המסך המפוצל

מנת היום 23/10/13

חדר 6, המדריך לחיים במאפיה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 22-10-2013
1 תגובות

13:00 כוכבים מבשלים בכפר | River Cottage: 3 Go Mad , ערוץ האוכל

השף יו חוזר עם עוד תכנית מהחווה בה הוא חי ומבשל בחומרי גלם טריים. מדי פרק יארח יו שלישיית ידוענים שיזכו ללמוד את דרכי החווה: חשיבותה של תוצרת עונתית וטרייה והעונג שבאוכל המיוצר ומבושל בבית. בפרק הראשון יתארחו בחווה שחקני הטלוויזיה קיליי הוקס ופיליפ גלניסטר, לצד שחקנית התיאטרון פליסיטי קנדל. בפרק השני יתארחו בחווה הקומיקאים רוברט ווב, לי מאק ורובי ווקס. בפרק השלישי יבשלו עם יו השחקנים הקומים קת'י ברק, סטפן מנגאן ומרק היפ. ב-1998 השתקע השף ועיתונאי האוכל יו פירנליי-וויטינגסטול, ב"ריבר קוטג" שבדורסט, אנגליה, בקתת ציידים נטושה שזכתה תחת ידיו לשיקום מקיף והפכה במרוצת הזמן לחווה מתפקדת לכל דבר. עבור יו המעבר אל המעון החדש לווה במהפך מוחלט בכל הנוגע לאורח חיים הקולינרי שלו ושל משפחתו. המקום שימש בסיס לפיתוח פילוסופיית ה"גדל את בעצמך" של יו (התחייבות לבישול עונתי ויצור מזון אתי)  וזו הובילה בתורה לסדרת הטלוויזיה הראשונה בה כיכב יו בביתו החדש Escape To River Cottage. הסדרה, שעלתה לאוויר ב-1999 זכתה להצלחה גדולה והניבה שרשרת מרשימה של סדרות נוספות בהן כיכב יו כמומחה לגידולו האורגני ובישולו של אוכל בריא. במרוצת השנים העתיקו יו וצוותו את מפעלם אל אתרים נוספים כאשר שם המותג River Cottage, מלווה אותם לאורך כל הדרך. בריטניה, 2012.

 

 

17:40 בייבלייד: לוחמי המתכת | Beyblade: Shogun Steel, ערוץ הילדים

סדרת האנימציה חוזרת בעונה חדשה. שבע שנים לאחר שנמסיס כמעט והשמידה את העולם כולו, מתעורר עידן חדש של בייבלייד.  בליידרים מכל רחבי המדינה מגיעים אל זירת הציקלון החדשה במטרה לערוך תחרויות בייבלייד, כשהפעם הם מצוידים בבייבליידים חדשים יותר, משוכללים יותר וחזקים יותר, שמסוגלים לחבור אחד לשני ולשלב כוחות.

 


21:00 חדר 6, ערוץ Yes דוקו

רעמת שיער בלונדיני צבוע, שפתיים משוחות באדום עז-­ ממול כיסא ריק. הכיסא, מתמלא ומתרוקן, מתמלא ומתרוקן. כל פעם באשה אחרת. צעירות, זקנות, לבד וביחד-­ כולן ממתינות לבשורה. ד"ר תמר ספרא היא רופאה גניקו-אונקולוגית. בקליניקה שלה היא מרפאה נשים מסרטן, אבל ברוב שעותיה, היא מוצאת את עצמה, מבשרת למטופלת אחר מטופלת כמה זמן נותר לה לחיות. היא גרה צמוד לבית החולים, לוקח לה חמש דקות להגיע מהמיטה לקליניקה ולהיפך. היא רואה מטופלת כל רבע שעה, יש ימים שהיא רואה עשרים מטופלות ביום כבסרט נע, דרמות אדירות מצטמצמות לרגע משני צידיו של השולחן. מנקודת מבטה של המטופלת, חייה הן חד פעמיים, אך מנקודת מבטה של ד"ר ספרא, המטופלת - יקרה ככל שתהיה, היא עוד שם בערימת התיקים האינסופית שנערמת על שולחנה. יום אחד היא פוגשת במירב רפאל, צעירה ויפה, שנחושה לנצח את הסטטיסטיקה. האם מירב תנצח וד"ר ספרא תתחיל להאמין בניסים? סרטה של רחל זיסר הוא מסה מצמררת על איך מוצאים שברירים של אושר ותקווה בתוך שיגרה נוראה. בימוי, צילום והפקה: רחל זיסר; עורך: יוני צרויה; מוסיקה מקורית: אופיר בר און. ישראל, 2013.

 

 

21:00 מילאנה | Milana, ערוץ 8 (הוט)

הסרט מתמקד במילאנה בת השבע, שהוריה הם אלכוהוליסטים חסרי בית, המתגוררים באזור מיוער וסבוך בצדי הכביש בקרגנדה שברוסיה. הדוקו עוקב אחר המשפחה והתנהלותה בחיי היומיום עם היכולת המופלאה שלהם להיות בלתי נראים לפעמים. זהו סיפור קורע וחשוב על יחסי אם ובת ועל השפעת החיים בשולי החברה על אופיים של ילדים. רוסיה, 2012.

 

 

22:00 העבד | The Slave, ערוץ MGM

דרמה היסטורית. שמו המקורי של הסרט הוא "הבן של ספרטקוס" והוא מתרחש ברומא העתיקה. קיסר שולח את המפקד רנדוס למצרים כדי לרגל אחרי המתחרה העשיר שלו מרקוס ליקיניוס קראסוס. בימוי: סרג'יו קורבוצ'י. איטליה, 1962. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:10 המדריך לחיים במאפיה | The Definitive Guide to the Mob, ערוץ ההיסטוריה

"המאפיה איננה עסק. היא דרך חיים" - מייקל פרנצ'זה, המאפיונר שעשה יותר כסף לא-חוקי מאל קפונה, בסרט תיעודי מרתק על החיים בארגון הפשע הנודע לשמצה. כיצד נראים חייו של "קצין" בכיר במאפיה האמריקנית? כיצד מתקבלים לשורות ארגון הפשע הנודע לשמצה בעולם, הופכים בו לחברים מן המניין ומתחילים להרוויח כסף (לא-חוקי כמובן...)? ומה קורה כאשר אתה מסתבך צעד אחד עמוק מדי בשורות הארגון, שמספיק שתבצע בו טעות אחת, כדי שחברך הטוב ביותר (עד אותו רגע) יקבל פקודה מגבוה לחסל אותך מיידית. זו הצעה שאי-אפשר לסרב לה עם ספיישל המעניק הצצה נדירה אל דרכי הפעולה של ארגון הפשע הנודע לשמצה ביותר בעולם -  דרך עיניו של אדם שיכול לענות על השאלות הללו מגוף ראשון: מייקל פרנצ'זה, לשעבר "קפטן" בכיר במשפחת הפשע קולומבו. מייקל ירש את החיבה לעולם הפשע מאביו- סאני פרנצ'זה, המאפיונר המיתולוגי שעמד בראש משפחת קולומבו; מבחינתו היה זה אך טבעי שימשיך בדרכו של אביו - למרות שאביו דחק בו לא להתקרב לחיי הפשע וללמוד רפואה. מייקל הבן, הצטיין בכל בקשור לחיי המאפיה, והרוויח עבור סינדיקט הפשע יותר כספים מכל אדם אחר. הוא אף עשה את הצעד הנועז שאף חבר מאפיה מן המניין לא עשה לפניו - או אחריו - פרנצ'זה פרש באופן פומבי מה"קוזה נוסטרה", מבלי להצטרף לתכנית הפדראלית להגנת עדים - וחי (לפחות עד עכשיו...) לספר את סיפורו המאלף. במהלך הספיישל המרתק, נלמד כיצד המאפיה באמריקה גדלה והפכה לאימפריית פשע רבת-עוצמה, ייחשפו שיטות הפעולה שלה, כיצד בנויה ההיררכיה הארגונית בתוכה (היררכיה שדומה באופן מפתיע לכל תאגיד עסקי לגיטימי), ונגלה את מידת ההשפעה של המאפיה על חיי היומיום באמריקה במגוון תחומים.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.