המסך המפוצל

מנת היום 12/5/14

סיפורי סחר- איברים, איש העב"מים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 12-05-2014
1 תגובות

09:30 מזונותיך תרופותיך | Peggy K's Kitchen Cures , ערוץ הבריאות

התזונאית ההוליסטית, פגי קוסטופולוס, מראה כיצד להכין מזון טעים ובריא במטבח הביתי. החל ממוס דלעת קטיפתי וכלה בסלט הקינואה המפורסם שלה, לפגי מתכון מזין ומענג עבור כל מיחוש הטורד את מנוחתנו. פגי מלמדת כיצד להכין חטיפי גרנולה דלי סוכר, גרסה בריאה לסנדוויץ' גבינה מותכת, מיץ ירקות מרענן, מיני מאפינס ללא גלוטן, המבורגר צמחי, ספגטי עם כדורי בשר ועוד. ארה"ב, 2012, 13 פרקים.

 

 

16:00 המטבח היפני של סאצ'י | Sachi's Kitchen, ערוץ האוכל

סאצ'י נמורה, ניו זילנדית ממוצא יפני, מעבירה קורס מרתק בבישול יפני אותנטי. סאצ'י תסייר במכורתה יפן, תרכוש מוצרים במיטב שווקיה ותבשל מנות יפניות מסורתיות בביתה שבניו זילנד. בין הסיורים שהפרקים יכללו: ביקור בשוק צוקיג'י, שוק הדגים הסיטונאי בטוקיו, והכנת שלוש מנות מאכלי ים יפניות מסורתיות; במוזיאון הראמן, שבו מסעדות המתמחות בסוגים שונים של מרקי אטריות ראמן; בשדות האורז של יפן ובטחנת אורז בקליפורניה, בפרק המוקדש כולו לאורז; במזנון אטריות אודון ובמפעל אקיבהן שמייצר קופסאות אוכל יפניות; בשוק בקיוטו ובמסעדה יפנית מסורתית בת 400 שנה שזכתה בשלושה כוכבי מישלן; במפעל המיסו הגדול בעולם ובגלידריה שבה מכינים גלידת מיסו.

 

 

19:30 רעם בגן העדן | Thunder In Paradise, ערוץ CBS דרמה

סדרת פעולה בכיכובו של האלק הוגאן. שני לוחמי חיל הים לשעבר מציעים את שירותיהם במשימות סודיות ביותר, יחד עם סירת המנוע המשוכללת שלהם, רעם. מדי יום חול.


 

20:00 משחק המספרים | The Numbers Game, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

כסף. סקס. נישואין. מוות. בכל פרק, מדען המספרים, ג'ייק פורוויי, מתמודד עם נושא מרתיע אחר, וחושף את המדע המפתיע שמאחוריו. מסטטיסטיקה מדהימה, לניסויים משעשעים ברחוב ועד למשחקים אינטראקטיביים, התכנית נותנת את התשובות לסודות החיים ומעניקה לצופים את הכלים שיעזרו להם לשלוט בגורלם ולשנות את חייהם לנצח.

 

 

20:30 גינות ראש בראש 2 | Deck Wars 2, ערוץ החיים הטובים

פול לפראנס ("רוקנרול בחצר האחורית") שב עם תחרות בנייה: שני זוגות יתמודדו זה מול זה במהלך יומיים על עיצובם ובנייתם של דקים מסוגים שונים: דק הברביקיו האולטימטיבי, דק הגברים האולטימטיבי, דק הנשים האולטימטיבי, דק המסיבות האולטימטיבי, דק הג'קוזי האולטימטיבי, דק הבר האולטימטיבי, דק הילדים האולטימטיבי ותחרות פריסטייל מיוחדת בה יתחרו ראש בראשו פול לפראנס וברייאן באומלר ("בריאן בא לשפץ", "בית חלומותיו של בריאן" ו-"אל תנסו את זה בבית"). בריטניה, 2013, 8 פרקים.

 

 

22:00 אתה מת | Dead Fish, ערוץ MGM

מותחן פשע עם קורטוב של הומור, בבימויו של צלם האופנה המצליח, צ'ארלי סטאדלר. עלילה מסתבכת של טעויות בזהות, בגידות ואהבות בלונדון. שחקנים: גארי אולדמן וטרנס סטאמפ. בריטניה, 2004. מסקרן מה משך את השחקנים לעבוד בסרט כה זניח וללא קו עלילה ברור. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 סיפורי סחר-איברים | Tales From The Organ Trade, ערוץ Yes דוקו

סרטה עטור הפרסים של הבמאית זוכת האמי®, ריק אסתר ביינסטוק, נכנס לעולם האפל של שוק סחר האיברים: מהמאכערים, דרך המנתחים (כולל מנתח ישראלי), עבור בגברים ובנשים המרוששים שמוכנים למכור חתיכה מגופם עבור כסף מהיר, וכלה בחולים הנואשים שניצבים בפני הבחירה המייסרת – לציית לחוק או להציל את חייהם. ממנילה לאיסטנבול, מקולוראדו ועד קוסובו, מטורונטו ועד תל-אביב – הסרט מביא למסך שורה של דמויות מרתקות שהגורל הפגיש, אנשים שהיום-יום שלהם נע במטוטלת בין מתנת החיים לבין צללי המוות. את הקריינות עושה השחקן והבמאי הקנדי דייויד קרוננברג ("קוסמופוליס", "הזבוב"). בימוי: ריק אסתר ביינסטוק. 82 דקות, קנדה, 2013.

 

 

22:30 עקרי בית נואשים | Modern Dadas , ערוץ ביוגרפיה

סדרת ריאליטי חדשה העוקבת אחרי ארבעה אבות שהחליטו להיות עקרי בית והתוצאה מתוקה ומצחיקה. הארבעה צריכים להתמודד לא רק עם תינוקות, אלא גם עם החברה שלא בדיוק רגילה לראות אבות בתפקידים, שבאופן מסורתי שייכים לנשים. הגברים הקימו קבוצת תמיכה כדי לעזור אחד לשני ובעיקר כדי לקטר בפארק. החבורה עוזרת לתכנן מסיבת יום הולדת לתאומות קטנות, אחד האבות שוקל לעבור ניתוח לכריתת הזרע, הגברים לוקחים את הילדים לגן חיות ומתלבטים איך להסביר להם על "דבורים ופרחים".  כיצד האבות והנשים מצליחים לשמור על "האש" בזוגיות, כשאין זמן אחד לשני ואיך אחד האבות מתמודד עם היותו רווק מחדש. והחשוב מכול אלה ארבעה אבות מסורים שיעשו הכול למען ילדיהם.

 

 

23:05 איש העב״מים | Mirage Men, ערוץ 8 (הוט)

איך ממשלת ארה"ב גרמה לנו להאמין בחייזרים? ומה הקשר בין יצורים מעולם אחר, עב"מים שמתרסקים על פני הארץ וטכנולוגיות מהחלל החיצון לבין תכניות הריגול האמריקניות? במשך יותר משישים שנה, חיל האוויר וחיל המודיעין האמריקני יצרו והפיצו שמועות על עב"מים כחלק מתכניות הריגול שלהם. בכך הם הולידו מיתולוגיה כל כך חזקה עד שהצליחה לתעתע בכמה מהמוחות המבריקים ביותר, וביניהם אפילו כאלה שפעלו איתם במסגרת הצבא. בסרט נחשפים לראשונה, חלק מהאנשים שעמדו שמאחורי פעולות אלה, וקורבנותיהם ומגלים את הסיפורים שהיוו השראה לסרטים כמו "השליח ממנצ'וריה" ו"מפגשים מהסוג השלישי". ארה"ב, 2013.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.