המסך המפוצל

מנת היום 26/12/13

ארץ הפלאות, הפעם הראשונה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 25-12-2013
2 תגובות

21:15 ארץ הפלאות | Once Upon A Time In Wonderland , ערוץ Yes דרמה

סדרת הספין אוף של "עד עצם היום הזה", שיצרו אדוארד קיציס, אדם הורוויץ, זאק אסטרין וג'יין אספנסון, המבוססת על האגדה הקלאסית של לואיס קרול, "אליסה בארץ הפלאות". העלילה מתרחשת באותו עולם של "עד עצם היום הזה", בארץ הפלאות. ספוילר - בלונדון הוויקטוריאנית,  אליס הצעירה (סופיה לאו) מספרת סיפור על ארץ חדשה שקיימת בצידה השני של מחילת הארנב, ויש בה חתול בלתי נראה, זחל מעלה-עשן קלפים שמדברים, ועוד יצורים מופלאים שאליס פגשה במהלך ההרפתקה הבלתי אפשרית שלה. רופאיה, שבטוחים שאליס אינה שפויה, מתכוונים לרפא אותה באמצעות טיפול שישכיח ממנה הכול. אליס כבר מוכנה לשכוח את ההרפתקה שעברה, ולשים את העניין מאחוריה - בעיקר את הזיכרון הצורב על הג'יני הנאה והמסתורי, סיירוס (פיטר גדיוט), בו התאהבה, ואבד לה לעד – אך עמוק בפנים היא יודעת שהעולם בו ביקרה הוא אמיתי. בשנייה האחרונה, נסיך הלבבות העוקצני (מייקל סושה, "להיות אנושיים" הבריטית) והארנב הלבן הבלתי מרוסן (בדיבובו של ג'ון לית'גו) מצילים את אליס מהגורל האכזר שצפוי לה, וכעת היא נחושה למצוא את סיירוס, בעודה מנסה לחמוק ממזימותיהם התככניות של ג'פאר (נבין אנדרס, "אבודים"), והמלכה האדומה (אמה ריגבי). בעתיד צפוי קרוסאובר בין הסדרה ל"עד עצם היום הזה", שיקשר בין הדמויות החיות בוונדרלנד לדמויות החיות בסטוריברוק.



 

22:00 הפעם הראשונה | The First Time, ערוץ Yes2

קומדיית התבגרות רומנטית ובמרכזה תיכוניסט שמאוהב עד כלות בחברתו הטובה ביותר, שכמובן לא יודעת על רגשותיו כלפיה. במהלך סוף השבוע הוא פוגש בתלמידה צעירה ממנו, הנמצאת במערכת יחסים עם מישהו אחר, המשמשת לו כתף תומכת. הדינאמיקה בין ארבע הדמויות תגרום להם להבין את מי הם באמת רוצים ואת מי הם באמת אוהבים, דרך רצף של רגעים מרגשים ומצחיקים. שחקנים: בריט רוברטסון (הסדרה "בתוך הבועה"), דילן או'בראיין ("לדפוק התמחות"), ויקטוריה ג'אסטיס, קרייג רוברטס ("סאבמרין"), ג'יימס פרצ'וויל ("אימהות מושלמות"). במאי: ג'ון קסדן ("לך תבין נשים"). ארה"ב, 2012. הדמויות בסרט כה נחמדות, שהן מפצות על שאר הבעיות בתסריט ובעלילה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 אני חושב שאני חיה!  | I Think I’m an Animal, ערוץ Yes דוקו

סיפורם של מספר נערים מארה"ב ומבריטניה, המשוכנעים כי הם בעלי-חיים הלכודים בגופם של בני אדם - זאבים, נמרים ואפילו דביבוני יער. הם רוכשים אביזרים שיסייעו להם בהבלטת דמותם האמיתית. חלקם עושים צעדים על מנת שיכירו בהם באופן חוקי (שינוי שמם וכדומה), וחלקם פשוט מנסים לנווט בחברה תוך שהם מחפשים הכרה ומשוכנעים כי הדבר היחיד שאנושי בהם, הוא קליפת הגוף האנושי בו הם לכודים. בימוי: ג'וזף ג'ון. ארה"ב / בריטניה, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.