המסך המפוצל

מנת היום 25/11/13

עוזרות בית נחושות, ספריית הווידאו של אינגמר ברגמן ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 24-11-2013
0 תגובות

16:25 החווה | The Ranch , ערוץ הילדים

לינה וחבריה הטובים: אנג'לו, הוגו ואנאיס, מחליטים לשפץ את החווה הישנה של סבה של לינה, כדי שיוכלו לגדל שם את סוסיהם וכדי שיוכלו לטפל בסוסים חלשים שזקוקים לטיפול ועזרה. לינה, סוסה הנאמן מיסטרל ושלושת חבריה הטובים, יוצאים למסע להגשמת חלומם להקים חווה, ובדרך ילמדו את חשיבותה של נאמנות, חברות אמת ועזרה לזולת.

 

 

22:00 עוזרות בית נחושות | Devious Maids, ערוץ Yes דרמה

דרמה קומית חדשה, שעם עלייתה הפכה לסדרה הנצפית ביותר של רשת לייפטיים, ואף חודשה במהרה לעונה שנייה. את הסדרה יצר מארק צ'רי, יוצר הסדרה "עקרות בית נואשות", והיא מופקת על ידו ועל ידי השחקנית, אווה לונגוריה. הסדרה עוסקת בארבע עוזרות בית ממוצא לטיני המשרתות את המשפחות העשירות והמשפיעות ביותר של בוורלי הילס ובעוזרת בית חדשה המצטרפת לחייהן ומסתירה סוד גדול, כשהיא נחושה לפתור את תעלומת הירצחה של העוזרת שקדמה לה. בין עוזרות הבית: רוזי (דניה רמירז, "הפמליה", "גיבורים") כאלמנה שהותירה את בנה במכסיקו אחרי מות בעלה ועובדת כעוזרת ואומנת עבור פרי וספנס ווסטמור, זוג שחקנים עשירים ומרוכזים בעצמם. כרמן (רוזלין סאנצ'ס, "ללא עקבות") נחושה להיות זמרת ומוצאת עבודה עבור כוכב הפופ אלחנדרו, תוך היא מנסה לפלס בעזרתו את דרכה לפסגה אך נחסמת תמידית על ידי העוזרת האישית שלו אודסה. זוילה (ג'ודי רייס, "סקראבס") היא עוזרת הבית הראשית של ג'נביב דלטור (סוזן לוצ'י), אשה עשירה ומפונקת ולא יציבה רגשית, והיא עובדת יחד עם בתה בת העשרה ולנטינה (אדי גאנם), המאוהבת ברמי, בנה החתיך של ג'נביב. אל חייהן נכנסת מריסול (אנה אורטיז "בטי המכוערת"), אישה חריפה וחכמה, אשר מסתירה את זהותה האמיתית ונחושה לגלות את האמת – מי רצח את פלורה, ולמה? שחקנים נוספים: גראנט שואו (מלרוז פלייס) ומרינה קלאבנו ("דם אמיתי") כזוג השחקנים פרי וספנס ווסטמור, רבקה וויסוקי ("אימה אמריקאית") וטום אירווין ("האנטומיה של גריי") כאוולין ואדריאן פאוול, מאט סדאנו ככוכב הפופ אלחנדרו, מלינדה פייג' המילטון ("מד מן") כאודסה, בריאנה בראון ("הומלנד") וברט קאלן ("עקרות בית נואשות") כזוג הנשואים הצעיר טיילור ומייקל סטופארד.

 

 

22:00 קנאה נוסח איטליה | Jealousy Italian Style, ערוץ MGM

קומדיה רומנטית. גבר בגיל העמידה עוזב את אשתו ומשפחתו עבור נערה צעירה. הוא מתחיל לקנא כאשר היא מתעניינת בטבח פיצה מקומי. מרצ'לו מסטרויאני. במאי: אטורה סקולה. איטליה, 1971. בארצות הברית הסרט הופץ תחת השם: "משולש הפיצה" (The Pizza Triangle"").



22:00 ולנטיין רוד: הרצח של לורנס קינג | Valentine Road, ערוץ Yes דוקו

ב-12 בפברואר 2008, בבי"ס באוקסנרד, קליפורניה, ירה ברנדון מק'לנרני, תלמיד בן 14, בחברו לכיתה לורנס (לארי) קינג פעמיים. יומיים לאחר הירי המצמרר מת קינג מפצעיו. הרקע לאירוע: לארי קינג, צעיר אפרו-אמריקני שאהב להתאפר ולהגיע עם נעלי עקב לבית הספר סיפר לכולם שהוא "מאוהב" במק'לנרני. זאת גם הסיבה, שחלק מתומכיו של הרוצח הצדיקו אותו במהלך המשפט וטענו שקינג "הביך" אותו,  ולכן הוא גם אשם ברצח שלו. הסרט שלפנינו מתאר את הפשע המקומם ואת ההגנה על הרוצח, שמקוממת לא פחות, אך הוא עוסק לא רק בסיפור הרצח אלא מראה מדוע גם הרוצח וגם הנרצח, שבאו שניהם מבתים קשים וסבלו מניצול והזנחה, הם למעשה קורבנות של הומופוביה. קינג נהרג בגללה, אבל החיים של מק'לנרני נהרסו גם הם בעקבות האירוע. הבמאית מרתה קנינגהאם מציגה בסרט את סיפור הרצח לצד עדויותיהם של חבריהם,  מוריהם, חברי הקהילה ובני משפחתם של קינג ומק'לנרני. במהלך סיקור המשפט עולות שאלות קשות לגבי הענשת קטינים המואשמים בפשעים חמורים ולגבי חוסר הסובלנות של הסביבה כלפי צעירים, שאינם מתנהגים על פי הנורמות המיניות המקובלות. במאית: מרתה קנינגהאם. 88 דקות, ארה"ב, 2012.

 

 

23:00 ספריית הוידיאו של אינגמר ברגמן | Bergman's Video, ערוץ 8 (הוט)

במאי הקולנוע השבדי אינגמר ברגמן היה חובב קולנוע מושבע. בנוסף לכך, שהקים בית קולנוע פרטי בביתו המפואר באיי פארו, הוא החזיק גם בספריית קלטות שעל מדפיה בחדר ההקרנה, ניתן למצוא כמעט 1,500 סרטים. האוסף, שסודר בקפידה בסדר אלפביתי עם הערות אישיות על הסרטים המועדפים, נשאר בדיוק כפי שהשאיר אותו ברגמן כשהלך לעולמו ב-30 ביולי 2007. מהסרטים הצפויים יותר של טרקובסקי, בונואל, טריפו, ועד למפתיעים ביותר כמו "האחים בלוז", "פארק היורה" ו"מכסחי השדים". אנו מגלים במהלך הסדרה תובנות חדשות על הגאונות של ברגמן ויותר מכל, מצטייר דיוקן הבמאים הגדולים של היום - איך הם עובדים, למה הם בוחרים את נושאי הסרטים ולמה קולנוע היא אמנות שלא דומה לשום דבר אחר. בין המשתתפים: וודי אלן , גאס ואן סאנט, ווס אנדרסון, אלכסנדר פיין, רוברט דה נירו, לורה דרן, מיכאל הנקה, ווס קרייבן, רידלי סקוט, קתרין הארדוויק, קלייר דיינס אנג לי ,לארס פון טרייר, טאקשי קיטאנו, פרנסיס פורד קופולה, טרי גיליאם, ז'אנג יימו, מרטין סקורסזה, לי דניאלס, איזבלה רוסליני ועוד. סדרה בת 6 פרקים, 45 דקות כל אחד, 3 פרקים בשבוע. שבדיה, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.