המסך המפוצל

מנת היום 23/12/13

אישה לראווה, אוספי הפחיות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 22-12-2013
0 תגובות

21:05 אליזבת – מלכה, רעיה, אם | Elizabeth: Queen, Wife, Mother, ערוץ 8 (הוט)

הסרט בוחן כיצד מצליחה המלכה אליזבת' לשמור על ריבונותה כאחת מהמנהיגות החזקות בעולם, במשך יותר מ-60 שנה, ועדיין להישאר אימא וסבתא מסורה. צילומים ביתיים של המשפחה המלכותית נחשפים לראשונה, ומציגים את אליזבת כנערה צעירה. הצופים מגלים מכתבים מרגשים מתחילת הקשר בין המלכה ובעלה הדוכס מאדינבורו לפני כ-65 שנה, ומכתבים ששלחה הנסיכה אליזבת לאמה במהלך ירח הדבש שלה. הנסיך אנדרו מספר על ילדותו בארמון בקינגהאם ועל המלכה כאם. הנסיך ויליאם מתוודה על נדודי שינה שקיבל בלילה שלפני חתונתו ונזכר איך הלך למלכה לקבלת עצה לקראת היום הגדול.

 

 

21:30 אישה לראווה | Trophy Wife, ערוץ Yes דרמה

קומדיה חדשה של ABC, בכיכובם של בראדלי וויטפורד ("הבית הלבן"), מאלין אקרמן ("27 שמלות"), ומרשה גיי הרדן. נערת המסיבות לשעבר, קייט (אקרמן), מקווה שזה באמת נכון כשהיא הופכת לאשתו השלישית של פיט (וויטפורד) המבוגר ממנה. הם התאהבו אחד בשנייה בבאר קריוקי ושנה לאחר מכן קייט מוצאת את עצמה חלק ממשפחה מוכנה, עם שלושה ילדים חורגים ושתי נשים לשעבר. אבל קייט נחושה לגרום למערכת היחסים המשונה הזו לעבוד, ורוצה להיות חלק מהמשפחה, בכל מחיר. דיאן (מרשה גיי הרדן) היא אישה לשעבר מספר 1. בצעירותה הייתה מתעמלת אולימפית, אישה חדורת מוטיבציה ושאפתנית, אימא לשני בני הנוער, וורן והילרי. דיאן ממהרת להביע את חוסר שביעות רצונה מחושיה האימהיים הבלתי מנוסים של קייט, וגם הילרי אינה מחבבת את אמה החורגת החדשה, למרות ניסיונותיה של קייט לזכות באמונה. וורן, לעומת זאת, מפתח קיבעון ארוטי על אשתו הצעירה והיפה של אביו. ג'קי (מישל ווטקינס, " SNL") היא אישה לשעבר מספר 2, ואימו של בארט הצעיר והמאומץ, שיכולה לשגע את פיט בשניות, עם גישתה הניו- אייג'ית והתנהגותה הנוירוטית. ניסיונותיה של קייט לתמרן בתוך המשפחה, הם כמו טיול לטריטוריה לא מוכר, והיא מוצאת תמיכה אצל חברתה הטובה, מג (נטלי מוראלס, "מחלקת גנים ונוף"), רווקה הוללת והבחורה היחידה שקייט מכירה, שיש לה עוד פחות ניסיון עם ילדים, מאשר לה עצמה.

 

 

22:00 אוספי הפחיות | Redemption, ערוץ Yes דוקו

מועמד לאוסקר® 2013 – בקטגורית סרט תיעודי קצר. סרט מרתק המביא את סיפורם של אוספי הפחיות למחזור בניו יורק, שמוצאים אוצרות באשפה, בעודם תרים אחרי בקבוקים ופחיות בצידי הדרך, במכלי האשפה ובבניינים. הגברים והנשים בסרט חיים את חייהם על מדרכות העיר, מחטטים בזבל במטרה למצוא פחיות ובקבוקים כדי להחזירם למחזור תמורת סכום שבועי פעוט, שבקושי מכסה את הוצאות מחייתם. וולטר בן ה-60, שֶלחם פעם בוייטנאם, מתאר כיצד הולך וגדל מספרם של אוספי הפחיות למחזור מאז שנעלמו העבודות בהן עבדו פעם העניים של העיר. עבודת החיפוש אחרי פחיות כל כך קשה, לדבריו, שלעיתים הם צריכים לעבוד אפילו 20 שעות ביממה, כדי להרוויח מספיק כסף. למרות שהתחרות בין הממחזרים על רחובות האיסוף הופכת לפעמים לקולנית, הקהילה שלהם שופעת נדיבות אחד כלפי השני והם חולקים הבנה משותפת ותמיכה. כשסוזאן, שפעם עבדה ב-IBM, הופכת למתוסכלת בגלל מישהו שפלש לטריטוריה שלה, ג'ו מגיע כדי להרגיע את הרוחות ויוצא אתה לריקוד ברחוב. בימוי: ג'ון אלפרט ומת'יו או'ניל.

 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.