המסך המפוצל

מנת היום 22/9/13

המיוחדים, החבובות הסרט, טקס האמי בלילה בין ראשון לשני, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 21-09-2013
0 תגובות

 

18:55 "אנשים" – תוכנית מיוחדת לסוכות, ערוץ 2

דרור גלוברמן יוצא לסיור עם משפחות שבחרו לוותר על הבית המסורתי לטובת צורות מגורים שונות לחלוטין: משפחת מורן שחיה בבית מתנייע ונודדת ממקום למקום ומשפחת דרור שבחרה לחיות באוהל. בנוסף: הסופרת יוכי ברנדס על משמעויות חג הסוכות.

 

 

19:05 המיוחדים | The Specials, ערוץ 8 (הוט)

הכירו את סאם, הילי, לואיס, לוסי ומייגן - חמישה שותפים עם ליקויי למידה (תסמונת דאון ותסמונת וויליאמס), שמנהלים אורח חיים סטודנטיאלי קלאסי בברייטון. החמישה הם חברי ילדות ויחד הם חולקים את העליות והמורדות בחייהם: אהבה ראשונה, שברון לב, לימודים בקולג', ויכוחים עם ההורים וערבי קריוקי סוערים. מייגן בת ה-19 עוזבת את בית הוריה לראשונה ועוברת לגור עם החברים. מהר מאוד היא מוצאת את עצמה במשולש אהבה רומנטי עם החבר הביישן עד כאב שלה לואיס, וסאם השרמנטי שמחזר אחריה. בינתיים, האחרים נאלצים להתמודד עם אתגרים משלהם, מהתמודדות בתחרות האולימפיאדה לנכים ועד להתמודדות עם גירושי הורים. הסדרה מספקת לצופים הצצה לניסיונותיהם של "המיוחדים" לחיות את חייהם בלב המיינסטרים של החברה, ונותנת הזדמנות לראות את העולם דרך העיניים שלהם בצורה מלאת הומור, כנה ונוגעת ללב. סדרה בת 6 פרקים, 30 דקות כל אחד, בשידור יומי.

 

21:00 שחיה אתגרית עם רובסון גרין | Robson Green's Swimming Adventure, ערוץ הטיולים

מיני סדרה דוקומנטרית בת שני חלקים. ההרפתקן רובסון גרין יוצא למסע שחיה במימיה הפראיים של בריטניה. שורשי המסע נעוצים בילדותו ובאביו, שהנחיל לו את אהבת השחייה, ושמותו הוא ההשראה לאתגר הגדול שלקח על עצמו: שחייה ל"אי הקדוש" שבנורת' האמברלנד. בכדי להיערך למשימה - הוא שוחה במערבולת השלישית בגודלה בעולם ומתאמן בחציית תעלת "לה מאנש". קודם לכן, הוא שוחה בנהר הטיין הקר, במתקן שחייה בדרום מערב בריטני ובמים הפתוחים שמסביב לאי בורג'. שם הוא פוגש גם את לואיס פוג, הידוע בכינויו "דוב הקוטב האנושי". בריטניה, 2012, שני פרקים.

 

 

21:10 האנשים שעשו אותנו שמנים | The Men Who Made Us Fat , ערוץ 8 (הוט)

השמנת יתר היא מגיפה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. סדרה חדשה בוחנת כיצד השתנו הרגלי האכילה שלנו ב-40 השנים האחרונות, ומי אחראי להשמנה של כולנו. שני שלישים מהמבוגרים בבריטניה סובלים מעודף משקל, אחד מכל ארבעה מסווג תחת הקטגוריה של השמנת יתר. הסדרה מציגה את האחראים למהפכה בהרגלי האכילה שלנו, ומגלה איך החלטות שהתקבלו באמריקה לפני 40 שנה משפיעות על הדרך בה אנו אוכלים כיום. איך "אריזות החיסכון" מגדילות משמעותית את צריכת המזון ואת הרווחים של חברות המזון? מהן ההתפתחויות בתחום מחקרי התזונה? מהו כוחו של השיווק והפרסום על ההחלטה היומיומית שלנו? מה לאכול? סדרה בת 3 פרקים, 50 דקות כל אחד בשידור יומי. BBC, 2012.

 

 

 

21:55 1973 יומני מלחמה חלק א' – "הדרך לסיני", ערוץ 2

אוקטובר 1970 עד אוקטובר 1973. שלוש השנים שבין עליית סאדאת לשלטון לפרוץ המלחמה. סאדאת מקבל החלטה היסטורית ומודיע לראשונה על הסכמתו להסדר שלום עם ישראל תמורת נסיגה לגבולות ארבעה ביוני. קברניטי ישראל שקועים בחרדות קיומיות מחד, ובשאננות ותחושת כוח בלתי מוגבל מאידך, ממאנים להקשיב. סאדאת מחליט להתחיל להתכונן למלחמה. יוצרים: אילן זיו ואריק ברנשטיין (עלמה הפקות).

1973 יומני מלחמה חלק ב' - "חורבן בית שלישי",  ישודר ביום ראשון, 29 בספטמבר בשעה 22:00


 

22:00 החבובות: הסרט | The Muppet Movie, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. הפעם הראשונה שבה יצאו החבובות אל העולם האמיתי. הסרט זכה בשני אוסקרים מוזיקליים, כשהשיר "The Rainbow Connection" התקבע כאחד השירים המרגשים והאהובים שנכתבו לקולנוע, נכנס למקום ה-74 ברשימת השירים הגדולים של הקולנוע במצעד המכון האמריקני לקולנוע, וזכה לעיבוד מחודש בסרט החבובות האחרון (שכשלעצמו הוא מחווה ארוכה ל"החבובות: הסרט"). בין המדובבים של החבובות נמצאים גם הבמאים הצעירים: טים ברטון וג'ון לנדיס. שחקנים: ג'ים הנסון, פרנק אוז, סטיב מרטין, מל ברוקס, ג'יימס קובורן, דום דה לואיז, בוב הופ, קרול קינג, ריצ'רד פרייור. במאי: ג'יימס פרולי. ארה"ב, 1979. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 הרצח כלול בחוזה | Prenup To Murder, ערוץ ביוגרפיה.

גם הסכם ממון בחתימת נוטריון לא יגן עליכם תמיד מהחמדנות של בן הזוג שלכם. ישנם זוגות שמסרבים להתחתן לפני שנחתם הסכם ממון מתוך מחשבה שהסכם כזה ימנע אי נעימויות עתידיות. המיני סדרה (בת שני הפרקים) מוכיחה שלפעמים לתאוות הבצע אין גבולות והעובדה שחתמת על הסכם ממון ממש לא אומרת שאתה והונך מוגנים. יש בני זוג, מסתבר, שיהיו מוכנים ללכת רחוק מאד כדי למצוא את ה"פירצה" הקטנה שבהסכם.

 

 

01:00 השטיח האדום של טקס האמי 2013, ערוץ E!

שידור חי מלוס אנג'לס, ללא תרגום.

שידור ערוך - יום שני, 23 בספטמבר בשעה 18:15 וכן בשעה 22:15. שידור ערוך ומתורגם - יום רביעי, 25 בספטמבר, בשעה 16:00 + 21:30 ויום שישי, 27 בספטמבר בשעה 14:30.


 

03:00 טקס האמי ה-65 בשידור חי, ערוץ Yes Oh

טקס האמי 2013 יתקיים השנה ב-23 בספטמבר, בהנחייתו של ניל פטריק האריס ("איך פגשתי את אמא"). שיאנית המועמדויות לאמי השנה היא המיני סדרה "אימה אמריקנית: המוסד הסגור", בכיכובה של ג'סיקה לאנג, שגרפה 17 מועמדויות ואחריה "משחקי הכס" עם 16 מועמדויות.
בתחום הקומדיה מככבת "רוק 30" עם 13 מועמדויות, המספר הגדול ביותר של מועמדויות לקומדיה השנה. שש הסדרות המועמדות לפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר השנה:
"המפץ הגדול", "לואי", "בנות", "משפחה מודרנית", "רוק 30", Veep"".  שש הסדרות המועמדות לפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר הן: "שובר שורות", "אחוזת דאונטון", "משחקי הכס", "הומלנד", "בית הקלפים" ו-"מד מן".

הטקס המתורגם ישודר ביום שני, 23 בספטמבר בשעה 21:00.