המסך המפוצל

מנת היום 18/2/14

גבריאל, אידיוט בברודווי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-02-2014
0 תגובות

18:00 הבשלנים הגרועים ביותר באמריקה 4 | Worst Cooks in America 4 , ערוץ האוכל

עונה חדשה לתכנית הריאליטי. 24 הבשלנים הגרועים ביותר בארצות הברית מגיעים לניו-יורק בתקווה להשתתף במחנה אימונים עם השפים הידועים: אן בולר ובובי פליי. 12 מהם ייבחרו להמשיך הלאה בשתי קבוצות, האדומה והכחולה. כל קבוצה תזכה לאימון קולינרי קשוח ומדי פרק מתמודד אחד ינופה. בפרק הגמר יתמודדו זה מול שני זוגות שיידרשו להתקין ארוחה בת שלוש מנות ולשכנע את צוות השופטים שבושלה על ידי טבחי גורמה. כל פרק יכלול שני אתגרים: אתגר המיומנות ואתגר המנה העיקרית - הראשון נועד להכשיר את המתמודדים במיומנות בישול ספציפית (כגון שימוש בסכינים), בעוד השני ידרוש מהם להכין מנה על סמך מתכון של מדריך הקבוצה. המנצח יזכה בפרס בשווי 25,000 דולר. ארה"ב, 2012, 8 פרקים.

 

 

21:00 איך אומרים תהילה בסינית? | The Road to Fame , ערוץ Yes דוקו

לראשונה עולה בסין הגרסה המקומית של המיוזיקל Fame (שהיה גם סדרת טלוויזיה מצליחה מאד בשנות השמונים): האקדמיה הסינית לדרמה יזמה שיתוף-פעולה רשמי ראשון עם ברודווי להעלאת המחזמר כפרויקט גמר של השחקנים הצעירים. במרכז הסרט, שמונה שבועות של חזרות אינטנסיביות, וחמישה סטודנטים שמתחרים על תפקידים, מתמודדים עם לחצים מהמשפחות ומהשלטון ועוברים את טבילת האש בתעשיית הבידור הסינית המושחתת. ממש כמו השינויים המהירים שעוברים על סין בעת הנוכחית, גם הצעירים הללו מלאים סתירות – מרדנים אך נאמנים להורים, חרוצים אך מפונקים כתוצאה ממדיניות הילד היחיד, מלאי תקווה אך מלאי חשש מהעתיד הצפוי להם. בימוי: האו וו. 56 דקות, סין, 2013.

 


21:05 קרטייה ברסון | Le Siècle de Cartier-Bresson, ערוץ 8

"העין של המאה", הוא הכינוי לו זכה אחד מגדולי הצלמים של המאה ה-20, אנרי קרטייה ברסון, שהעלה לדרגת אמנות את הצילום העיתונאי. הוא התעקש לצלם בשחור-לבן והיה מהצלמים המשפיעים בדורו על צילום הרחוב בפרט ואמנות הצילום בכלל. ברסון המציא את המונח "הרגע המכריע", שמשמעותו היא כי בכל מצב ניתן לגלות את אותו שבריר השנייה, הרגע החולף, המתמצת את משמעותו של האירוע כולו ומאפשר לבטאו בלשון חזותית רבת עוצמה. בשנות ה-30', ירד למחתרת בתקופת הכיבוש הנאצי ולאחר המלחמה הקים יחד עם רוברט קאפה את קואופרטיב הפוטוג'ורנליזם, "מגנום". הסרט מנסה להראות את המאה ה-21 דרך התפיסה הייחודית, המילים והעיניים של קרטייה ברסון, שלא הספיק לראות אותה בעצמו. בנוסף מנסה הסרט לספר את סיפורן של התמונות, הציורים והקטעים מסרטיו שלו, דרך התגובות הבלעדיות והמיוחדות בקולו שלו, המלוות במוזיקה של שהוא אהב יותר מכל: באך. צרפת, 2012.

 


22:00 גבריאל | Gabrielle, ערוץ Yes3

נציג קנדה לאוסקר המתקרב. אמנם הסרט לא הצליח להתברג לשורטליסט של הסרט הזר, אבל היה אחד השמות הבולטים במרוץ, בין השאר בזכות הביקורות המשבחות שקיבל כשהוקרן בפסטיבלי הקולנוע הגדולים של לוקרנו וטורונטו, ותודות לתגובות החמות שזיכו אותו בפרס חביב הקהל בלוקרנו. דרמה מחממת לב, המתמקדת בדמותה הכובשת של גבריאל, צעירה מוכשרת וחייכנית, בעלת לקות שכלית, שמחפשת אהבה. בעוד מקהלת החובבים בה היא שרה מתכוננת לקראת הופעה חשובה היא מתחברת עם אחד הזמרים האחרים, מרטין שמו, והשניים הופכים לזוג. אולם כאשר אמו של מרטין תופסת את שניהם ללא בגדים, היא נבהלת מתוצאותיה של אהבה שכזאת ואוסרת עליהם להיפגש. ההחלטה רק מדרבנת את גבריאל להילחם על עצמאותה ועל זכותה לחיות ככל אחד אחר. שחקנים: גבריאל מוריון-ריבר, אלכסנדרה לאנדרי. במאית: לואיז ארחשאמבו, קנדה, 2012. סרט קטן ומרגש, ללא תוספות סוכר או קיטש, עם משחק משובח ומוזיקה נפלאה. ציון: ♥♥♥♥♥




22:00 אידיוט בברודווי | Broadway Idiot, ערוץ Yes דוקו

מה קורה כאשר כוכב רוק מצליח נכנס לעולם מחזות הזמר של ברודווי? בילי ג'ו ארמסטרונג, הסולן של להקת הפאנק-רוק המצליחה Green Day, מעולם לא חשב שימצא את עצמו עושה מיוזיקל בברודווי. הבמות בברודווי נראות מנוגדות במהותן לאצטדיוני הענק בהם מופיעה הלהקה ולאלפי המעריצים שרוקדים בהם בהתלהבות. לכן כאשר הציע הבמאי זוכה פרס הטוני, מייקל מאייר, להפוך את האלבום המצליח של גרין-דיי "American Idiot" למחזמר בימתי, משהו מופלא היה עתיד להתרחש. הסרט מתאר את מאחורי הקלעים של ההפקה, חושף את הבחירות היצירתיות והאתגרים – ובעיקר פותח צוהר ייחודי אל אמנות התיאטרון כאשר כוכבי רוק וכוכבי במה "מתנגשים" ויוצרים משהו שטרם נראה. בימוי: דאג המילטון. 80 דקות, ארה"ב, 2013. סרט דוקו חביב אך צפוי למדי, אידיאלי למעריצים של מאחורי הקלעים של תכניות ריאליטי מוזיקליות. ציון: ♥♥♥♥♥



***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.