המסך המפוצל

גם מורים הם בני אדם

חדר מורים היא עוד סדרת בית ספר, אבל בניגוד לקודמותיה, כאן ההתמקדות היא דווקא במורים

מאת: assafTV

פורסם: 21-07-2002
15 תגובות
מורים בעינינו הם בעיקר הן, מורות בגיל העמידה עם בגדים עבשים, סיגריה בפה וקלישאות פולניות שחוקות שגם אמהות פולניות שחוקות כבר לא מעיזות להעלות על בדל שפתיהן. לרוב, היחס שלנו למורים נע בין זלזול לאדישות עם קורטוב שנאה לממש מיוחדים. פה ושם אנחנו גם זורקים מבטים מלאים ברחמים אל המסכנים העובדים בעבודה השוחקת והלא מתגמלת, אך מקץ 12 שנות לימוד אנחנו בעיקר עושים 'דיליט' לכל מה שקרה לנו מאז 'שלום כיתה א'' וממשיכים בחיינו. עד הלימודים הגבוהים או לכל המאוחר עד שאנחנו משריצים צאצאים מתוצרת עצמית, העולם הזה שנקרא 'בית ספר' עם צורות החיים הייחודיות לו הנקראת 'מורים' זר לנו כמעט לחלוטין.

על אף סלידתנו מבית הספר, אחד הז'אנרים האהובים עלינו הוא דווקא סדרות שמתמקדות בין הכותלים הנשכחים. ברוב סדרות בית הספר העלילה סובבת סביב התלמידים. המורים הם בעיקר דמויות רקע לא מזיקות שברגע שהם מתחילים לדבר נשמע הצלצול ונגמר השיעור. או אז מתחילה הסדרה - דמויותינו האהובות יכולות לדסקס בעניינים החשובים שעל סדר היום: אם לצאת עם קפטן נבחרת הפוטבול החתיך והשרירי או שמא עם החנון מאותגר-המראה אך בעל המניות ב'מיקרוסופט'.

גם השבוע עולה סדרה מהז'אנר הנ"ל בו הדמויות הראשיות מתחבטות בשאלות דומות: האם לצאת עם הבחורה הנחמדה או שמא עם הביץ', אלא שהדילמות הנ"ל - באופן שונה מכל מה שהכרנו עד כה - לא מובאות מפי עוללים בני טיפש-עשרה, כי אם מפיהם של המורים דווקא.

דקה דומיה לעיכול.

מסתבר שבבריטניה הרחוקה המורים משתייכים אף הם, ככל הנראה, לגזע בני האדם ואף הם סובלים מאותם פחדי ההתבגרות. המורים שם, בני עשרים ומשהו, אף יכולים להיחשב כ'נאים' ואחד מהם אף מתפשט. ולא, אין כל סכנה לעצבי הראיה שלכם.

'חדר מורים' עוסקת בסיימון, מורה צעיר אשר יוצא עם שוטרת צעירה אך גם שם עין על ג'ני, מורה עמיתה, בחורה קשוחה מצד אחד אך קשוחה לא פחות מהצד השני. והיא כמובן סקסית בטירוף. עוד בעסק חבריו הטובים, מורים אף הם, סוזאן, ג'ף, המורה לספורט וקורט המורה למחשבים.

סיימון צריך להתמודד עם העובדה שאביו נישא מחדש, עם החברה, עם העבודה, האם זה מה שהוא רוצה לעשות בחיים? לא אחת אנו מגלים שהתלמידים בכיתתו של סיימון, אשר כוללת תלמידה בהריון, החנון הלמדן ועוד שלל טיפוסים, מגלים בגרות גדולה יותר מזו שלו.

לצד שלל התחבטויות מתנהגים סיימון שלנו וחבריו כבן טיפש עשרה מרדני ממוצע: הם מעשנים, שותים ומזדיינים להם בין ומחוץ לכותלי בית הספר ואף מביאים לנו את הליך מחשבותיהם המשעשע אלי-מקביל-שיק. אלא שלאנורקטית הקטנה יש עוד הרבה מה ללמוד מחבורת הבריטים שלנו. אבל זה בסדר. לא יזיק לשאול אותם. הרי זה תפקידם. הם מורים.





'חדר מורים', העונה הראשונה מההתחלה, ימי שני, 21:30 יס פלוס בלווין.