המסך המפוצל

מנת היום 17/12/13

בלאקפיש, אם תורמת - הילדים שלא פגשתי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-12-2013
0 תגובות

21:05 אם תורמת – הילדים שלא פגשתי | Donor Mum: The Children I've Never Met, ערוץ 8 (הוט)

בשנת 1991 סילביה הייתה אחת מתורמות הביציות הראשונות אי פעם בבריטניה. כחצי שנה לפני כן, היא ילדה את בנה אליוט מתרומת זרע. יום אחד, סילביה נדהמה לגלות כתבה בעיתון על אישה בשם ג'ואן שנכנסה להריון בהצלחה באמצעות תרומת ביציות. שם המרפאה, התאריכים והעובדה שנשאה ברחמה תאומים, עלו בקנה אחד עם התרומה של סילביה והיא הרגישה בטוחה שג'ואן קיבלה את הביציות שלה. סילביה רצתה ליצור קשר עם בניה הגנטיים, שהיו בעצם זרים עבורה, במשך שנים רבות, אך פחדה להרגיז את משפחתם. ברגע שהתאומים הגיעו לגיל 18 היא אזרה אומץ ופנתה אליהם. במקביל, בנה אליוט שנולד בשנת 1991, לפני החוק המחייב לחשוף את זהותם של התורמים, מנסה לאתר את אביו הביולוגי, באמצעות בדיקות DNA. בריטניה, 50 דקות, 2011.

 

 

22:00 מרותקת | Tied, ערוץ Yes3

בכורה ארצית. דרמה אירוטית בכיכובה של השחקנית ודוגמנית העל לשעבר, לטיסיה קסטה. בנקאי עשיר פוגש אישה נשואה והשניים פוצחים ברומן סוער, המשלב משחקי כוח ופיתוי עם סקס סאדו-מזוכיסטי. עם הזמן, הופך הקשר לרציני ומסוכן יותר. הסרט הושפע ממקרה שזכה לכותרות רבות בצרפת בו נמצא איש עסקים מת בבגדי עור, לאחר מפגש עם פילגשו. שחקנים: בנואה פולוורד ("אהבה ושוקולד"), לטיסיה קסטה. במאית: הלן פילייר (שחקנית, "ונוס ביוטי"), 80 דקות, צרפת, 2013. הסרט לוקח עצמו ברצינות רבה מדי. אמנם הוא מתקשט בצילומים יפים, אך מתעסק בעיקר באסלות, חליפות עור, דילדואים ובגורסי זבל – וכך גם העלילה מבוזבזת ונגרסת הישר לתהום הנשייה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 בלאקפיש | Blackfish , ערוץ Yes דוקו

משתתף בתחרות הרשמית – פסטיבל סאנדנס 2013, ואחד המועמדים הבולטים במרוץ לאוסקר 2014. מותחן פסיכולוגי מסמר שיער, שבמרכזו לוויתן קטלן, המראֶה כיצד הטבע עלול להתנקם בַּאדם כשדוחפים אותו לקצה. בשנת 2010, מאלפת ותיקה בפארק המים SeaWorld שבאורלנדו, פלורידה, איבדה את חייה, כאשר הותקפה באכזריות על ידי טיליקוּם, לווייתן קטלן במשקל 4500 קילו, שהיה אחת מהאטרקציות הבולטות של הפארק. מה שהפך את האסון הזה למטריד עוד יותר הייתה העובדה שזו לא הפעם הראשונה שטיליקום תקף את אחד ממאלפיו – כבר ב-1991, לפני שנרכש ע"י הפארק, הוא גרם למותו של מאלף. בעוד שלווייתנים קטלנים תוקפים לעיתים בני-אדם בשבי, בטבע זה כמעט לא קורה, מה שהביא מדענים מובילים להטיל ספק ברעיון של כליאת יצור ענק - אינטליגנטי מאד וטריטוריאלי לעיתים - בבריכה, ולצפות ממנו שיופיע כמה פעמים מידי יום. "בלאקפיש" (כך מכונה הלווייתן הקטלן על ידי האינדיאנים), מציג תמונה חזקה ופרובוקטיבית של חיה יוצאת דופן שבני-האדם לא מספיק מבינים ואת האינטרסים הכלכליים של פארקי המים שלא תמיד תואמים את האינטרסים של החיות שהם מעמידים לתצוגה. האם הסרט הזה יביא קץ לפארקי המים המשתמשים בחיות כלואות לצרכי בידור, ממש כפי שתם עידן הקרקסים המבוססים על חיות מאולפות? בימוי: גבריאלה קופרת'ווייט. 90 דקות, ארה"ב, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.