המסך המפוצל

פרויקט מסלול - האתגר האחרון

רמונה מסכמת את פרק 12 בעונה התשיעית של פרויקט מסלול

מאת: רמונה

פורסם: 21-06-2013
11 תגובות

 הפרק עסק בבחירת המעצבים שיציגו בשבוע האופנה בבראיינט פארק, ובאופן מסורתי, האתגר האחרון עוסק בהשראה. בשנים קודמות טים לקח את המעצבים לטיול במטרופוליטן או במוזיאון גטי, הפעם הבחירה הייתה הרבה פחות מוצלחת, הם  נסעו לגברנרס איילנד כדי לראות תערוכה של פסלים סביבתיים (שכחתי מי הפסל ואני בהחלט יכולה לחיות עם זה בשלווה גמורה). באתגרים הקודמים היו להם יותר נקודות התייחסות ומקורות להשראה.

 

 המתמודדים בגוברנס 

 

מכיוון שזה האתגר האחרון הוטל עליהם ליצור קולקציה של שלושה דגמים שונים, הם קיבלו 500 דולר לקניות במוד ועזרה ממתמודד שהודח. באופן טבעי נוצרו במהלך התחרות חיבורים בין המעצבים ולכן לא היה מפתיע שלורה בחרה באנתוני ראיין (והייתה נורא חמודה כשאמרה שהיא לא מבינה איך לא חטפו לה אותו קודם. בכלל, לורה היא הבנאדם הכי נחמד העונה) וויקטור בחר באוליבר שאתו כבר שיתף פעולה בהצלחה בעבר. מה שהפתיע אותי הוא שוויקטור זינק עליו בשמחה וגיפף אותו כאילו היה דוב הצעצוע שנפל לו מהיד כששט לניו יורק במעבורת מאליס איילנד בעוד שאוליבר פשוט עמד שם, בלי תנועה או הבעה על פניו. לא, בעצם מה שהפתיע אותי הוא שאוליבר אמר שיש לו רגשות מעורבים לוויקטור! מי ידע בכלל שלאוליבר יש רגשות? חשבתי שהם מתמצים בסלידה מדברים גדולים ורועשים. 

קימברלי בחרה בבקי ששמחה על כך בנרגנות פולנית אופיינית כי לדבריה לא רצתה לעבוד עם אף מעצב אחר ואניה בחרה בברט... כן, ברט לראשונה לא נבחר אחרון! דווקא הבנתי את אניה, ברט בליגה אחרת מברייס ובשלב הזה היא צריכה מישהו מוכשר עם יכולת טכנית גבוהה, מה גם שהוא לא מתחרה בעצמו עכשיו אז מנגנון החבלה האוטומטי שלו אמור להיות מכובה. עם זאת, התאכזבתי קצת שברט לא צוות לג'וש בפעם האחרונה בתור עונש לזה האחרון. ג'וש נשאר עם ברייס, שתהה איך זה שכל המעצבים בקושי מדברים אחד עם השני בעוד שבזמנו כולם היו חברים נורא טובים ועשו זה לזה נעימים בגב. אני לא יודעת איפה ברייס היה מאז שהודח, אני מהמרת על בית חולים, מתאושש מאמנזיה.

 

ולבגדים עצמם: כפי שהשופטים ציינו, ג'וש, קימברלי ולורה העלו קולקציות מאוד לא אחידות בעוד שאצל אניה וויקטור אפשר היה גם לראות את טביעת האצבע הייחודית של כל אחד מהם וגם את הקשר בין הדגמים השונים.

 

 

 הדגמים של ג'וש

 

מבין הדגמים של ג'וש, היחידה שחיבבתי הייתה השמלה הלבנה עם הרשת, כשג'וש משתדל להיות מאופק הוא מוציא תחת ידיו דברים נאים והיא הזכירה לי את השמלה השחורה שהוא עיצב לאתגר הנשים האמיתיות. את החולצה עם החצאית ממש לא אהבתי, אף אחד מהפריטים בדגם הזה לא היה מוצלח, בעיקר החצאית והווסט שהיו ממש מכוערים, הגופייה סתם נראתה פושטית והם מאוד לא החמיאו לדוגמנית (לפחות ג'וש ידע את זה). גם שמלת הערב ממש לא הייתה חביבה עלי, הבד היה זול, בעיקר עם החגורה השקופה, זה נראה כמו סדין כסוף שהודק בצלוטייפ והזכיר לי את הפרק במנהרת הזמן בו דאג וטוני פגשו בחייזרים מוונוס. 

 

 

 הדגמים של לורה

 

טים צדק כשאמר ללורה שהשימוש בבד הקרושה מוגזם. למה לא מקשיבים לטים? דווקא אהבתי את הרעיון של שמלת הערב, אבל היו לה שתי בעיות: הראשונה הייתה שהקרושה לא היה חלק אינטגרלי מהשמלה אלא נראה כאילו נתלה עליה (אולי אם היה לה יותר זמן זה היה נפתר) והשנייה היא הג'קט שחזר על מוטיב העיגולים וגרע מהשמלה. השמלה השלישית הייתה באמת לא קשורה, ונראתה כמו כותנת לילה מאוד לא נוחה, שום דבר לא התחבר שם.

 

 

 

הדגמים של קימברלי

 

אני לא יודעת מה גרם לקימברלי להיות כל כך תוקפנית על המסלול, אולי אלו המתח והעצבים שגרמו ללורה לדמוע, אולי ההוצ'יות של הדגמים שלה השתלטה עליה. אני לא מתה על הסגנון של קימברלי, בשבוע שעבר היא הפתיעה לטובה אבל בדרך כלל היא מעצבת בגדים עבור עורכדיניות ביצ'יות עם ארומה פרחית. שמלת הערב באמת הייתה מוצלחת, לא הטעם שלי, אבל היא הייתה בנויה בצורה ארכיטקטונית מעניינת ואפילו שאני שונאת בדי כסף למיניהם (ע"ע ג'וש), זה התאים לרעיון הכללי. את שאר הבגדים ממש לא אהבתי, החצאית והחולצה היו וולגריים, החצאית נראתה כבדה ועמוסה, מהחולצה אני זוכרת בעיקר מה לא היה בה - כיסוי לציצים. באשר למעיל - מודה, יש לי פטיש למעילים, אבל המעיל של קימברלי לא עורר בי שום דבר חוץ מהערכה לכך שהיא דואגת לכך שלעובדי מע"צ יהיה חמים ונעים גם בימי כפור וסופה.

 

 הדגמים של אניה

 

אניה זכתה לשבחים מקיר לקיר, מלבד הסתייגות קלה מהשמלה הלבנה שבאמת הייתה החוליה החלשה אצלה וסבלה מתסמונת 'זרקתי על עצמי סדין' שכבר ראינו אצל ג'וש. דגם החלודה היה מהמם, ממש אהבתי אותו, את הזרימה של הבד, הצבע, הסילואטה ואת הרצועה על הגב. השמלה השחורה הייתה חביבה ותו לא. שלושת הדגמים מאוד החמיאו זה לזה, אפילו השמלה הלבנה שהייתה חצי אפויה נראתה טוב ליד שתי האחרות.

 

 הדגמים של ויקטור

 

מוויקטור התאכזבתי הפרק, כמו שהשופטים אמרו, לא הייתה אצלו דרמה. זה לא היה פייר שהם דיברו כל הזמן על ה"מסחריות" שלו, כאילו כל העונה הוא הציג דגמים מסחריים, לפחות בסוף היידי נזכרה שהיו לו גם רעיונות טובים על המסלול ולא רק יכולת טכנית גבוהה ודגמים שיצליחו להמכר. הקולקציה הזו לא הייתה רק רדומה, היא גם הייתה חלשה. אהבתי רק את החצאית עם החולצה, החצאית הייתה נהדרת, עם האלמנט המפוסל מלפנים (לא סגורה על הריצ'רץ' מאחור), את החולצה עם האפיל הוינטג'י הייתי שמחה להוסיף למלתחה שלי והחגורה הוסיפה למראה הכללי צבע. את הז'קט שלו ממש לא אהבתי, החולצה והמכנסיים היו סימפטיים כשלעצמם, אבל באמת מסחריים וחסרי מעוף, השמלה השחורה הקטנה הייתה מוזרה, אני מבינה מה הוא ניסה לעשות אבל הסילואטה התפשלה לו הפעם. למעלה היא נראתה טוב, למטה זה נראה מעוות.

 

אניה נבחרה הראשונה להציג בשבוע האופנה, אחריה ויקטור וג'וש. בין קימברלי ללורה השופטים הכריעו לטובת קימברלי. לצערי, לא יודעת למה, אולי מפני שהיא נחמדה, העדפתי שלורה תמשיך. למרות שהיו לה לא מעט נפילות על המסלול, אני מרגישה שהיא עדיין מחפשת, בעוד שקימברלי כבר מצאה ואני לא אוהבת את הסגנון שלה. לגבי אניה וויקטור, כבר מאמצע התוכנית אפשר היה לנחש שהם בגמר, מקומם היה מובטח ולקראת הסוף ניכר שהשופטים מחבבים יותר את ג'וש כמעצב מאשר את שתי הנותרות, באופן אישי אני לא מצפה ממנו לגדולות ונצורות.