המסך המפוצל

מנת היום 14/10/13

פנים בהמון, מלכת היופי האלטרנטיבית, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 13-10-2013
1 תגובות

21:05 ארתור רובינשטיין | Rubinstein By Rubinstein's, ערוץ 8 (הוט)

הרבה אימהות חולמות שבניהן יגדלו להיות פסנתרנים קלאסיים מעולים ומפורסמים ברחבי העולם, אך רק אמו של ארתור רובינשטיין קיבלה את שביקשה. כבר בגיל שנתיים גילה העולם שיש לו שמיעה מושלמת ובגיל ארבע נחשב להבטחה פסנתרנית גדולה. לא היה ספק לאיש, כולל לו עצמו, שהוא בא לעולם כדי להיות מוסיקאי ענק. אבל המחיר לא תמיד היה קל, בעיקר לא בתחילת הדרך. בגיל 10 נשלח לבדו לברלין להמשיך שם את חינוכו המוסיקלי ובגיל 17 התחיל את דרכו המקצועית, לבד לגמרי, עד שלבסוף הפך לאחד הפסנתרנים הגדולים של המאה ה-20. בין המשתתפים בסרט: שלושה אנשים שהכירו את הפסנתרן הדגול מזווית אינטימית: ילדיו אווה, אלינה וג'ון. איש מהם לא גדל להיות פסנתרן מקצועי, אף כי אלינה וג'ון בורכו בכישרונות מובהקים. עם זאת, שלושתם דבקו בעיסוקים אמנותיים אחרים. רובינשטיין עצמו נפטר ב-1982, אך יוצרי הסרט מביאים מבחר נהדר של קטעי ראיון איתו ומאפשרים לו להיות הקול הבולט בשחזור תולדותיו. צרפת, 2010.

 

 

22:00 אכלנים בהפרעה Freaky Eaters 2 | 2 , ערוץ הבריאות

נסו לדמיין איך היו נראים חייכם עם תפריט על טהרת הגלידה, או לחלופין, מה אם הייתם ניזונים אך ורק מסירופ מייפל? הפסיכותרפיסט ד"ר מייק דאוו ויועץ התזונה לכוכבים, ג'יי ג'יי וירג'ין, שבים בעונה חדשה ומנסים לגאול אכלנים שלוחי רסן מהתמכרויות אוכל הרסניות. כיצד פיתחו האכלנים האלה תלות פיזית ורגשית כזו, המאיימת לכלות את חייהם, והאם המומחים יצליחו לנטרל את פצצת הזמן המתקתקת בגופם? במהלך פרקי הסדרה: אישה המסרבת לאכול מזון מוצק; אישה המכורה לתפוחי אדמה בגבינה; בחור הניזון באופן בלעדי מסירופ מייפל; ואישה הצורכת עד 151 ליטר בשנה של רוטב טרטר. ארה"ב, 2012, 8 פרקים.

טרייליר למכור לסירופ מייפל: 

 

 

22:00 מלך הדייגים, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

דיג תחרותי – חלק חושבים שזה הספורט הכי טוב בעולם. אבל כשיש כל כך הרבה דייגים וכל כך הרבה שיטות דיג, איך נוכל לקבוע מי הוא הדייג הטוב ביותר בעולם?

 


22:00 מלכת היופי האלטרנטיבית | Miss You Can Do It, ערוץ Yes דוקו

בשנת 2008, התחרתה אבי קיוראן בתחרות מיס אמריקה. קיוראן, שסובלת משיתוק מוחין, הייתה הנכה הראשונה שהתחרתה אי-פעם בתחרות. בעקבות השתתפותה, היא ייסדה תחרות משל עצמה, שהשנה חוגגת כבר עשור – תחרות היופי "Miss You Can Do It". הסרט מתעד את סיפורה של אבי ומלווה שמונה נערות נוספות עם לקויות פיזיות או שכליות שונות המתמודדות על התואר. הנערות ומשפחותיהן מגיעות לתחרות מכל רחבי ארצות הברית, כדי להשתתף בערב אחד שבו מנצח היופי הפנימי שלהן. במאי: רון דייויס. 75 דקות, ארה"ב, 2012.

 

 

22:00 פנים בהמון | A Face in the Crowd, ערוץ MGM

דרמה. הומלס הופך בין לילה לסנסציה תקשורתית אך האם הכוח והתהילה יגרמו לו לחשוף לפני העולם שהוא מתחזה? עם: פטרישיה ניל, וולטר מתיאו ואנדי גריפית'. במאי: איליה קאזאן. ארה"ב, 1957. ציון: ♥♥♥♥♥

טריילר מהסרט: