המסך המפוצל

מנת היום 29/1/14

Looking, צ'י ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 29-01-2014
0 תגובות

21:00 צ'י | Chi, ערוץ 8 (הוט)

באבז צ'ולה היא אחת השחקניות האהובות ביותר בקנדה, כולם זוכרים אותה כאשה תוססת, הרפתקנית, ומלאה בחיוניות. אך בגיל 62, באבז נמצאת בשלב מתקדם של מלחמה במחלת הסרטן. היא מחליטה לצרף אליה את הבמאית אן ווילר שמתעדת את מסעה של באבז להודו, שם היא עוברת טיפול אצל רופא אירוודי נודע. כאשר השתיים מגיעות מלאות אופטימיות, הן מגלות שהודו היא לא בדיוק מה שדמיינו. המרפאה רחוקה מלהיות חדישה ומתוחכמת, באבז מרגישה נורא אחרי סבב של כימותרפיה ומסע ארוך. אך לאחר שישה שבועות של טיפולים אירוודים, התבוננות פנימית וצחוק עם חברתה אן, מתחילים לראות שיפור פיזי ונפשי ניכר. לפחות זה מה שאן מאמינה שקורה, עד שהן חוזרות הביתה ומגלות כי הסרטן של באבז התפשט ויש לה שבועות אם לא ימים כדי לחיות. למרבה הפלא, באבז מזמינה את אן להמשיך וללוות אותה יחד עם המצלמה עד לרגעיה האחרונים. קנדה, 2013.

 

 

22:00 משחקי פוטין | Putin's Games, ערוץ Yes דוקו

סרט העוסק במסכת השחיתות הפוליטית, תאוות הבצע, הסחיטה והנזק הסביבתי שמאחורי אולימפיאדת החורף בעיירת הקיץ השמשית סוצ'י שברוסיה. העיר הרוסית סוצ'י שנמצאת ב"ריביירה הרוסית" משמשת בד"כ כעיר קייט שִמשית לעשירים והיפים של רוסיה. למרבה הפלא, אותה עיר נבחרה גם לארח את אולימפיאדת החורף של 2014. בחירה מוזרה, לכל הדעות. אכן, כשהוועד האולימפי הבינלאומי קיבל את ההחלטה, לא היה בסוצ'י אפילו מתקן אחד שהתאים לאירוח של אולימפיאדת חורף. עם גישה חסרת תקדים לדמויות המעורבות, חושף הבמאי הישראלי, אלכס גנטלב ("גנבים בחוק"), מה עומד מאחורי הבחירה התמוהה ומעוררת השאלות, כל זאת תוך שהוא מלווה את הבניה האדירה שנדרשת כדי לייצר חורף מלאכותי בעיר סאב-טרופית זו. ככל שתאריך תחילת המשחקים האולימפיים מתקרב, האבסורד רק הולך וגובר. בימוי: אלכסנדר גנטלב; תסריט: אלכסנדר גנטלב, ויקטוריה קורקובה; עריכה: יבגני רומן; צילום: אבנר שחף, קונסטנטין אובצ'יניקוב, ג'רזי פלץ, ואצ'סלב סאצ'קוב. עיצוב פס-קול: אנדראס ווקיקס-האגן. הפקה: סימונה באומן, הינריך אמברוש, סשה קליין. סרט עם הרבה אומץ ותעוזה, ומרתק ברמת האבסורד של פוטין. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 בר מזל | O lucky Man, ערוץ MGM

הבמאי הבריטי, לינדסי אנדרסון, והשחקן מלקולם מקדואל ("התפוז המכני"), משתפים פעולה בדרמה קומית מוזיקלית מלאת טיפוסים. בריטניה, 1973. סרט מרתק, מטריד, ייחודי ומלהיב בו זמנית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 Looking, ערוץ Yes Oh

דרמה קומית חדשה מבית HBO, המתרחשת בסן-פרנסיסקו, ומתמקדת בחייהם של שלושה חברים גאים בני 30 ומשהו. הסדרה מעניקה מבט נטול פילטרים לחיים בקהילה הגאה המודרנית, בעוד החברים מתמודדים עם אתגרים כמו חיפוש אהבה, אושר ואינטימיות בתרבות המתירנית וההפכפכה לרוב של הגייז באזור המפרץ. החברות אמנם קושרת ביניהם, אך כל אחד מהם נמצא בנקודה אחרת במסע שלו. ג'ונתן גרוף ("בוס", "Glee") מגלם את פטריק - בחור מוכשר ומצליח, שעובד כמפתח משחקי וידאו. למרות ההצלחה בתחום הקריירה, בפן האישי פטריק נתקל בקשיים ובתסכול, כשהוא חוזר לעולם הדייטים, זמן קצר לאחר שבן זוגו לשעבר מתארס לבחיר ליבו החדש. הוא חש משיכה בלתי ניתנת למימוש לבוס שלו קווין (ראסל טובי "כמעט אנושיים"). חבריו הטובים  של פטריק הם אגוסטין, המגולם על ידי פרנקי ג'יי אלוורז ("סמאש" ), אמן בן 31, שבוחן את רעיון המונוגמיה, תוך כדי שהוא עובר לחיים ממוסדים וביתיים עם בן זוגו פרנק, ומורי ברטלט בתפקיד דום, המבוגר של החבורה, בן 39, מלצר מזה שנים ארוכות, שמתמודד עם משבר גילו המתקדם, כשחלומותיו הרומנטיים והמקצועיים עדיין לא מומשו. מאחורי ההפקה עומדים המפיק אנדרו היי ("גלדיאטור", "בלק הוק דאון"), שרה קונדון ("משועמם"), התסריטאי מייקל לנהאן ואלן היינברג ("האנטומיה של גריי").


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.