המסך המפוצל

ערסית אין ספייס

קת`רין ג`יינוויי, מפקדת ספינת החלל "וויג’ר" איננה רק המפקדת הראשונה בתולדות סדרות `מסע בין כוכבים`, היא גם ערסית לא קטנה

מאת: assafTV

פורסם: 19-07-2002
2 תגובות
אני לא יודע כמה מכם עוקבים אחר 'מסע בין כוכבים - וויג’ר', אשר עונתה הרביעית משודרת בימי שבת בערוץ יס פלוס בלוויין, והחל מהשבוע שעבר משודרת שוב, מההתחלה, מדי ערב בערוץ.

בכל אופן, לראשונה ביקום ה'סטאר-טרקי' ישנה אשה בתפקיד הראשי, קרי, מפקדת הספינה.
הרבה בדיחות ספגה המפקדת מצד הצופים. בעיקר על קולה הצפצפני (שאבתם פעם בלון הליום? אז ככה היא נשמעת) ושערה א-לה דר' קווין. אולם בעיני, תכונותיה ומעלותיה מחפים על הנ"ל. הקול? התרגלתי. השיער? היא תסתפר בקרוב וגם הפריזורה הנוכחית לא ממש מפריעה לי.
קפטן קת'רין ג'יינווי מספינת החלל של הפדרציה 'וויג’ר' ניחנה בתכונות חיוביות רבות. היא חכמה, חריפה, אוהבת ידע ומדע, רגישה, אמיצה, רודפת צדק ועוד שלל תכונות הירואיות שבלעדיהן אי אפשר לכהן כמפקד(ת) על סיפון ספינת חלל של הפדרציה ביקום ה'סטאר-טרקי'.

אבל לאחרונה גיליתי להפתעתי שלקת'רין (קאת'י, בפי Q), ישנו עוד איפיון באישיות שאולי לא עולים עליו בפעם הראשונה. אין מנוס מלומר אבל הקפטן האהובה עליי הינה ערסוואתית לא קטנה.

איך הגעתי למסקנה הנחרצת הזו? הנה דוגמה לסיטואציה די שכיחה: וויג’ר משייטת לה במרחבי רביע דלתא ולפתע נתקלת בספינה זרה. לאחר חילופי 'שלום-שלום' בין הספינות מתברר שפני החללית הזרה אינם לשלום. חיש קל מתחיל לו קרב יריות קטן ובד"כ וויג’ר יוצאת כשידה על העליונה.



מה שקורה בעצם זה משהו כזה:

ג'יינווי: "אני קפטן קת'רין ג'יינווי מספינת החלל של הפדרציה 'וויג’ר'. אנחנו בדרכנו לרביע אלפא, אודה לכם אם נוכל לעבור דרך החלל שלכם."
מפקד ספינת החייזרים: "לא ולא! זה החלל שלנו ואף אחד לא יעבור דרכנו!"
ג'יינווי: "אני מבטיחה לך, פנינו לשלום, אנחנו כולה עוברים תיק-תק ולא תרגיש אותנו. לא אכפת לנו אפילו לתת לך קצת מהטכנולוגיה המתקדמת שלנו, חייזר-פרימיטיבי מכוער. רק תן לנו לעבור."
מפקד ספינת החייזרים: "לא ולא! אימפריית הטקטופלוצרדגלים לא תאפשר מעבר ספינות זרות בשטחה! כעת תיסוגו לפני שאפתח עליכן באש!"
ג'יינווי: (פה מתעוררת הערסוואתית שבה לחיים) "סליחה?!"
מפקד ספינת החייזרים: "תיסוגו או שנירה עליכם!"
ג'יינווי: "מה-ז'ה?! אתה מאיים עלי? עלי?!? ה-לו? כאילו ד'ה! אני קפטן קת'רין ג'יינווי מספינת החלל של הפדרציה 'וויג’ר'! אנחנו נציגי הפדרציה וזה, ואתה, חתיכת קרפד עלוב מאיים עלינו? עלי?? קפטן קת'רין ג'יינווי מספינת החלל של הפדרציה 'וויג’ר'?? יאללה טובוק! תכין פוטון טורפדו, נראה למכוער הזה שעלי לא מאיימים! יאללה תחזיק אותי לפני שאני קורעת אותו במכות אל תעצ'בן אותי!"

נכון, לקחתי לי קצת חופש קריאטיבי בתיאור הסיטואציה, אבל זה לא כל כך רחוק מהמציאות.
קת'רין שלנו, בזמן ומקום אחר, היתה יכולה להימצא על איזה 'הארלי דיווידסון' אימתני, עם מעיל עור, משקפי שמש והבעה קשוחה, קורעת את כבישי ארה"ב. אל תתנו לפוזת ה'אני מדענית חוקרת שמתה על ערפיליות בחלל' להטעות אתכם. מדובר בערסוואתית בנשמה, אחת שלימור עוד צריכה ללמוד ממנה.

אבל כאמור קת'רין ג'יינווי הינה בהחלט המפקדת האהובה עלי מבין מפקדי ה'סטאר טרק' למיניהם. זה שהיא ערסית לא מפריע לי כל כך, סוף סוף מישהי קצת אנושית. אחרי קירק רודף השמלות ומחביא הכרס, פיקארד המוסרי וסיסקו ה'קדוש', סוף סוף יש מישהי אנושית, חמה, אמיצה, אינטליגנטית, דעתנית וכן, מה לעשות, ערסית.





"מסע בין כוכבים - וויג’ר", העונה הרביעית, 2 פרקים ברצף מדי שבת החל מ-16:40, ערוץ יס פלוס בלוויין.
העונות הראשונות, כל ערב ב-17:40.