המסך המפוצל

הממיר 18/10/13

הסקס של מאסטרס, הומלנד, הוחלפו בלידתן, פרוורי הגיהינום ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 18-10-2013
4 תגובות


9. הוחלפו בלידתן, עונה 2, פרק 19
אחרי פרק פושר בשבוע שעבר שכבר גרם לי לחשוב שאולי הסדרה החלה לאבד את זה, בא פרק השבוע והחזיר לי את החיוך לפנים בשעת הצפייה. בקטע שבו ביי אומרת לטיי שלחברים כמוהו שמור מקום מיוחד בגיהינום אפילו ממש צחקתי. אני מודה שלא אהבתי את ה"מבחן" שטיי עשה לביי, בלי לברר אתה קודם איך היא מסתדרת עם גבהים, ובעיקר את המניפולציות בהן הוא השתמש כדי לגרום לה להיענות לאתגר שלו, אבל אהבתי את העובדה שהוא הבין את טעותו אחר כך, ובמיוחד את האופן שבו ביי הבהירה לו (גם אם זו לא הייתה כוונתה מראש) איך זה מרגיש כשאתה לא יודע באיזה סכנות נמצא האדם שאתה אוהב.


© ABC Family

רג'ינה הצליחה לצאת בשלום מחשיפת השקר שלה בעבודה, ועוד אפילו לקבל קידום בזכותו של ג'ון ואהבתי גם את קו העלילה הזה. הייתי קצת מאוכזבת שלא באמת הראו לנו איך טובי וניקי מגיעים מהאכזבה שלה מהכנסייה והרצון שלה שלא לחכות עוד לחתונה, לכך שהם יערכו את החתונה שלהם בבית, אבל היה יפה לראות קת'רין מתמודדת עם האכזבה שלה מכך שהחתונה לא נדחתה כפי שהיא יכלה לקוות ממה שהיא קלטה מהמריבה שלהם בחוץ (אהבתי את ההבלטה בין היכולת לשמוע לחוסר היכולת לשמוע בקטע הזה). אהבתי גם את האופן שבו טובי הגיב לסערת הרגשות של ניקי, אין ספק שגם אם קת'רין כרגע לא הכי מרוצה ממעשיו, היא חינכה אותו היטב.

דפני וג'ייס נפרדו הפרק סופית, אחרי שדפני קצה בכל ההליכה שלו על הגבול. והתגובה שלו לעשות רגע אחרי הפרידה בדיוק את מה שהיא לא רצתה שיעשה קודם לכן, בטענה שעכשיו הוא לא צריך לשמוע לה כי היא כבר לא חברה שלו, הייתה בה הדגמה אירונית למעשה שיכול לגרום בעת ובעונה אחת גם לצער על כך שהחברות הסתיימה והיא אבדה את כוחה עליו, אבל גם לשמחה על כך שהחברות הסתיימה, והיא לא צריכה להיות על המשמר כל הזמן מפני מה שהחבר שלה יעשה, כיוון שזה סוג האדם שהוא. (אורלי)

8.5 פרוורי הגיהינום, עונה 2, פרק 22
פרק סיום העונה הותיר אותי בתחושות מעורבות בנוגע למה שהסדרה רוצה לומר לי על הדמויות שלה. דאלאס, פוחדת מקשר או אמיצה מספיק להתמודד עם האמת? דליה, פסיכופתית או ילדה אבודה? ריאן שיי, רוצה באמת להיפרד מטס או בעצם מחפש דרכים לחזור אליה? ג'ורג, אבא טוב ששם גבולות לבתו, או אב שהזניח את בתו בשל אישה אחרת? איכשהו הסדרה נותנת בכל פרק תחושה שכל התשובות יכולות להיות נכונות תלוי מה מתחשק ליוצרים באותו הזמן.

עלילת דליה משתמשת בג'ורג כדי לעורר קנאה באביה הביולוגי שהסתיימה בכך שדאלאס התוודתה שזו הייתה היא שגרמה לאב לשוב לעיר, גרמה לי לשים לב פתאום, שדליה קראה במהלך הסדרה לג'ורג אבא (אומנם אבא אלטמן, אבל עדיין) הרבה יותר ממה שטסה קראה לו כך. ועם כל זאת הפרק איכשהו כל הדמויות כמעט הצליחו להיות נוגעות ללב, ובעיקר טסה בחיפושיה אחר מקום מגורים. ואני מודה שאהבתי את הגעתה, הלא מקרית בכלל, של אלכס בסיום הפרק. בהחלט משאיר מקום להתפתחות בעונה השלישית. (אורלי)

8.5 Suits, עונה 3, פרק 10
פרק סיום החלק הראשון של העונה בהחלט השאיר אותי כצופה עם תחושה טובה. התביעה של אווה הסנינגטון הסתיימה בלא כלום; הרווי ספקטור שוב גבר על טראוויס טאנר; דונה הצליחה לצאת כשידה על העליונה מעימות עם סטיבן הנטלי, שנשאר מנוול עד הסוף; ומייק ורייצ'ל הצליחו לגבור על הקשיים החיצוניים שהפריעו למערכת היחסים שלהם, כשרייצ'ל אף זוכה בדרך לאישור של ג'סיקה לעבוד בחברה שלהם כעורכת דין אפילו אם התואר שלה לא יהיה מהרווארד. העובדה שעד סוף הפרק הצליח צוות המשרד להתגבר בצורה אלגנטית ושנונה כדרכם על כל המכשולים שבדרך, היא גם זו שגרמה לכך שאפילו האיום על חשיפת תרמיתו של מייק על ידי לואיס, שנשמר לסוף הפרק, לא היה בו באמת על מנת להדאיג. בדרך לאותו איום אמנם סבלנו קצת מהעלילה המטופשת של לואיס ליט ושילה אך למען האמת משהו בי מעדיף לראות את לואיס במצבו הזה מאשר מתבכיין בחברה על כמה שלא מעריכים אותו. סה"כ פרק חביב שמסיים את החלק הראשון של העונה עם טעם של עוד. (אורלי)

8. הסקס של מאסטרס, עונה 1, פרק 1
על פועלם של צמד המדענים ג'ונסון ומאסטרס לא שמעתי לפני הסדרה, אך אני מודה שהפרק סקרן אותי מספיק כדי לחפש עליהם מידע בוויקיפדיה, ולהיחשף בדרך לספוילרים לחייהם האמיתיים.

כשקראתי על המחקר שלהם, שמתי לב למה שהפריע לי בפרק, ואני לא יודעת אם האשמה היא באופן שבו הסדרה שווקה או בסדרה עצמה. לי מאוד צרם בפרק חוסר הגבולות המוסרי של צמד החוקרים. זה דבר אחד לגרום לאנשים לשכב בשביל מחקר מדעי, ודבר אחר לאלץ אותם במניפולציות לקיים יחסי מין עם אדם נשוי בשביל המדע. אפילו אם נניח שלרופא הבוגדני לא היה אכפת, כיוון שהוא ממילא בוגד, אז לפחות שיעשה את זה מסיבה טובה, אבל האם הם בטוחים שלבחורה שהתנדבה לניסוי זה לא היה משנה?


© 2013 Sony Pictures Television Inc. All Rights Reserved

כשקראתי בוויקיפדיה (אני מודעת לכך שתמיד צריך להשאיר מקום לספק גם לגבי מה שנאמר שם) שהמחקר שלהם נערך לאורך שנים, ובתחילה המתנדבים לו היו יצאניות, ובשלב מאוחר יותר הם השתמשו במתנדבים שהיו בדרך כלל סטודנטים משכילים, והזוגות שבהם הם השתמשו היו בדרך כלל נשואים, התחלתי לתהות האם הם לא זרזו תהליכים בסדרה. ועד כמה הם נשארו נאמנים לספר האוטוביוגרפי שנכתב על מאסטרס ועליו הם מתבססים. זה צרם לי כיוון שזה עושה שירות בעייתי לאופן שבו הם רוצים לתאר את המחקר כמשהו חדשני ומדעי בלבד, בעוד שבפועל כבר בסוף הפרק נראה שמאסטרס משתמש במחקר כדי לזכות בהטבות מיניות אישיות.אם זה מדעי בלבד והוא לא רוצה לערב כאן את הרגש שלו, הוא צריך להיות מסוגל להסביר את המחקר הזה לאשתו, אבל לא נראה לי שהוא מעוניין לעשות את זה.

אני מקווה שהפרק השני יבהיר לי יותר את הכיוון שאליו יוצרי הסדרה רוצים ללכת, בינתיים הציון הוא כזה למרות הדברים שהפריעו לי, כיוון שסך הכול הפרק היה עשוי היטב. (אורלי)

7. הומלנד, עונה 3, פרק 3
שני הבדלים היו בין הפרק הזה לבין שני קודמיו בעונה הזאת: ברודי חזר להופיע בו, והוא נע רק בין שני מוקדי התרחשות - המפלט של ברודי בוונצואלה והמאבק של קרי להשתחרר מבית החולים הפסיכיאטרי. לגבי הראשון, היות שאף פעם לא אהבתי את ברודי וכבר מזמן שאני לא מזדהה עם אומללותו כביכול, נאלצתי להשלים עם זה כמהלך מתבקש עלילתית, אבל לא הצלחתי לרחם עליו, למרות שהוא שוב כלוא בחדר באיומי ירי. "לכל מקום שאתה הולך נפגעים אנשים, ורק אתה שורד" הטיח בו הרופא-מסמם, ולכך צריך להוסיף שאני, בניגוד לקרי, מתקשה להאמין לחפותו.


Showtime © 2013 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved

באשר לבחירה רק בשני אירועים בפרק, זה בהחלט שיפר את התזזיתיות המעצבנת של העונה, שנדמה שמנסה לירות לכל הכיוונים - טרור, קונספירציה ממשלתית, בעיות התבגרות ושברון לב - ולא פוגעת באף אחד מהם. היעדרה של דיינה ומשפחת ברודי היתה בהחלט רצויה בהקשר הזה, בייחוד שנדמה שלקו העלילה הזה אין קשר לעלילה המרכזית. האשפוז של קרי מעניין דווקא, אילו רק היו מפסיקים להגיד שהיא לא משוגעת, שהלא היא מאובחנת כבעלת הפרעה, ואיכשהו הכל מוצג כקונספירציה. דווקא קצת פיתוח בכיוון הזה היה יכול להועיל. מכל מקום הפרק הזה לא הבהיר שום דבר בערפל של מי נגד מי ולמה, והסבלנות הולכת ומתקצרת. (מירב)

7. האגדה של קאנג צ'י, עונה 1, פרק 1
סדרות קוריאניות היסטוריות אינן מיועדות לרכי הלבב. כרגיל, אנחנו מתחילים באקספוזיציה עקובה מדם - איש רב מעלה נבגד על ידי מי שהוא מחשיב לחברו ונרצח על ידו מול בתו ההמומה. גורלה של אותה הבת לא ממש משתפר מנקודה זו, משום שהיא ואחיה נמכרים לעבדות בבית בושת, שם היא אמורה לשמש כג'ינסנג (זונת צמרת) והקליינט הראשון שלה מתעתד להיות רוצח אביה. מפה לשם יש לנו סצנת מכות, אונס אכזרי ותליה פומבית וגם... גומיהו אחד או שניים, מכיוון שזו לא רק סדרה היסטורית אלא גם פנטזיה.



גומיהו הוא דמות אגדית מהפולקלור הקוריאני, מאפייניה משתנים מסיפור לסיפור (כמו עם ערפדים) אבל תמיד היא מיוצגת על ידי שועל בעל 9 זנבות, שיכול לעטות צורת אדם, ותמיד היחסים שלה עם בני האדם הרגילים אינם מהמשופרים (מכיוון שלפי אחת המסורות הגומיהו, בעיקר הנקבות, נוהגות לאכול לגברים תמימים את הכבד, אפשר להבין מדוע בני האדם לא נלהבים לשהות בחברתם. מצד שני, גם בני האדם לא עושים רושם חיובי מדי בסדרה הזו. אולי הם לא יאכלו לך את הכבד אבל הם ישתו לך את הדם בקשית).

מבחינתי, למרות כל הדרמה, הפרק הראשון עבר בעצלתיים, ולא הצלחתי ממש ליצור הזדהות עם הגיבורים האומללים, אך מכיוון שהגיבור הראשי עוד לא נולד בנקודה זו, אני עוד מוכנה לתת לסדרה הזדמנות. (רמונה)


בשולי הממיר

בפרק הראשון של "הסקס של מאסטרס" התארחו גם בו ברידג'ס וגם מרגו מרטינדל גיבורי "The Millers".




רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il