרוג אותם והם מנסים להרוג אחרים – טוב, נראה לי שזה כבר מוצה.
לקטע המלא (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

8.5 אפיזודס, עונה 2 פרק 8
יש משהו בקנאה שחושפת רגשות שאני מוצאת מאוד משעשע לצפייה, ולכן אהבתי מאוד את קטעי הקנאה של שון לבוורלי. כשמסתכלים על שון ובוורלי, על האופן שבו הם משדרים על אותו גל רוב הזמן, וכיצד הם עובדים יפה ביחד, קשה להאמין שמה שקרה בסוף העונה הקודמת אכן סגר את הגולל על מערכת היחסים הרומנטית ביניהם. אף על פי שבכל פרק נראה כאילו עוד מסמר ננעץ בארון הקבורה של אהבתם. הקטע החזק ביותר בפרק היה כשבוורלי התקשרה לשון ואמרה לו לפני שהיא יוצאת לדייט הנוסף, שיגיד לה האם הקנאה שלו היא מסוג רכושני שלא רואה עתיד ביחד, או בגלל שהוא כן רואה אפשרות לעתיד משותף שלהם. זו הייתה שאלה אמיצה מאוד בעיניי, וכאב לי על התשובה השלילית של שון באותו רגע, בשביל שניהם. בשבילה כיוון שדי ברור שזה לא מה שהיא רצתה לשמוע, ובשבילו, כיוון שאני לא בטוחה שזה מה שהוא באמת מרגיש, ונראה לי שהוא עשה זאת יותר מהמקום של הדבר הנכון לעשות.

וכך בסוף הפרק, כשבוורלי אומרת לאח של מורנינג (שהוא חמוד אמיתי) שפעם היה לה מאוד ברור מה היא מרגישה והיום היא כבר לא יודעת, אני חושבת לעצמי, שנראה לי שהדברים נכונים גם לגבי שון. כאילו הוליווד הפכה את מה שהיה ברור באנגליה למשהו מאוד מטושטש. מהבחינה הזו אני חושבת שהעלילה השנייה של הפרק, שבה הנאמנות שהפגינה קרול למרק לפידוס בשעה ששמעה על פיטוריו הקרבים, הייתה מאוד מרשימה. הרשימה אותי גם העובדה שלא עלה בדעתה בכלל שהיא זו שבונים על כך שתחליף אותו, ולמרות שאני לא בטוחה כיצד קרול עצמה מרגישה עם הידיעה הזו, אני חושבת שמכל ההחלטות שראינו מונחתות בתעשייה הזו, זו ההחלטה שאני רואה בה הכי הרבה הגיון, ונראה לי שהיא טומנת בחובה גם עתיד חדש לסדרה שעליה הם עובדים. (אורלי)

8.5. קומיוניטי, עונה 3 פרק 20
חריגה נוספת מהתקן השגרתי – שתכל'ס כבר מזמן לא קיים – והפעם החבורה הפכה לדמויות במשחק מחשב 8-ביט.

זה היה פרק חמוד מאוד, עמוס בבדיחות קטנות וחמודות מאוד, שנגמר בסיומת חמודה מאוד. אפילו שהיה ברור שהסטייה של עאבד באמצע המשחק היא זו שתושיע אותו בסופו של דבר, החמידות לא נגרעה. בנוסף, טוב לראות את ג'יאנקרלו אספוזיטו, ושיבוצו בתור אחיו של פירס, פרי לתסמונת הידועה והנוראה של המאסטר הגזען ששוכב עם השפחה/המשרתת השחורה, היה, ובכן, חמוד מאוד.

אבל אני חייב לשאול: עכשיו? אני יודע שלוקח זמן להפיק פרקי אנימציה וזו הסיבה שהפרק הזה בפועל שודר שלא כסדרו, אבל זה נראה כל כך מפוקפק, כאילו החברים יצאו להציל את הדיקן מציפורני הפסיכופתיות של צ'אנג, ואז החליטו ללכת לשחק במשחק מחשב (שאמנם לא ידעו עליו מראש, אבל אין הבדל בתחושה). זו החלטה באמת מעפנה, לשדר את הפרק באמצע עלילה אחרת. אם כבר הוא משודר לא במיקום הנכון, היה עדיף לדחות אותו כליל לסוף העונה. עוד לא ראיתי את הפינאלה המקורית, אבל סבירות גבוהה שהפרק יכול היה לשמש יופי של סוף בפני עצמו. אפילו אם גרינדייל תיחרב לחלוטין, העלילה כאן מתרחשת מחוץ לה.
אבל נו, העיקר שהיה פרק חמוד מאוד. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)


קרדיט: NBC

אליוט סלד, מי שמציע לקרול את הקידום באפיזודס, גולם על ידי מייקל ברנדון, הרי הוא דמפסי מ"דמפסי ומייקפיס".





רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il