המסך המפוצל

מנת היום 17/10/13

האגדה של קאנג צ'י, המתים המהלכים 4, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-10-2013
3 תגובות

19:00 האגדה של קאנג צ'י | Gu Family Book, ערוץ ויוה פלוס

גומיהו – שועל בעל תשע זנבות, הוא יצור מיתולוגי בתרבות הקוריאנית, המסוגל אף ללבוש דמות אדם, בדומה לאדם זאב. האגדה של קאנג צ'י, דרמה תקופתית רוויית הומור ואקשן מספרת את סיפורו של מי שנולד לאב שהיה גומיהו, ולאם רגילה. האם נטשה את תינוקה, כאשר גילתה את זהותו ה"חייתית" של האב. קאנג צ'י מאומץ על ידי משפחה וחי עמה מבלי שיידע על מוצאו, עד שאירוע טרגי מוציא ממנו את הגנים החייתיים שבו, והוא מחליט לחפש דרכים להפוך לבן אנוש אמיתי כשלעזרתו באה יו אול, מדריכה מוסמכת באמנויות לחימה. יי סונג גי ("יופי של ירושה") מגלם את קאנג צ'י, וסוזי ("דרים היי") מגלמת את יו אול. 24 פרקים, דרום קוריאה, 2013.

 

 


21:05 התינוק שננטש בגטוויק | The Gatwick Baby: Abandoned at Birth, ערוץ 8 (הוט)

לרובנו יש תשובות לשאלות החשובות המעצבות את הזהות שלנו. סטיבן היידס ננטש בשירותי הנשים בנמל התעופה גטוויק באנגליה, כשהיה בן 10 ימים בלבד. הוא היה בריא, רגוע, עטוף בשמיכה דקה ועם בגדים להחלפה לצדו, אך ללא תעודת לידה או רמז למקום שממנו הגיע. הסיפור זכה לסיקור חדשותי נרחב, אך אף אחד לא הגיע לקחת אותו. 24 שנים אחרי, עם התמיכה המלאה של משפחתו וחברתו יוצא סטיבן - התינוק הנטוש, למסע משנה חיים, מותח ועוצמתי בניסיון לפתור את תעלומת חייו. מאיפה בא? מי היא אמו הביולוגית? מה גרם לה לעזוב אותו ככה? הסרט מלווה אותו כשהוא עובר בדיקות DNA, ופוגש אנשים נוספים שננטשו בלידתם. האם סטיבן יוכל ללמוד מהם משהו על עצמו? BBC.

 


22:00 המתים המהלכים 4 | The Walking Dead 4, ערוץ Yes Oh

הסדרה הנצפית ביותר מבין סדרות הכבלים בארה"ב, שבה בעונה החדשה, במקביל לשידור ארה"ב. ספוילר - אנו מוצאים את ריק גרימס (אנדרו לינקולן) וקבוצה השורדים שלו, כשהם מטפחים קהילה משגשגת במקלט הבטוח שמציע הכלא. למרבה הצער, בעולם האכזר הזה, האושר הוא קצר מועד והמתים המהלכים, ואיומים חיצוניים נוספים, אינם משתווים לאיומים בתוך הגדרות. ביתה של הקבוצה ודרך החיים החדשה שאימצה לעצמה, עומדים להיבחן בדרכים המאתגרות ביותר, ומאבקם להישרדות מעולם לא היה כה מסוכן ומסובך.

 


22:00 אני תינוק מגודל! | I Am an Adult Baby, ערוץ Yes דוקו

הנה סצנה שסביר שלא הייתם מודעים אליה: הכירו את המבוגרים שבוחרים להתנהג כתינוקות: הם לובשים בגדי תינוקות, מחליפים חיתולים, ובאופן כללי דואגים להם כאילו היה מדובר בתינוקות. עם גישה ל"פעוטונים" של מבוגרים בבריטניה ובארה"ב, בודק הסרט מהן המוטיבציות שלהם ושל ה"אבות והאימהות" שמטפלים בהם. החבר'ה הללו מודעים מאד למיס-קונספציות הסובבות את ה"סצנה", ובניגוד להן, הם מבהירים מפורשות שאין מדובר בפֶטיש מיני. הרגרסיה לחיתולים ולבקבוקי תינוקות אינה מוּנעת מהנאה מינית אלא מִבְּריחה מהלחצים ומהאחריות המוטלת על האדם בעידן המודרני. הם מגלים שלהחליף מכתבים ממס הכנסה בצעצועים ובליטופים פשוט עוזר להם להירגע, להרגיש בטוחים ונאהבים.  במאית: ליז אלן. 60 דקות, אנגליה, 2013.

 


22:00 נקמתו של ימאי |The Extraordinary Seaman , ערוץ MGM

קומדיית מלחמה. חייל בריטי משכנע ארבעה חיילים מהצי הימי לתקוף עמדה יפנית כדי להציל את כבודו שנהרס במלחמת העולם ה-1. עם: דיוויד ניבן, פיי דאנווי, מיקי רוני ואלן אלדה. בימוי: ג'ון פרנקנהיימר. ארה"ב 1969. ציון: ♥♥♥♥♥



***

  

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.