המסך המפוצל

מנת היום 1/1/14

קאסל 6, יומני קארי בראדשו 2 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 01-01-2014
0 תגובות

19:35 בגרות באימהות 2 | 2 Teen Mom, ערוץ MTV

עונה חדשה לסדרת ההמשך של הריאליטי "בנות 16 ובהריון". במהלך פרקי הסדרה עוקבים אחר נערות המתמודדות עם מעמדן כאימהות טריות. כל פרק אורג את סיפוריהן של אימהות צעירות: נישואים, מערכות יחסים, תמיכת המשפחה, אימוץ, כספים, סיום לימודי התיכון, תחילת הקולג', מציאת עבודה והמהלך הקשה ומהרגש מכל: ההתקדמות אל עבר יחידה משפחתית משל עצמן. שידור יומי.


 

21:05 המלחמה שאתם לא רואים | The War You Don’t See, ערוץ 8 (הוט)

רבות דובר על הקשר בין עיתונות לגורמי הון ושלטון. קשר המוביל פעמים רבות לדיווחים לא מדויקים, המשרתים את האינטרסים של אותן ממשלות ובעלי ממון. הסרט חוקר את תפקידה של התקשורת בזמן מלחמה. העיתונאי וזוכה הפרסים, ג'ון פילגר, הוא אוסטרלי בעל עמדות נחרצות ואנטי-ממסדיות ששימש עיתונאי פרילנסר, גם בחזית המלחמה בעיראק. בסרט הוא מביא אמירה בוטה על היחסים בין הממסד הפוליטי לממסד העיתונאי. פילגר מדגים (ממלחמת העולם הראשונה ועד המלחמה באפגניסטן) כיצד "ברית" בלתי כתובה בין שני הענפים משבשת את דיווח האמת בסיקור הקונפליקטים הצבאיים השונים. בריטניה, 2010.

 

The War You Don't See from John Pilger on Vimeo.

 

21:30 מקום תחת השמש 6 | 6 A Place In The Sun Home and Away , ערוץ החיים הטובים

עונה שישית לסדרת הנדל"ן, שבה צוות התוכנית מסייע לזוגות בריטים המתלבטים בין רכישת בית במולדתם ובין קניית בית בחו"ל. במהלך פרקי הסדרה פוגשים את מייקל וסוזן, זוג שרוצה להתחיל מחדש במקום אחר, אך לא מצליח להחליט לאן לעבור - מייקל רוצה לעבור לדרבישייר הכפרית באנגליה, בעוד סוזן רוצה להשתזף בחופי ולנסיה בספרד; הזוג טוני וקארן, שרוצה להתחיל מחדש במקום אחר, אך לא מצליח להגיע להסכמה - טוני רוצה לחזור לשורשים, קרוב למשפחה בוויראל באנגליה, בעוד קארן רוצה לפתוח דף חדש לגמרי בקוסטה בלנקה, ספרד; ריי והילארי, שרוצים לרכוש בית קיט לנפוש בו, אך לא מצליחים להסכים איפה - הילארי רוצה לקנות בצפון-וויילס, מרחק נסיעה קצרה מביתם, בעוד ריי מעדיף את השמש באלמריה, ספרד. בריטניה, 2012, 25 פרקים.

 


22:00 רעל ותחרה | Arsenic and Old Lace, ערוץ MGM

יצירתו המקאברית של הבמאי פרנק קאפרה - קומדיה שחורה על מבקר תיאטרון שמגיע לבית דודותיו, ומגלה שמבעד לחיוכים, מסתתרות שתי נשים רצחניות שמסתירות יותר מגופה אחת בארון. שחקן: קארי גרנט. ארה"ב, 1944. קומדיה שחורה משעשעת וכתובה למופת. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 קאסל 6 | Castle 6, ערוץ Yes אקשן

בסיום העונה החמישית קיבלה בקט הצעה חד פעמית לתפקיד שיכול להפוך לתפקיד חייה, במשרד ביחידה של משרד המשפטים, בוושינגטון. קאסל, שהבין שאינו יכול לחיות את חייו בלעדיה, ירד על ברכיו והציע לה נישואין. ההמתנה הארוכה לתשובתה של בקט עומדת להסתיים, בפרק פתיחת העונה השישית. ספוילר - חודשיים לאחר מכן, בקט בעיצומה של תקופת אימונים מפרכת בוושינגטון יחד עם שותפתה החדשה (ליסה אדלסטין, "האוס"). היא עדיין לא פרקה את חפציה בדירתה החדשה בוושינגטון, ותוכניותיה לבלות קצת זמן איכות עם אהובה, עומדות להשתנות בגלל תיק חדש העוסק בביטחון המדינה. קאסל חוזר הביתה ממסע קידום של ספרו ומוצא את אלקסיס, ששבה מהטיול בקוסטה ריקה, עם בן זוגה החדש פאי, שמרגיש מאוד בבית, בבית משפחת קאסל. על כן ריק נוסע לבקר את בקט, ששמחה לקבל את פניו, אך פחות מעוניינת לשתף אותו בחקירה הסודית שלה. אבל לא אדם כקאסל יסכים לקבל תשובה שלילית, במיוחד כשבקט בדיוק הפילה תמונה מהחקירה, לפני שיצאה מהבית. כמובן שקאסל מתערב בחקירה, דבר שמסכן את חייו.

 

 

22:00 יומני קארי בראדשו 2 | The Carrie Diaries 2, ערוץ Yes דרמה

בסיום העונה הראשונה, קארי גילתה שסבסטיאן בגד בה עם מגי, מגי גילתה על נטיותיו של וולט, וקארי ו-וולט  עברו לגור בדירתה של לריסה במנהטן, למשך הקיץ. ספוילר - בעונה השנייה, קארי ו-וולט גרים כבר מספר שבועות במנהטן, וקארי מחליפה את מריסה בתפקידה במגזין "אינטרוויו" במהלך היום, וחוגגת במועדונים בלילות. היא לא דיברה או פגשה את סבסטיאן מאז שעזבה לניו יורק, אך ביום העצמאות היא פוגשת אותו במקרה כשהוא מגיע לעיר יחד עם דונה, ולמרות שקארי מעדיפה להתעלם ממנו, בסופו של דבר הוא עוזר לה, כשהיא ננעלת מחוץ לדירתה. בניו יורק, קארי פוגשת לראשונה את סמנתה ג'ונס, בת דודה של דונה, המבוגרת מהם, בתחילת שנות ה-20 שלה, צעירה פרועה וחובבת גברים שמנהלת מועדון לילה, וכשאין לה איפה לגור, היא מתנחלת בדירתה של לריסה, עם קארי ו-וולט. יוצרים: ג'וש שוורץ וסטפני סאווג' ("THE OC", "גוסיפ גירל"), תסריטאית: איימי האריס ("סקס והעיר הגדולה").

 

 

22:10 המטרה: כדור הארץ | Target Earth, ערוץ ההיסטוריה

זה יגיע בלי שום התראה: סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו. פיצוץ אלקטרו-מגנטי, שינוי אקלימי הרה אסון, מחלות מסתוריות, כולן סכנות ממשיות למין האנושי; אך האם האיום הגדול ביותר על המשך קיומנו מקורו באסון טבע עתידי – או שמא הסיבה להכחדתנו נעוצה במקור אפל בהרבה, שלא מהעולם הזה? ספיישל שאפתני ומרהיב ממחיש היטב כיצד האנושות פגיעה למגוון סוגי איומים, בין אם אלו איומים מעשה ידי-אדם, או שמקורם בישויות מעולמות אחרים. האם חייזרים יחסלו אותנו, האם יעשו זאת על ידי חלליות משוכללות כמו בסרטים ההוליוודים, או שמא יפעלו בדרך מתוחכמת בהרבה?

 

 

22:50 בלש פרטי על טבעי 2 | 2 Psychic Private Eyes , ערוץ CBS ריאליטי

התוכנית צוללת אל תוך מקרי רצח והיעלמויות בלתי פתורים ומנסה לפתור אותם בדרכים לא קונבנציונליות. קולין, טוני וטי ג'יי מנצלים את היכולות העל טבעיות שלהם על מנת לתקשר עם המתים ולהשיג רמזים חיוניים על האופן בו נעלמו. השלישייה מצליחה "להחזיר מן המתים"  בהצלחה את המקרים שהתקשורת מזמן שכחה. שידור יומי.


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.