המסך המפוצל

ללכת בלי להרגיש עם

חברת יס משיקה את yesGO, טכנולוגיה המאפשרת צפייה ישירות משידורי הערוצים של יס - באמצעות הטאבלט, הנייד וכל מכשיר התומך בשירות

מאת: אורלי & אסף רזון

פורסם: 22-02-2014
0 תגובות

בימי הערוץ היחיד כשעדיין לא היה לנו וידיאו בבית, כל יציאה שלי מהבית בשעה שבה שידרו תכנית שאהבתי, משמעותה הייתה אחת מבחינתי: אני עומדת להפסיד. הדרך היחידה שלי להשלים את ההפסד הייתה אם במקרה אותו ערוץ שידר את התכנית בשידור חוזר, דבר שהיה מקובל אז בעיקר  בתכניות "זהו זה". פרקים בסדרות לא קיבלו שידור חוזר במהלך השבוע בו שודרו, והדרך היחידה לצפות בהם שוב, הייתה במקרה שהערוץ בחר לשדר את הסדרה כולה שנית (עיין ערך חופש גדול ו"איים אבודים") דבר שהיה קשה לדעת מראש ועוד יותר קשה היה להתאפק עד שזה יקרה.

 

לדור הנוכחי שגדל בעולם שבו אפשר למצוא מכשירי טלוויזיה כמעט בכל חדר המתנה, שבו מכשירי הקלטה דוגמת מג'יק ויס מקס יכולים להקליט תכנית אפילו כשצופים בתכנית אחרת, שבו ניתנים שידורים חוזרים לפרק כמה פעמים בשבוע או ביום, שלא לדבר על האפשרות להוריד סדרות, פספוס פרק בסדרה הוא בחירה בלבד. לקוחות יס שיבחרו להצטרף לשירות ה-yesGO שחברת יס תשווק בקרוב ללקוחותיה,  גם לא יצטרכו להתאפק. הם יוכלו לצפות בכל התכניות של ערוצי יס שבהן הם צופים בבית, גם בשעה שיאלצו לצאת ממנו באמצעות המכשירים הניידים שלהם. (לא מומלץ כמובן בזמן שיעורים או נהיגה, אבל אידיאלי לזמני המתנה בתור, נסיעות באוטובוס וברכבת, או אירועים שנמצאים בהם בעיקר כי הנימוס מחייב)

 

אני ואסף רזון היינו באירוע ההשקה של הטכנולוגיה החדשה הזו וקיבצנו עבורכם את כל המידע שנחשפנו אליו במהלך האירוע. תודה גם לאהרון ארביב שערך עבורנו הדגמה אישית וענה על שאלותינו.

 

המדריך הכמעט מלא לשימוש באפליקציית yesGO


באילו מכשירים ניתן יהיה להשתמש בשירות yesGO?

השירות יושק במגוון רחב של מכשירים, בהם:

-מחשבי PC ומחשבי MAC

-iPAD מבית Apple ומגוון טאבלטים נבחרים בסביבת אנדרואיד

-מכשירי iPhone מגרסת iPhone 4  ומעלה ומגוון סמארטפונים מובילים בסביבת אנדרואיד,  כולל סמסונג s2, s3, s4

-iPod touch

בהמשך השירות יורחב גם למכשירים תומכים נוספים.

-האפליקציה תסרב לעבוד במכשירים פרוצים שנעשתה להם פעולת Root.


אילו פונקציות השירות כולל?

1. צפייה בעשרות ערוצי טלוויזיה ובאלפי תכני VOD - ישירות משידורי הערוצים של יס- בכל מקום ובכל זמן, באמצעות המכשירים תומכי השירות.

2. קבלת עדכונים בזמן אמת על השידורים הפופולאריים והמעניינים כרגע- הן בלוח השידורים והן מה- VOD, זאת באמצעות מערכת עדכונים המזהה מגמות צפייה ועליה בדפוסי הצריכה וממליצה בהתאם.

3. התחברות לחשבון הפייסבוק תאפשר שיתוף חברים בדירוג, תגובות והמלצות על תוכן. ואף צפייה במה שהחברים שלהם צופים בו (אם הם מחוברים לשירות גם כן כמובן).

4. מערכת המלצות אישית המבוססת על מערכת Compass של חברת Viaccess-Orca, הממליצה לצופים על תכנים רלוונטיים המתאימים לטעמם האישי וזאת על בסיס הרגלי הצפייה שלהם.

שירותים 3-4 יינתנו רק אם המשתמש מעוניין בכך.


האם יהיה אפשר לצפות בכל ערוצי יס דרך השירות?

כל מנוי יוכל לצפות בכל ערוצי יס שעליהם הוא מנוי, אם הם ערוצים מקוריים של יס,

- לא כל התכנים של הערוצים האלה יהיו זמינים. לדברי מנכ״ל יס, רון אילון, צפויות גם החשכות מסך במקרה בו לערוץ אין זכויות שידור באינטרנט. עם זאת, לדברי אילון, מדובר בחלק קטן מאוד מהשידורים.

לגבי יתר הערוצים הדברים נמצאים במשא ומתן בשל ענייני זכויות יוצרים. לא יהיה ניתן לצפות בערוצים שאינם נמצאים בחבילת הלקוח.


איך ייראה ממשק המשתמש ?

ככה:

EPG

 

עמוד הסדרות

 

מסך ראשי


האם השירות יהיה אפשרי גם ללא מנוי ביתי?

השאיפה היא אכן שבסופו של דבר יהיה אפשר להיות מנויים של יס גם בלי צורך באנטנת לוויין, אך כרגע השירות מוצע רק למנויי יס, כאשר לכל מנוי זכאות לחבר את האפליקציה לשני מכשירים נוספים בלבד. אי אפשר יהיה לצפות בשניהם באותו הזמן. וניתן לשנות מכשירים (כמות שינויים מוגבלת בחודש, כפי הנראה שני שינויים) דרך האתר.

 

האם הצפייה מחייבת חיבור לאינטרנט?

במילה אחת - כן.

נכון לעכשיו, אפשר לצפות בערוצי יס רק כאשר המכשיר הנייד מחובר לרשת האינטרנט. לא ניתן יהיה להוריד תכנים לצפייה במכשיר עצמו כשהוא לא מחובר לרשת, כיוון שלשם כך צריך להסדיר ענייני זכויות יוצרים, שהם אחרים מחוקי זכויות היוצרים של צפייה ב"זמן אמת". יש ארצות שבהן יש סידור כזה, אבל הן ארצות שבהן יש מקומות שאפשר להיתקע בהם לזמן ארוך ללא קליטה (כמו ברכבת התחתית). אנשי יס מאמינים, שבשל העובדה שיש קליטת Wi-Fi וסלולארי רציפה בכל הארץ אין בכך צורך כאן. עכשיו רק צריך למצוא פתרון למהירות התרוקנות הסוללה כשגולשים במכשירים הניידים החכמים ואנחנו מסודרים...

 

איך מצטרפים לשירות?

בימים אלה yes מנהלת ניסוי עובדים לשירות, ובתוך זמן קצר השירות יושק לכלל הלקוחות. ההצטרפות לשירות תהיה בשירות עצמי מלא באמצעות הורדת אפליקציה מה- appstore או google play ובאמצעות אתר החברה בכתובת: www.yes.co.il


האם יהיה אפשר להשתמש בשירות גם בחו"ל?

לא- האפליקציה תהיה חסומה בחו"ל בשל ענייני זכויות יוצרים.


מהי איכות הצפייה?

השידורים עצמם יהיו באיכות משתנה בהתאם לרוחב הפס, וברוחב פס מיטבי יגיעו לאיכות של 720p.

בהדגמה מקרוב לה היינו עדים, הדגישו בפנינו את העובדה שכאשר בוחרים תכנית מתוך שפע הערוצים לבחירה,לוקח לאפליקציה כעשר שניות עד שהיא מתאימה את איכות התמונה המיטבית לרוחב הפס הזמין למכשיר והתמונה מתייצבת, כנ"ל כאשר עוצרים את הסרט שבו צופים וחוזרים אליו לאחר זמן מה.  איכות התמונה בהדגמה אכן הייתה מעולה, אך צריך היה למצוא פתרון לגודל התרגום המשתנה בהתאם לגודל המכשיר (במכשירים קטנים שורות התרגום יוצאות קטנות מדי לקריאה), הבטיחו לנו שעובדים על זה.

,

באילו שירותי יס ניתן יהיה להשתמש דרך אפליקציית yesGO?

ניתן לשכור סרטים בVOD  בבית ולצפות בהם בנייד ולהיפך בלי תשלום נוסף.

לא ניתן לצפות דרך הנייד בהקלטות האישיות מהממיר המקליט שנעשו בבית, וכמו שכבר אמרנו לא ניתן להקליט למכשיר הנייד, אם כי ניתן לקבוע הקלטה בממיר המקליט בבית דרכו.


מהו מחיר השירות?

במהלך ההשקה השירות יינתן חינם לכל לקוחות ה VOD  של yes ו-19.90 ₪ לחודש ללקוחות שאינם לקוחות ה- VOD  (שזה אגב, ראו איזה פלא, בדיוק מחיר המנוי לVOD ).