המסך המפוצל

חדש על המסך - יולי אוגוסט 2012 - חלק ב'

עמית ניצן מציג את התכנים שעלו ביולי בבריטניה, באוסטרליה, בניו זילנד ובאתר הולו.

מאת: עמית ניצן

פורסם: 21-09-2012
6 תגובות

החודש השביעי של השנה האזרחית בטלוויזיה הבריטית הציע את הכמות הגדולה ביותר של קומדיות ודרמות מאז מרץ, כאשר הדגש בחודשי הקיץ ממשיך להיות על תוכן קומי ולא על תוכן דרמטי, בדומה לנעשה מעבר לאוקיאנוס, בארצות הברית. בנוסף, כמו בכל חודש, גם ביולי העלו הערוצים הבריטיים השונים תכנים לא מתוסרטים מסוגות מגוונות – ספורט, מדע, טבע, תרבות ובידור. כמו בחודש יוני בו עקפה ניו-זילנד את אוסטרליה וקנדה בכמות הפרימיירות של סדרות מתוסרטות, תעשיית הטלוויזיה הקטנה של ארץ הקיווי המשיכה להפתיע בכך שהעלתה אף ביולי תכנית מתוסרטת בעוד שמקבילותיה באוסטרליה ובקנדה הציעו רק תכנים שאינם מתוסרטים. גם האתר Hulu.com היה על המפה כתוצאה מהחלטתו להעשיר את הספריה המקוונת שלו בתכניות מקור. 

 

התכניות הבולטות שעלו ביולי כוללות תכנית חיפוש כשרונות בה אנדרו לויד ובר מלהק את התפקיד הראשי במחזמר "ישו כוכב עליון", סדרת פנטזיה-הרפתקאות שהיא עיבוד מודרני לאגדות על סינבד המלח מתוך "סיפורי אלף לילה ולילה", תכנית ראיונות עם המנחה הותיק לארי קינג, סרט טלוויזיה המבוסס על סיפור אמיתי עם מאט סמית כחותר באולימפיאדת לונדון 48' וגרסת האולסטארס של הריאליטי האוסטרלי "מאסטר שף".

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור ביולי. החלק השלישי והאחרון של הכתבה אשר סוקר את התוכניות שעלו באוגוסט בבריטניה, אוסטרליה וניו זילנד יעלה בהמשך.

 

שם: Girl vs Boy

רשת: TV2 (ניו זילנד)

תאריך: 1/7

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה

תקציר: קומדיה רומנטית אודות זוג שפרידתם קורעת את מעגל חבריהם.

דעתי בקצרה: גרעין העלילה דומה באופן מפתיע לזה של "הכול לטובה", אך מדובר בקומדיה הרבה יותר מטורללת ממקבילתה האמריקאית.

 

(לצפייה בטריילר – כאן)

 

שם: Blackout

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 2/7

מספר פרקים: 3

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמה אודות פוליטיקאי מושחת המתעורר עם "בלאק אאוט" לאחר לילה רווי אלכוהול ומבין לאט לאט כי ייתכן והוא אחראי לרצח. אקט של גאולה מביא לעלייה בפופולריות שלו בקרב הקהל הרחב והוא רוכב על ההצלחה למירוץ לראשות העירייה תוך כדי ניסיון לתקן את נישואיו. בסדרה מככבים כריסטופר אקלסטון (“דוקטור הו", “ג'י.איי.ג'ו כוח המחץ”), דרבלה קירוואן (“איתך או בלעדיך"), יואן ברמנר (“טריינספוטינג”,”כשתפגשי זר גבוה ומסתורי”) ומיאנה בורינג (“המדרון”).

דעתי בקצרה: המבקרים של "הטלגרף" ושל "הגרדיאן" נתנו לדרמה ביקורות פושרות וגם אני לא התלהבתי במיוחד.

 

 

 

 

שם: The Midnight Beast

רשת: E4 (בריטניה)

תאריך: 5/7

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, מוזיקה

תקציר: חברי הלהקה הבריטית "The Midnight Beast" המתמחה בז'אנר הקומדיה מככבים בתור עצמם כחברי להקה כושלים המנסים לקצור הצלחה.

דעתי בקצרה: זה אמור להיות סיטקום קולי אבל מצאתי אותו די משעמם. גם המוזיקה לא משהו...

 

 

 

שם: Parents

רשת: Sky1 (בריטניה)

תאריך: 6/7

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום בכיכובה של סאלי פיליפס ("הצלף בפוני") כאישה בשנות ה-40 לחייה הנאלצת לעבור עם בעלה ובנותיה המתבגרות להוריה בקטרינג. עוד משחק זוכה פרס הטוני טום קונטי (“חג שמח, מיסטר לורנס”).

דעתי בקצרה: בדומה לקומדיות האחרות של הערוץ שעלו מוקדם יותר השנה, “Stella” ו-”Starlings”, גם זו נשמעת כקומדיה מאופקת, חביבה ומאוד בריטית באופיה.

 

 

 

שם: Superstar

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 7/7

מספר פרקים: 9

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: מלחין מחזות הזמר המהולל זוכה פרסי הגראמי, הטוני, גלובוס הזהב והאוסקר אנדרו לויד ובר (“יוסף וכתונת הפסים המשגעת", “חתולים", “פנטום האופרה”) שב למרקע כשופט בתוכנית חיפוש כישרונות במטרה לאתר את השחקן שיגלם את ישו בעיבוד המחודש ל"ישו כוכב עליון". החברים האחרים בפאנל השופטים הם הזמר והשחקן ג'ייסון דונובן ("שכנים, שכנים"), הקומיקאית דון פרנץ׳ ("סונדרס אנד פרנץ'", “פסיכוויל”) והזמרת מלאני סי (“ספייס גירלז”). אמנדה הולדן (“Britain's Got Talent”) אמונה על ההנחיה.

דעתי בקצרה: ראיתי מספר פרקים מתכניות חיפוש הכישרונות הקודמות של לויד ובר ולא חשתי צורך מיוחד לראות את השאר, אך המוזיקה והכישרונות אכן יוצאי דופן.

 

 

 

שם: Sinbad

רשת: Sky1 (בריטניה)

תאריך: 8/7

מספר פרקים: 12

ז'אנר: דרמה, פנטזיה, פעולה, הרפתקאות

תקציר: עיבוד מודרני לאגדות על סינבד המלח מתוך "סיפורי אלף לילה ולילה" עם אליוט נייט בתפקיד הראשי כצעיר ההורג בשוגג את אחיינו של אמיר בצרה בקרב איגרוף רחוב ונאלץ לברוח מהעיר על גבי ספינה מחשש לנקמה. הים הפתוח אוצר למלח ולשאר צוות הספינה נפלאות, תעלומות וסכנות. עוד משחקים נאבין אנדרוס (“הפצוע האנגלי", סעיד ג'ארח ב"אבודים"), אליוט קואן ("אבודה בעולמה של ג'יין אוסטן"), אורלה בריידי (“מאהבות") ויגאל נאור (“מינכן", “ביתו של סדאם").

דעתי בקצרה: הסדרה מהווה בידור קליל לכל המשפחה, ואני חושב שמי שנהנה מסדרות ז'אנר דומות כ"הרקולס: המסעות המופלאים", “זינה הנסיכה הלוחמת" ו"הגיבור האחרון" יאהב גם את התכנית הזו.

 

 

 

שם: The Nation's Favourite Number One Single

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 8/7

מספר פרקים: 3

ז'אנר: מיני סדרה, תעודה, מוזיקה

תקציר: לרגל חגיגות 60 שנה למצעד הבריטי הראשון מגישה פירן קוטון ("טופ אוף דה פופס") מיני סדרה דוקומנטרית המהווה חלק מסדרת התוכניות "The Nation's Favourite” של ITV. מצביעי הערוץ בחרו שישים סינגלים אשר יוצגו על המרקע בנוסף לדברי פרשנות מאת הזמרים נואל גלאגר, סי-לו גרין, אנני-פריד לינגסטד, קיילי מינוג, גארי בארלו, מלאני סי, סטיוארט קופלנד ועוד.

דעתי בקצרה: צפיית חובה למי שמתעניין ברקע ללהיטי הפופ של המאות ה-20 וה-21. מי שסתם אוהב פופ מוזמן ליצור רשימת השמעה ולרקוד כאילו זו שנת 1999. אתם מוזמנים לנחש מה הבריטים בחרו כסינגל של כל הזמנים בתגובות.

 

 

 

שם: Faster, Higher, Stronger

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 9/7

מספר פרקים: 4

ז'אנר: תעודה, ספורט

תקציר: דוקומנטרי המציג את ההיסטוריה של המשחקים האולימפיים בעת החדשה דרך סיפוריהם של אתלטים בודדים אשר מתחו את קצה גבול היכולת האנושית בכדי לגעת בזהב.

דעתי בקצרה: למי שמתגעגע להמולה הטלוויזיונית סביב האולימפיאדה.

 

 

 

שם: Volcano Live

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 9/7

מספר פרקים: 4

ז'אנר: תעודה, טבע

תקציר: המגישה קייט האמבל (“במצולות האמזונס”) והגאולוג הפרופסור יאן סטיוארט (“הכוחות הגדולים של כדור הארץ”) משדרים בזמן אמת את המראות מהר הגעש הפעיל קילוואה שבאיי הוואי, בנוסף לשידורים אחרים מהרי געש פעילים ברחבי העולם באמצעות מצלמות רשת. התוכנית כוללת גם ראיונות וכתבות בנושא וולקנולוגיה.

דעתי בקצרה: המראות מהר געש מרהיבים, אך איני בטוח שזה יכול להחזיק תכנית שלמה.

 

 

 

שם: Alan Partridge's Mid Morning Matters

רשת: Sky Atlantic (בריטניה)

תאריך: 9/7

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, מוקומנטרי

תקציר: עיבוד טלוויזיוני לסדרת רשת מוקומנטרית מבית היוצר ובכיכובו של זוכה פרס הבאפט"א סטיב קוגן (“I'm Alan Partridge”, “לילה מוטרף במוזיאון”, “The Trip”) על שדרן רדיו בתכנית בוקר המשוחח על ענייני דיומא בסגנון הייחודי לו.

דעתי בקצרה: התכנית מינימליסטית מאוד ולא התחברתי לסוג ההומור שלה.

 

 

 

שם: Adam Buxton's BUG

רשת: Sky Atlantic (בריטניה)

תאריך: 9/7

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה, סאטירה, מוזיקה

תקציר: הקומיקאי אדם בקסטון מציג וידאו קליפים מוזרים ואת התגובות שנכתבו עליהם ב-YouTube בצורה הומוריסטית.

דעתי בקצרה: אני צופה ב"טוש מחובר" וב"מרק הוליוודי" המבוססים על קונספט דומה, אבל התכנית הזו שעממה אותי.

 

 

 

שם: The Angelos Epithemiou Show

רשת: Channel 4 (בריטניה)

תאריך: 13/7

מספר פרקים: 6

ז'אנר: אירוח, קומדיה

הערה: הפילוט שקדם לעונת הבכורה שודר ב-30 בדצמבר 2011.

תקציר: הקומיקאי דן סקינר מארח סלבריטאים שונים ולועג להם. 

דעתי בקצרה: הדמות אותה מגלם סקינר לא מצחיקה במיוחד.

 

 

 

שם: Britain's Secret Treasures

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 16/7

מספר פרקים: 6

ז'אנר: תעודה, מדע

תקציר: סדרת תעודה הסוקרת את 50 התגליות הארכאולוגיות החשובות ביותר שנמצאו על ידי הציבור הרחב באנגליה, בווילס ובסקוטלנד אשר נבחרו ככאלה על ידי פאנל מומחים מהמוזיאון הבריטי.

דעתי בקצרה: לא צריך ללכת למוזיאון, אפשר פשוט לשבת על הכורסא ולצפות בטלוויזיה.

 

 

 

שם: Larry King Now

רשת: Hulu (שירות הורדות)

תאריך: 17/7

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: אירוח

תקציר: המנחה הותיק לארי קינג ("לארי קינג לייב") חוזר לערוך ראיונות אישיים עם סלבריטאים, פוליטיקאים ואנשי השעה בפורמט דומה לתוכניתו הותיקה ברשת CNN. על האורחים שהתארחו עד כה נמנים סת' מקפרלן, בטי וייט, סוזן סרנדון, רודי ג'וליאני ואדוארד נורטון.

דעתי בקצרה: בגיל 78 קינג עוד לא תלה את השלייקס, אך נראה שלתכניתו האינטרנטית לא תהיה אותה תהודה לה היה רגיל.

 

 

 

שם: Gruen Sweat

רשת: ABC1 (אוסטרליה)

תאריך: 25/7

מספר פרקים: 4

ז'אנר: תכנית פאנל, אירוח

תקציר: סדרת הספין-אוף השלישית של "The Gruen Transfer” מציגה פאנל מומחים לפרסום הועסקים במכונת המרקטינג מאחורי אולימפיאדת לונדון.

דעתי בקצרה: הקונספט של תוכנית פאנל העוסקת בפרסום מצליח מאוד באוסטרליה. למה?

 

 

 

שם: הולכים על הזהב: המשחקים ב-48' (Bert & Dickie)

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 25/7

מספר פרקים: 1

ז'אנר: סרט טלוויזיה, דרמה, ספורט

הערה: הסרט שודר בערוץ BBC Entertainment ב-26 ביולי.

תקציר: סרט טלוויזיה המבוסס על סיפור אמיתי בכיכובם של מאט סמית (“דוקטור הו") וסאם הואר כשני חותרים מרקע שונה אשר מצליחים להתגבר על קשיים ולזכות יחדיו במדלית זהב באולימפיאדת לונדון של 1948. עוד משחקים ג'פרי פאלמר (“As Time Goes By”, ”טירופו של המלך ג'ורג'”), ג'יימס פריין (“שושלת טיודור”), זוכה פרס הטוני דאגלס הודג' ואלכסנדרה מון (“מלון בבילון”).

דעתי בקצרה: על פי המבקרים מדובר בסרט ספורט בריטי גנרי עם קונפליקטים חבוטים הנפתרים בצורה צפויה ומסר כללי של "צפו באולימפיאדה ב-BBC. יהיה כיף!”.

 

 

 

שם: MasterChef Australia All-Stars

רשת: Ten (אוסטרליה)

תאריך: 26/7

מספר פרקים: 19

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: גרסת האולסטארס של הסניף האוסטרלי של פורמט הריאליטי הבריטי "מאסטר שף" מחזירה למסך תריסר מתחרים משלוש העונות הראשונות ובהם שני מנצחים ושני סגנים המתחרים זה בזה בסדרת אתגרים מעונות קודמות כאשר כל הרווחים נתרמים לצדקה. צוות המנחים והשופטים המוכרים נשאר על כנו.

דעתי בקצרה: חצי מדינה ראתה את הגירסא הישראלית של "מאסטר שף". מישהו פה יראה את עונת האולסטארס האוסטרלית?

 

 

 

שם: The Churchills

רשת: Channel 4 (בריטניה)

תאריך: 26/7

מספר פרקים: 3

ז'אנר: תעודה, היסטוריה

תקציר: ההיסטוריון דיויד סטרקי מגולל את סיפורם של שניים מהמנהיגים הדגולים בהיסטוריה הבריטית – וינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה אשר הוכר כאדריכל הנצחון על גרמניה הנאצית וג'ון צ'רצ'יל, הדוכס הראשון ממרלבורו, אשר הוביל את המערכה כנגד לואי הארבעה עשר מלך צרפת במסגרת מלחמת תשע השנים.

דעתי בקצרה: תוכן איכותי לחובבי היסטוריה שלא יכולים לחכות עד שהתכנית הזו תגיע לערוץ 8 או ל-yes דוקו.

 

 

 

שם: The Dark: Nature's Nighttime World

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 29/7

מספר פרקים: 3

ז'אנר: תעודה, טבע

תקציר: דוקומנטרי העוקב אחר משלחת של מדענים וקולנוענים אשר יצאו למסע בן חצי שנה אל יערות מרכז ודרום אמריקה במטרה לתעד מקרוב בעלי חיים ליליים כיגוארים, פומות ועצלנים בסביבתם הטבעית.

דעתי בקצרה: תוכן איכותי לחובבי טבע שלא יכולים לחכות עד שהתכנית הזו תגיע לערוץ 8 או ל-yes דוקו.

 

 

 

לחלק א' של הכתבה 

לחלק ג' של הכתבה