המסך המפוצל

מנת היום 6/1/14

האלבומים, היסטוריה למכירה 12 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 05-01-2014
0 תגובות

 15:50 שיזאו | Shezow, ערוץ הילדים

אנימציה ובמרכזה עומד גיא, ילד בן 12, שאוהב לעשות מה שכל ילד בן גילו אוהב - להשתולל ולכייף עם חברו הטוב. יום אחד, גיא ואחותו, קלי, מוצאים בין חפציה של דודתו, אגנס, טבעת. במבט ראשון הטבעת נראית רגילה, אבל למעשה זוהי טבעת מיוחדת במינה, שבעזרתה הפכה דודה אגנס לגיבורת העל "שיזאו". מכל האנשים בעולם- דווקא גיא המאצ'ו נבחר להמשיך את דרכה בתור גיבורת העל האגדית והנשית.

 

 

21:05 השמש מבעד לעננים | The Sun behind the Clouds, ערוץ 8 (הוט)

הדלאי לאמה הוא המנהיג הרוחני הבלתי מעורער של העם הטיבטי שכבר 50 שנה חי תחת כיבוש השלטון הסיני. למרות שהדלאי לאמה דוגל בדרך של פיוס ופשרה בלתי אלימה עם השלטונות הסינים, בקרב העם הטיבטי גוברים הייאוש והתסכול והם בוחרים בדרכים אחרות ופחות מנומסות למלחמה בשלטון הכובש. הסרט סוקר את המאבק הטיבטי מול השלטונות הסיניים, כשצעירים טיבטים רבים מעוניינים בהתנגדות אלימה לניסיונות הסיניים לדלל את האוכלוסייה המקומית באמצעות הגירה סינית לתוך טיבט ומסמוס הייחוד האתני שלה. ארה"ב, 2010. מבט חשוב, משכיל ובנוי היטב על מאבק הטיבטים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 אלכס בארץ הפלאות | Alex in Wonderland, ערוץ MGM

קומדיה. דונאלד סאת'רלנד מככב כבמאי צעיר המתמודד עם משבר הסרט השני, והשאלה האם להיות נאמן לאומנות או להיכנע לדרישות האולפן. במאי: פול מזורסקי ("שונאים סיפור אהבה"). ארה"ב, 1970. סרט הזוי ומוזר, שכנראה נעשה תחת השפעת ממכרים רבים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 חיילים משוחררים: נא להקיש 1 | Crisis Hotline: Veterans Press 1, ערוץ Yes דוקו

משנת 2001, יותר חיילים אמריקנים בוגרי מלחמות עיראק ואפגניסטן, שלחו יד בנפשם מאשר מתו במלחמות אלה עצמן. לפי נתוני המשרד המטפל ביוצאי-צבא וטרנים (המשרד השני בגודלו רק למשרד ההגנה) - כל 80 דקות יוצא צבא שם קץ לנפשו באמריקה. בעוד רק 1% מהאמריקנים שירת בצבא, יוצאי-צבא ובוגרי מלחמות אחראים על 20% (!) מסך מקרי ההתאבדות באמריקה. הקו החם ליוצאי-צבא, שפועל בניו-יורק 24/7, מטפל בכל חודש ב-22,000 שיחות מחיילים שסובלים מפצעי מלחמה נפשיים, מתקשים מאד לחזור לחיים האזרחיים ושוקלים התאבדות. מאז הקמתו ב-2007, שירת הקו החם למעלה מ-900 אלף שיחות. במרכז הסרט נמצאים האנשים שעונים לטלפונים האלה: אנשי הצוות המיומן של הקו החם, שנותנים עזרה ראשונה נפשית ותמיכה לאנשים ששירתו את המדינה מעבר לים - וטרנים צעירים רבים הנאבקים במתח פוסט-טראומטי, בהתמכרויות ובדיכאון - במטרה להציל כמה שיותר חיים. הסרט מציג את העובֵר על עובדי המרכז, שמתמודדים עם הרגעים הכי אישיים והכי קשים שיש, עם שיחות של חיים ומוות, ומנסים לתת למתְקשרים סיבות לחיות. בימוי: אלן גוסנברג קנט. ארה"ב, 2013.

 

 

22:10 היסטוריה למכירה 12 | Pawn Stars 12, ערוץ ההיסטוריה

ריק הריסון, בנו קורי, אביו ריצ'ארד ("הזקן"), וצ'מלי הבלתי-נמנע, חוזרים בעונה חדשה של "היסטוריה למכירה" - על עסקי חנות משכון בלאס וגאס. בין הפרטים למכירה בעונה החדשה: רפליקה מדויקת של המכונית המפורסמת מסרט הפולחן "האחים בלוז", תקליטי ויניל נדירים מ-1948 המכילים שיעורים בחינוך מיני, רכב ספורט "קמארו Z28" משנת 1969, מעיל שנתפר בהזמנה אישית עבור מלך הרוק'נרול, אלביס פרסלי, ומכונת פיצוח צפנים גרמנית ("אניגמה") ממלחמת העולם השנייה. עוד העונה, קורי נכנס לבעיות כלכליות קשות עקב הרגלי הצריכה הבזבזניים שלו, האם יועץ פיננסי יצליח לחלץ אותו מהצרה הכספית אליה נקלע? שני פרקים ברצף.


 

22:30 אלופי ההחלפות 3 | Barter Kings 3, ערוץ ביוגרפיה

עונה חדשה למלכי הקומבינות והפעם בעיר חדשה ועם תוספת לצוות: אנטוניו פאלאזולה וסטיב מקיו, סוחרי יד שנייה ממולחים התחילו בעסקי התיווך, נקלעו למצב הכלכלי העגום בו אף אחד לא קונה דירות ואז גילו את עסקי ההחלפות. השניים מנהלים את עסקיהם ללא כסף – כשהם צריכים רכב, מזגן או בית לחופשה משפחתית. במקום לפתוח את הארנק, השניים מסתכלים במחסן שלהם ומנסים להחליף את דרכם אל היעד. בדרך אל המטרות שלהם הם עוברים בדרך כלל רצף של חפצים משונים, מלחמות פסיכולוגיות, חלפנים תאבי בצע ותקלות טכניות מביכות. בעונה השלישית, סטיב ואנטוניו פותחים סניף נוסף לעסק ביוטה. התחרות עזה, השוק פרוע והשניים נדרשים לעמוד מול אתגרים קיצוניים, כדי להגיע למטרות שסימנו לעצמם. העונה הם מצרפים אליהם גם מתלמדת חדשה ולוהטת, קנדל, שלומדת מהשניים את רזי תורת החלפנות ומתגלה ככישרון מפתיע.

 


22:45 האלבומים, ערוץ הבידור הישראלי

בשביל אלבום רוק טוב צריך גיטרה חשמלית, תופים, גיטרה באס וגם פסנתר. אבל צריך גם כישרון - ואף יותר מזה: הרבה מאוד מזל, טונות של אומץ, את האיש הנכון במקום הנכון שיאמין וידחוף ויעודד ואם אפשר אז גם קהל שיגיע ויקנה ויצדיע - גם אם זה יקרה 20 או 30 שנים אחרי... הסדרה "האלבומים" מתארת חמישה מסעות כאלה - מסעות של אנשים שכתבו וחלמו, ניגנו והלחינו וגם אם לא תמיד האמינו, תמיד נלחמו על כך שיגיע הרגע הנכון והקול הייחודי שלהם יישמע. סיבוב בין חדרי חזרות, אולפני הקלטות, מועדונים קטנים וגדולים ובעיקר מפגש עם חמישה אלבומי פריצה של קבוצת אנשים מיוחדת שיצרה את פס הקול המוזיקלי שמלווה אותנו כבר שנים רבות. 6 בינואר – אביתר בנאי, 7 בינואר – איפה הילד, 8 בינואר – ברי סחרוף.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.