המסך המפוצל

מנת היום 5/3/14

מספרי מזל, צ'ארלי הנווד ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 05-03-2014
0 תגובות

18:00 לגלות את ניו זילנד | First Crossing , ערוץ הטיולים

שני הרפתקנים בני ימינו משחזרים מסעות מיתולוגיים במולדתם, ניו זילנד. קווין ביגאר וג'יימי פיצג'רלד חולקים כבוד לחלוצים האירופאים ולמסעות שערכו באי הדרומי של ניו זילנד בין השנים 1810-1909. השניים כבר הוכיחו את חוסנם כאשר זכו בתחרות החתירה הטרנס אטלנטית ב-2003 וצעדו ללא סיוע אל הקוטב הדרומי ב-2007. השניים משחזרים בין היתר את ניסיונם של שני חוקרים חלוצים למצוא מעבר בין החוף המזרחי למערבי בהרי האלפים הדרומיים ב-1863; את מסעם של גרייב וטלבוט למציאת דרך יעילה בין ארץ הפיורדים אל מיצר מילפורד; את  כיבוש הפסגה המושלגת של הר דה לה בש, שנעשה בשנת 1894 על ידי הצמד טום פייף וג'ורג' גרהאם; את מסעו של פיטר למברט משנת 1959 אשר החל בפתח בולען 'הארווד הול' והגיע אל נבכי מערכת המערות המסועפת בהרי ניו-זילנד; ואת מסעם של החוקרים בראנר וקהו, בחיפושיהם אחר אדמות פוריות לאורך נהר הבולר. ניו זילנד, 2012, 13 פרקים.

 

 

18:30 שיפוץ קולינרי 2 | Restaurant Takeover 2 , ערוץ האוכל

עונה חדשה לתכנית השולחת מדי פרק זוג מומחים מתעשיית המסעדנות לרענון ושיפוץ מסעדה כושלת. במהלך פרקי הסדרה מבקרים במסעדת "גולדן פיצה" המשפחתית; "אוגוסטו 33", מסעדה המתמחה באוכל  ללא גלוטן; "לוסי", מסעדת מאכלי-ים; "קלאסיקו", מסעדה איטלקית בבעלות סם, שוטר לשעבר; "פרש", מסעדת כריכים; "הגן האיטלקי" מסעדה איטלקית משפחתית. ארה"ב, 2013, 13 פרקים.

 


22:00 מספרי מזל | Lucky Numbers, ערוץ MGM

קומדיית פשע קלילה של הבמאית נורה אפרון ("כשהארי פגש את סאלי"). שחקנים: ג'ון טרבולטה, טים רות' ("ספרות זולה") וליסה קודרו ("חברים"). ארה"ב, 2000. קומדיה שחורה אשר אינה אחידה באיכותה – אם זה בבימוי או במשחק. קשה לאהוב את הדמויות, והצופה הופך אדיש כלפיהן. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:55 צ'פלין הנווד | How Chaplin Became the Tramp, ערוץ 8 (הוט)

איך ילד רחוב שנולד באחת השכונות העניות ביותר של לונדון, הופך לאיש המפורסם ביותר בעולם בתוך כמה שנים ספורות? במלאות מאה שנים לדמות "הנווד", הסרט מתחקה אחר הצעדים שהובילו להצלחתו הענקית של סר צ'ארֵלְס ספנסר ("צ'ארלי") צ'פלין, מגדולי שחקני ובמאי הקולנוע בכל הזמנים. הצלחה שחצתה עידנים ואופנות, והפכה לסמל של כל מה שגאוני, מרגש ויצירתי בקולנוע. לתוך הדמות הזו יצק צ'פלין את חוויות הילדות הקשות שלו: העוני, ההתמודדות עם מחלתה של אמו (שלקתה גם בשיגעון), ואת ראיית העולם הייחודית של צ'פלין עצמו, שלא זנח את חוויותיו כאיש עני, למרות המהירות שבה עושר ותהילה הפכו למנת חלקו. צ'פלין מעולם לא שכח מניין בא. הנווד היה דמות חסרת שם, חסרת שורשים, ענייה, מהגר, פועל, ובעיקר איש טוב לב, ערמומי, שנלחם כמעט בכל מה שייצג סמכות חברתית, והשתוקק לכסף. הסרט בוחן את ההצלחה המידית וחסרת התקדים של דמות "הנווד" ומקים לתחייה את שלל הדימויים העולים מהדמות, שעדיין רלוונטיים גם בימינו. ARTE, 2013.

 

 



 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.