המסך המפוצל

מנת היום 13/4/14

מד מן 7, מורעלים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 13-04-2014
1 תגובות

21:10 מורעלים, ערוץ Yes2

היום של דני התחיל רע מאד. לא מספיק שהוא ג'ובניק המשרת אי שם בסוף העולם, אביו הלוחם האגדי מתבייש בו והמפקד שלו מתעלל בו, הוא גם מרותק לבסיס בערב פסח. נקודת אור ביום השחור הזה מתרחשת כאשר מאיה, הבחורה בה היה מאוהב כל התיכון, מגיעה מכל הבסיסים בצה"ל דווקא אל הבסיס שלו, כדי לבצע חיסונים לפלוגת הלוחמים שמתאמנת במקום. אבל במקום להתחיל איתה דני מסונג'ר לעבודות רס"ר מפרכות בקצה הבסיס. כאשר חוזר דני לדווח למפקדו על התקדמות העבודות, הוא מגלה שהמפקד וכל פלוגת הלוחמים הפכו במהלך השעות שחלפו לזומבים רצחניים. עתה עליו להילחם על חייו ועל חייה של מאיה, ולהוכיח לכולם, ובעיקר לעצמו, שגם הוא יכול להיות אמיץ וגיבור, ממש כמו אביו. שחקנים: דוד שאול ("העולם מצחיק", "בלו נטלי"), מגי אזרזר ("נויורק"), אורנה שיפריס, ארתור פרי ("בופור"). במאי: דידי לובצקי. 43 דקות, ישראל, 2011.

 

 

22:00 אחוזת דאונטון 4 | Downton Abbey 4, ערוץ Yes Oh

העונה הרביעית נפתחת בשנת 1922, כשהרבה מן הדמויות האהובות והמוכרות חוזרות להתמודד עם אתגרים חדשים. כחצי שנה לאחר מותו הטראגי של מת'יו, חסרונו עדיין מורגש בין כתליה של האחוזה. מרי נאבקת במטרה להשיג עתיד חדש ומבטיח לבנה, שגדל ללא אב, כשמשפחתה מעודדת אותה ועוזרת לה לאסוף את השברים.  לאחר שמרי מקבלת תפקיד חדש באחוזה, היא מוצאת עצמה כמושא תאוותם של מספר מחזרים. כשרוחות השינוי נושבות ברחבי האחוזה, רוז ממשיכה להימשך לאורה הקסום של לונדון ומסכנת את משפחת קראולי כולה. החברות בין אידית לגרגסון מאוימת נוכח אירועים, שלא בשליטתה. 

 

 

05:00 מד מן 7 | Mad Men 7, ערוץ Hot3

תחילת הסוף של הדרמה הגדולה בעולם: העונה האחרונה של דרמת המופת, במקביל לשידור בארה"ב. בספטמבר האחרון הוכרז כי העונה האחרונה של "מד מן", שכוללת 14 פרקים, תפוצל לשני חלקים שווים בהיקפם. כאשר החלק הראשון, שזכה לכותרת "ההתחלה", ישודר בשבועות הקרובים, והחלק השני, "סופה של תקופה", ישודר באביב 2015. בסיומה המטלטל של העונה הקודמת, שהתרחש בנובמבר 1968, דון (האם) מצא את עצמו בשפל המדרגה, לאחר שווידוי חושפני על עברו הסודי במהלך פגישה מקצועית הוביל להתמוטטותו. במקביל, אשתו מייגן (ג'סיקה פארה, "אבודות והוזות") החליטה לעזוב אותו ולהתחיל מחדש בלוס אנג'לס. בינתיים, טד (קווין ראם, "אלפי") סיים את הרומן מחוץ לנישואים שניהל עם פגי (אליזבת מוס, "קצה האגם"), ובחר לעבור לשלוחה של המשרד בלוס אנג'לס לצדו של פיט (וינסנט קרטיזר, "אלפא דוג"), מה שהוביל לקידומה של פגי לעמדה בכירה ב"סטרלינג קופר ושות'". בסצנת הסיום הזכורה, גילה דרייפר את האמת על זהותו בפני בתו, סאלי (קיארנן שיפקה, "הנשאים"). ויינר, שכרגיל שומר על רמת סודיות גבוהה ומסרב להעניק רמזים, הסכים רק לומר ש"ההשלכות של חשיפתו של דון יהיו במרכז העונה האחרונה. העובדה שדון השתנה, אינה אומרת שכולם מאמינים לו". לדבריו, את סצנת הסיום של הסדרה הוא כבר יודע מזה ארבע שנים.

 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.