המסך המפוצל

מנת היום 31/10/13

המכשפות מארץ עוץ, רדופים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 30-10-2013
0 תגובות

17:00 המכשפות מארץ עוץ | The Witches of Oz, ערוץ Yes5

מיני סדרה בשני חלקים שמחזירה אותנו אל העולם המכושף של ארץ עוץ. דורותי גייל הפכה להיות סופרת מפורסמת בזכות ספר פנטזיה שפרסמה לאחרונה. להפתעתה, היא מגלה שהמתואר בספר אינו פרי דמיונה, אלא זיכרונות מודחקים מחוויות ילדות שעברה בארץ עוץ. אבל סכנה מתגבשת אי שם בממלכה הקסומה, כאשר מכשפות מרושעות רוצות להשתלט על עוץ, ורק דורותי תוכל לעזור בהתמודדות עם הסכנה. שחקנים: פאולי ראג'ס, בילי בויד (טרילוגיית "שר הטבעות"), לאנס הנריקסן ("שובו של הנוסע השמיני"), שון אסטין ("שר הטבעות"), כריסטופר לויד (טרילוגיית "בחזרה לעתיד"). במאי: לי סקוט ("הטרמפיסט"), ארה"ב, 2011. ציון: ♥♥♥♥♥



21:05 הזר | Blacklight: The Stranger, ערוץ 8 (הוט)

דיוקן של השיח' חאליד יאסין, בן ה-62, מורה ומרצה קיצוני ושנוי במחלוקת של האסלאם. הוא ידוע בתור השיח' הפופולארי ביותר בקרב צעירים מוסלמים ברחבי העולם, וצובר מספר צפיות גבוה במיוחד ביו-טיוב. הסרט מעלה שאלות לגבי היחסים בין האסלאם לדמוקרטיה הליברלית, האם שתי צורות חיים מנוגדות אלו יצליחו יום אחד להסתדר אחת עם השנייה? הוא נולד בהארלם, ניו יורק, וגדל בברוקלין כנוצרי יחד עם עוד 9 אחים ואחיות. יאסין ייסד את תנועת ה"דאווה" שמטרתה להפיץ  את ערכי האסלאם ברחבי העולם. הוא אחד מאנשי המפתח בתהליך שילוב האסלאם בעולם המערבי  בשנות החמישים והשישים בארה"ב יחד עם ארגון "אומת האסלאם" ומלקולם X. האסלאם אומץ באותם ימים ע"י רבים בקרב הקהילה האפרו-אמריקנית בארה"ב שראו בה דת של כבוד עצמי ועצמאות, כפי שהיא נתפסת בימינו, בקרב מהגרים צעירים באירופה. הולנד, 2010.

 


22:00 סקס און-ליין – ההתמכרות | Cybersex Addiction, ערוץ Yes דוקו

בכל יום, עולים מיליוני אנשים און-ליין כדי לייצר "מגע" מיני זה עם זה, מבלי שנפגשו פנים אל פנים מעולם. בארה"ב לבדה, למעלה מ-8 מיליון איש מחפשים סקס און-ליין לפחות 11 שעות בשבוע.  המכורים הכבדים לסקס און-ליין רק מדגישים את הדרך בה ההתקדמות הטכנולוגית מאיצה את הניכור בין אדם לרעהו, כאשר אנשים אמיתיים חיים בעולמות וירטואליים שהפכו ליותר אטרקטיביים וזמינים מאשר העולם "האמיתי" שבחוץ. ניקול, 35, מגדלת בן במשמורת משותפת. מות אביה ופיטוריה בשל קיצוצים, לוקחים אותה לחפש מזור בחדרי צ'אט למבוגרים בלבד. היא מבלה יותר ויותר שעות מידי יום בחיפושים אחר אינטימיות ובטחון-עצמי במרחב האינטרנטי עד שזה מגיע לסשנים ארוכים סביב השעון; אלאן, עו"ד מצליח, צבר מוניטין כאכפתי מאד ללקוחות שלו. עד 1999, הצליח לרסן קמעה את האובססיה שלו לפורנוגרפיה, אך אז חובר משרדו לאינטרנט. עד מהרה הוא מתחיל להיות אובססיבי לגבי אורגזמות און-ליין, מה שיצר כאוס במשרד, עד כדי כך שלא יכול היה לעבוד יותר. ניקול ואלאן הם חלק מקבוצה גדלה והולכת שמכורה בסיכון גבוה לסייבר-סקס. האם תהיה לתופעה הזו השפעה עמוקה על מיניות האדם? בימוי: מלאני ווד. 47 דקות, קנדה, 2013.

 


00:05 רדופים | The Haunting, ערוץ ביוגרפיה

בליל ה-31 בחודש אוקטובר, "ליל כל הקדושים", נהוג להאמין שרוחות המתים עולות להסתובב על פני האדמה. לחובביו של החג ושל מסורת האימה המזוהה עמו, ערוץ ביוגרפיה מקרין בבכורה את שני הפרקים הראשונים של "רדופים". סדרה החוקרת חווית על-טבעיות של סלבריטאים, כשבכל פרק צוות התכנית שבראשם מדיום ייקחו את הסלבריטאי חזרה למקום הטראומה, כדי לגלות את הסיפור האמיתי מאחורי החוויה. מטרת הסדרה היא שהידוענים יתעמתו עם מה שקרה באמת ויסגרו מעגל. השחקנית פאירוזה באלק ("אמריקן איקס", "הכישוף") לא רוצה לחזור לסטודיו שלה, שם חוותה מפגש מלחיץ. השחקנית ג'ינה גרשון ("נערות שעשועים") חוזרת לדירת נעוריה. השחקן מייקל רפפורט "(נמלטים") חוזר לתיכון להתעמת עם רוחות של ילדים מתים שהציקו לו. משתתפים נוספים הם: השחקן צ'אז פלמינטרי ("החשוד המיידי"), המגיש רג'יס פילבין ("מי רוצה להיות מיליונר"), השחקנית קלי קרלסון ("ניפ/טאק"), השחקנית  והזמרת קוני סטיבנס, השחקן אריק מאביוס ("בטי המכוערת", "ישנן בנות") והשחקנית בוורלי מיטשל ("הרקיע השביעי"). פרק 1: - בוורלי מיטשל ("הרקיע השביעי") חוזרת לבית משוגעים ואריק מאביוס ("בטי המכוערת") מתעמת עם רוח כפרית מילדותו.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.