המסך המפוצל

הממיר 30/11/13

אימפריית הפשע מסיימת עונה בלתי נשכחת, הומלנד את דעת הקהל מפלחת, סוכני שילד מביאה סוף סוף קצת נחת ונקמה לא הכי מוצלחת

מאת: המערכת

פורסם: 29-11-2013
2 תגובות

9.5. אימפריית הפשע, עונה 4 פרק 12

אם התעקשתי לאורך העונה לראות את ג'ימי בין השורות, אני חושב שהפינאלה הבהירה שאלה לא היו מגדלים פורחים באוויר. לא זאת בלבד שנסיבות מותו הועלו ביתר שאת עקב משפטה של ג'יליאן וגופתו נמצאה, אלא שנאקי המכוון אקדח אל מצחו של אחיו – ולמעשה חלק ניכר מחילופי הדברים שלהם – הדהדו בפירוש למותו של ג'ימי. ומאוחר יותר, כמובן, חברו הטוב של דרמודי, אחיו לנשק, מת גם הוא. וכמו במקרה של ג'ימי, גם אצל ריצ'רד נדמה שהכשירו היטב את הפרידה ממנו, לאורך העונה בכלל – החזרה אל אחותו, הפרישה מחיי הפשע, מציאת האהבה שהייתה בעבר רק פנטזיה בלתי מושגת; ובפרק האחרון בפרט – "עימות" מול נאקי ומה שעשה לג'ימי, ופרידה עתירת רגש מג'וליה וטומי.

 

Credit: HBO

 

הייתה תחושה שהקירות סוגרים על כמה וכמה מהדמויות ושקשה לראות איך הן יצאו מזה בחיים. כלומר, שם הפרק הוא "היה שלום, דדי בלוז", פרידה אמורה להיות כאן. איליי מול נאקי ונוקס, צ'וקי מול נרסיס – מישהו היה חייב ליפול, ואולי יותר מאחד. הפרק הצליח ללהטט בין הסיפורים הסבוכים האלה ולספק להם סופים מעניינים שהצליחו להיות מוכרים ורעננים בה בעת. מול קנה האקדח של נאקי, איליי אמר לו דברים דומים מאוד לאלה שג'ימי אמר באותו מעמד, אלא שהפעם השניים הופרעו על ידי וויל. מאוחר יותר איליי הרג את נוקס כשם שהרג בעונה השנייה את ג'ורג' אוניל. סופו הבלתי נמנע של נרסיס אמנם הגיע, אבל בדרך מחוכמת ואירונית שמשרתת את האובססיה של אדגר הובר כלפי הרדיקלים ולא עקב המרדף של נוקס להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).

 

 

8.5. הומלנד, עונה 3 פרק 9 (דעה נוספת בהמשך)

חבל שלקח לעונה כל כך הרבה זמן להגיע למקום הזה. הריגול והביון חזרו להיות המשחק האמיתי ובאופן רציני, בלי שטויות, ללא קטעים מיותרים עם משפחת ברודי, קרי נורמלית למדי, סול ממשיך להוביל את הסדרה ועל הדרך גם למשוך את יריבו באף. אפילו החזרה של ברודי לעסק המרכזי הייתה עניינית ונעשתה היטב, ואפילו דיינה המעצבנת נהנתה בשל כך מהסצנה הכי טובה בכיכובה מאז עונה 1.

 

לא הבנתי כל כך מה בין "המאהב"/סוכן ישראלי ובין הריגול אחרי סול עבור לוקהארט (עסקה סודית בין מנהל ה-CIA הנכנס לבין המוסד הישראלי? כנראה הוא באמת צרפתי אם נשבר בחקירה מחוץ למצלמה). חבל שקווין לא ממש היה נוכח בפרק. לבסוף, מוזר לראות את כל העסק האיראני בעולם של "הומלנד" לאור ההתרחשויות במציאות, שנוגדות לחלוטין את הקו שנקטה הסדרה. (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

8. סוכני שילד, עונה 1 פרק 6

אני לא יודע אם זה נובע מההפסקה ש"שילד" לקחה למשך שבוע, או שמא הזרקורים שהופנו לשתי הדמויות הכי פחות מעניינות עד כה, אבל ב-"FZZT" הייתה תחושת רעננות מסוימת. ברגע שהמקרה השבועי הסתיים לאחר כ-20 דקות נראה היה שיקרה משהו גדול. קשה להאמין שדמותה של סימונס תוקרב בשלב כה מוקדם של הסדרה, עוד לפני שהצופים הספיקו להכיר אותה לעומק (ופיץ-סימונס הם אחד ממושאי הביקורת העיקריים של "שילד"), אבל כבר היו תקדימים לכך. אני שמח שזה לא קרה.

 

Credit: ABC

 

זה לא שליאו וג'מה הפכו לדמויות הכי אהובות עליי באופן מיידי, אולם זה היה צעד ראשון בכיוון הנכון. מערכת היחסים של השניים, נטולת מאוויים רומנטיים ועל תקן אח ואחות, מתחילה הרבה לפני שהיכרנו אותם ואולי זו הסיבה שקשה להתחבר אליהם; לא שהם מסייעים עם הקשקשת המדעית במהירות האור. וורדסקאיי זו מערכת יחסים חדשה עבור הדמויות בדיוק כמו עבור הצופים; קולסוןמיי מכירים מימים ימימה, אבל שלא כמו פיץ-סימונס עד היום הם התקיימו בעיקר כאינדיבידואלים והיה קל יותר להתחבר אליהם בנפרד. כאמור, צעד בכיוון הנכון ואני מקווה שהכותבים ידעו איך להמשיך מכאן והלאה. להמשך קריאה  (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

 


8. ילדי האנרכיה, עונה 5 פרק 5

בעקבות ירידת המתח הקלה בפרק הרביעי לאחר מותו של אופי, ציפיתי להתפתחויות מעניינות בהמשך. האם קיבלתי את מבוקשי? אפשר להגיד שכן.

 

הסיפור הכי מעניין הפרק היה כולו נתון להופעת האורח המפתיעה והמצחיקה של וולטון גוגינס (הוא אפילו לא מופיע בקרדיטים בפתיח), כדמות שתרדוף את שנתכם לתקופה הקרובה (חלומות רטובים, אם אתם כמו טיג) ומתמודדת רצינית להופעת האורח הכי טובה של עונת הטלוויזיה הנוכחית [1]. על כל פנים, הרקע להופעתו של גוגינס היה מעט פחות מעניין: סחיטת חבר מועצה מקומי (האח השמן יותר – הרבה יותר – של גרג גרונברג) לכדי אישור פרויקט הבנייה של ראש העיר הייל, שבתמורה יסייע לג'קס להשיג את הנכס עבור העסק החדש עם נירו. בשת"פ עם הייל ג'קס מתרחק מדרכם של קליי וג'מה שעשו הכל כדי למוטט את היוזמה של ראש העיר בעונה שעברה.

 

תזכורת נוספת לעונה הקודמת הייתה ריטה רוזוולט, במחוות שלום קטנה בינה לבין ג'מה. בעוד השריף ניסה להתקדם עם חקירת הפריצות בצ'ארמינג, רעייתו הפכה לקורבן הבא כשהתוצאה הטרגית היא אובדן עוברה וייתכן אף מותה. רוזוולט עדיין משוכנע שמדובר ביריבות בין סאמקרו לניינרז, אולם הוא נמצא במרחק דגימת עור אחת מציפורני אשתו כדי לגלות מי הפורצים האמיתיים, וכפי הנראה ללכת עד הסוף נגד המועדון. להמשך קריאה  (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה).

 

 

7.5 הממשלה עונה 3 פרק 10

עכשיו כבר אפשר לומר בוודאות שהעונה השלישית של הסדרה נופלת ברמתה משתי עונותיה הראשונות, ואפשר היה אף לראות זאת בפרק הסיום שעסק בעיקר בקשירת קצוות, אולם אף על פי שהוא עשה זאת היטב ובעיקר סיפק המון סופים טובים, הוא לא הצליח להתעלות מעבר לכך למעט רגע אחד, הרגע שבו בירגיטה נשברת כשהיא חושבת שהסרטן שלה חזר.  כשבירגיטה אומרת ברכב שהיא רצתה לעשות משהו בעל משמעות ולשנות ו"המחלה שחזרה פתאום" גורמת לה להרגיש שזה לא הוגן, והדברים נראים חסרי משמעות, היא בעצם קצת מעצבת כבר את בירגיטה שתבחר בסוף הפרק במשרד החוץ ולא בתפקיד ראש הממשלה, קצת מפני שהיא מאמינה שהעם לא באמת בחר בה לתפקיד הזה הפעם, וגם נראה לי קצת כדי לעשות לביתה ולהצליח להתראות עם החבר הבינלאומי שלה יותר.

 

קתרינה זוכה אף היא להפי אנד עם היועץ הכלכלי, וזה אחד הדברים שמדגישים את העובדה שהפרק הזה לא באמת התעלה, בהשוואה להפי אנד של סוף העונה השנייה בין קספר לקתרינה, ברור שסוף העונה השנייה מנצח, כי סיפור שהתחיל לפני כמה פרקים והסתיים בטוב, לא יכול להשתוות לסיפור שמלווה את הצופים מההתחלה, מה גם שעם כל הכבוד ליועץ הכלכלי הדמות שלו באמת חיוורת לעומת דמותו של קספר.

וזה מוביל אותנו לזוג החיוור עוד יותר טורבן ואישתו, האם באמת אכפת לי שהוא חזר אליה, וגם נשאר מנהל התחנה, למען האמת לא. לפחות הוא הצליח סוף סוף לפתח את ההגינות הדרושה כדי לא להמשיך ולהשאיר את פייה תלויה באוויר. אם היו דברים שכן אהבתי בפרק אלו בעיקר הרגעים הקטנים בין דמויות שלא קיבלו הרבה זמן מסך אבל ליוו אותנו לאורך העונות כמו בנט, והבן של בירגיטה, ואם יש בזה געגוע, רק ימים יגידו אם ייווצר מספיק געגוע בקרב הצופים והעוסקים במלאכה כדי לספק לסדרה עוד עונה. (אורלי)

 

 

7. הומלנד עונה 3 פרק 9

היו כמה פרקים טובים ורעננים, והנה חזרנו חזרה אל עיסת הרגשות והמופרכות של הסדרה הזו. ראשית ברודי, שחזר אלינו בגולגולת מגולחת ובפרצוף מעונה מתמיד. פייר, למרות כל הסבל שעבר עליו בוונצואלה ובגמילה מהסם, הכליאה החוזרת והסחיטה הרגשית האינסופית התקשיתי לרחם עליו. כן בגד לא בגד, בעיקר נגעלתי מתקריבי הגוף וקיוויתי שזה יעבור בלי מראות דוחים מדי. שנית, חזרתה של דיינה שרק בפרק הקודם חגגנו את היעלמותה לתמיד וחזרה יללנית ומעצבנת לסצנה ארוכה מדי. ושלישית, קרי שחייבת לעשות אנטי וכל מראה של ברודי ממוטט את כל ההיגיון שלה. שלושתם יחד חזרו למערכות הפאסיב-אגרסיב שלהם שבאמת נמאס לגמרי לראות ושעממו את רוב הפרק הזה.

 

Credit: Showtime

 

המבצע שברודי גויס אליו נשמע כרגיל מופרך וברגע האחרון מדי, ונדמה שסול נתפס לפנטזיות בשלב הזה, אף כי התמרון מול לוקהרט נעשה היטב ואין ספק שסול שולט בפקודים שלו. מתחשק לחשוד בדר עדאל ובפרצופו הלא סימפטי כחפרפרת, אבל זה נראה ברור מדי לכן נראה לי שזה יבוא ממקום אחר. למרבה המזל המבצע עצמו תוקתק כך שלמרות קלישאת "קבלו קליפ של 60 שניות והנה הוא עומד על הרגליים" נפטרנו מברודי מהר מן הצפוי. מצד שני, הוא בטח יחזור בשלום ויגרור את כולם לעוד סיבוב של בוגדים ונבגדים. (מירב).

 

 

6. נקמה, עונה 3 פרק 3

מדהים, דניאל סיפר לאמילי על כך שמצא בביתה את איידן, נאבק וירה בו, וכל זה עדיין לא נשמע לי מספיק מוכר כדי לרענן את זכרוני בנוגע למאורעות סוף העונה הקודמת. אולי מפאת הפער הזה במוחי היה לי די ברור שלא ייתכן שאיידן שינה את עורו בצורה כל כך קיצונית לתיעוב כזה כלפי אמילי, כך שהסצנה הזו בחוף ממש לא הייתה מפתיעה.

 

ואם בפרק הראשון כתבתי שהסדרה חייבת דחוף לטרוף את הקלפים, בכל זאת היה די ברור ש"נקמה" לא תאפשר לזה לקרות גם כאשר קונרד ופול נסעו יחדיו להתוודות על חטאיהם, כך שגם המכונית העולה באש לא היוותה הפתעה [1]. רק חסר שבפרק הבא יתלו את זה במחלה של קונרד ולא במעשי ידיה של ויקטוריה (מישהו ששכרה, כלומר) כדי להפוך את זה לדבילי עוד יותר מכפי שזה עשוי להיות. חבל, זו הייתה הזדמנות פז לעשות את הריבוט שהסדרה כה זקוקה לו.

 

[1] שמתי לב בפרק הזה שאמילי תמיד נמצאת במקומות נוחים תסריטאית. מחכה לאב פול בתא הווידוי למרות שלא הייתה לה שום דרך לדעת שייכנס לשם, במסיבה אצל נולאן דניאל היה לרגע על ידה והפציר בה להתרחק מאיידן ואמו, אבל רגע אחרי כן הוא נעלם בדיוק כדי שנולאן יוכל להיעמד לצדה ולומר את הפאנץ' ליין, וכן הלאה.

אבל נו, אני ממשיך ליהנות בינתיים, אז שיהיה. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

בשולי הממיר

.22The_Last_Newhart.22" target="_blank">לפרק סיום הסדרה המפורסם ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית מהסדרה "ניוהארט"). אפשר לצפות בקליפ כאן

 

 




רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il