המסך המפוצל

מנת היום 31/3/14

הקריקטורות של הרבלוק: השחור והלבן, הויקינגים

מאת: שי שגב

פורסם: 30-03-2014
1 תגובות

22:00 הקריקטורות של הֶרְבְּלוֹק: השחור והלבן | Herblock: The Black & the White, ערוץ Yes דוקו

 

הרברט בלוק היה בעל טור קומיקס סאטירי בוושינגטון פוסט במשך כ-70 שנים, גם בשנותיה המשמעותיות והקריטיות ביותר של אמצע המאה העשרים. הרבלוק היה חריף, מוכשר וחסר מורא, הציג לאמריקנים את האמת דרך אמנותו וחרט על דגלו את ערכי החופש, המוסר והעצמאות. הסרט מתחקה אחר סיפורו של הקריקטוריסט המפורסם דרך ראיונות עם מיטב אנשי התקשורת בארה"ב כגון טד קופל, ג'ון סטוארט ובוב וודווארד. הסרט היה מועמד לפרס התסריט הדוקומנטרי הטוב ביותר של פרסי איגוד התסריטאים. בימוי: מייקל סטיבנס. 95 דקות, ארה"ב, 2013. סרט מעניין וערוך היטב, דינאמי בדיוק כמו התיאורים והקריקטורות. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

23:00 הוויקינגים 2 | 2 Vikings, ערוץ Yes Oh

הדרמה של ערוץ ההיסטוריה האמריקני חוזרת בעונה חדשה, ומביאה עימה משברים חדשים: משבר באמונה, משבר בכוח ומשבר במערכות היחסים. נאמנויות משנות כיוון, מי שהיה חבר הופך לאויב, ובריתות שפעם נחשבו ללא אפשריות, נוצרות בשם העליונות. רגנר יוצר ברית עם המלך הוריק נגד ארל בגוטלנד וככל הנראה גם נגד אחיו רולו. במקביל הוא עומד להיות אב פעם נוספת, מאישה אחרת, וחוסר הנאמנות שלו מסכן את נישואיו ללגרטה ועומד לקרוע אותו מבנו האהוב. אל העונה החדשה יצטרף השחקן לינוס רואץ' ("חוק וסדר") בתפקיד אקברט מלך אסקס, אדם חזק, חכם ושאפתן. אלכסנדר לודויג ("משחקי הרעב") יצטרף בתפקיד ביורן, בנו האמיץ והחכם של רגנר.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.