המסך המפוצל

מנת היום 13/5/14

המלכה הלבנה, פיל לבן ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 13-05-2014
0 תגובות

16:00 בישול חובק עולם | World Kitchen, ערוץ האוכל

סדרה קצבית בהנחייתה של הבשלנית הניו זילנדית, ניקי וויקס. וויקס מציגה חוויות קולינריות מרחבי העולם: החל ממסעדות מישלן מהוללות וכלה בדוכני מזון צנועים. המתכונים הבינלאומיים ישוחזרו במטבחה של וויקס, תוך שילוב מרכיבים מקומיים טריים. בין היעדים הקולינאריים: מרקש שבמרוקו, טרינדד, ניו יורק, סאן סבסטיאן בספרד, מרוקו, ליסבון וריו דה ז'נרו. במטבח הניו זילנדי שלה תכין וויקס קוסקוס מתוק ממרוקו, עוף ברוטב פורט מליסבון, עוגת גבינה נוסח ניו יורק, ארוחת "צ'ורסקריה" ברזילאית, עוף בקארי טרופי מטרינידד ועוד.

 

 

18:00 כל הדרכים מובילות הביתה | All Roads Lead Home, ערוץ הטיולים

ברוכים הבאים לעולם הניווט הטבעי! שלושה ידוענים בריטים (התסריטאית והקומיקאית סו פרקינס, השחקנית אליסון סטדמן והשחקן סטפן מאנגן) יוצאים אל הטבע ונאלצים לחפש את דרכם הביתה ללא אביזרים מסייעים כמו טלפון, מפות ומצפן. לרשותם עומדת רק סביבתם הטבעית: השמש, השמים, העצים וגללי כבשים. מדי פרק ייצאו הידוענים למסע ניווט בנוף ילדותו של אחד מהם: במחוז כפרי באירלנד, ערש משפחתו של סטיבן, בקורנוול, בית הוריה של סו ובליברפול, עיר הולדתה של אליסון. בריטניה, 3 פרקים, 2013.

 

 

21:30 מלכה לבנה | The White Queen, ערוץ Hot3

קו-פרודוקציה מושקעת של "BBC" הבריטית ו"Starz" האמריקנית, המבוססת על סדרת רבי-המכר של פיליפה גרגורי ("המלכה הלבנה", "המלכה האדומה" ו"בתו של ממליך המלכים"), ועוקבת אחר מסען של שלוש נשים לכס המלכות באנגליה של המאה ה-15. הסדרה, שצולמה ב-250 סטים מושקעים בבלגיה, הייתה מועמדת בינואר האחרון לשלושה פרסי "גלובוס הזהב", בראשם הפרס למיני-סדרה הטובה ביותר. לאחרונה הביעו ב"Starz" עניין ביצירת עונה נוספת, תחת השם "הנסיכה הלבנה". את צוות השחקנים מובילות רבקה פרגוסון (בקרוב ב"הרקולס"), אמנדה הייל ("האישה הנעלמת") ופיי מרסיי ("חוג בלצ'לי"), כשלצדן מככבים כמה מהשחקנים המובילים בבריטניה – ג'נט מקתיר ("אלברט נובס", "טמבלווידס"), מקס איירונס ("ירח אדום"), ג'יימס פריין ("הרוזן ממונטה קריסטו") ויינורין ברנרד ("המבצר האחרון"). 10 פרקים. ציון IMDB: 7.9 (מתוך 10), ציון עגבניות רקובות: 76% (מתוך 100%), ציון מטה-קריטיק: ציון 70 (מתוך 100).


 

22:00 פיל לבן | White Elephant, ערוץ Yes3

הסרט היה מועמד לשלושה פרסי האקדמיה הארגנטינאית, כולל הסרט, התסריט והשחקן הראשי. דרמה אודות שני כמרים הפועלים להקמתו של בית חולים בשכונות מצוקה, ומוצאים את עצמם מנווטים בין קרטלי פשע ואנשי ממשל מושחתים. בעוד אחד מהם מוכן לעשות הכול כדי להשיג את מבוקשו, האחר מבקש לשמור על כפיים נקיות מחטא, דבר שאינו פשוט כלל. העניינים מסתבכים כאשר לחייהם נכנסת עובדת סוציאלית צעירה ונאה. שחקנים: ריקרדו דארין ("סיני בטייק-אווי"), ג'רמי רנייה ("ברוז'"), מרטינה גוסמן ("בגוב האריות"). במאי: פבלו טראפרו ("בגוב האריות"), ארגנטינה, 2012. דרמה בסגנון מעט מיושן, אך בהחלט מעניינת ומסקרנת. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 טרור בבית הספר | Detention, ערוץ MGM

פעולה. קבוצת פושעים חודרת לבית הספר כדי להשתמש באתר כחלק מעסקת סמים בשווי 300 מיליון דולר. מורה מקומי (דולף לונדגרן) מוביל את התלמידים לפעולה נגדית. בימוי: סידני ג'יי פיורי. קנדה, 2003. מילא שהעלילה מטופשת, המדובר בנבלים המגוחכים ביותר בתולדות הקולנוע. הסרט מכיל הרבה סצנות שלא מסתדרות עם המציאות, והן מתחילות מיד לאחר כותרות הפתיחה ומסתיימות בדיוק לפני כותרות הסיום. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:00 בקרוב נאכל "בשר מבחנה" | ? Will We Soon Be Eating In Vitro Meat, ערוץ 8 (הוט)

האם בשר "מהונדס" יכול להיות התשובה לבעיות הרעב וזיהום הסביבה בעולם? או בדיוק ההיפך? האם זה בכלל בריא? ואיך משכנעים את האוכלוסייה שזה טעים וטוב יותר מהסטייק או ההמבורגר שהם כבר מכירים ואוהבים? הסרט, שצולם בארה"ב, סין, הודו, צרפת, הולנד ולאוס, ישנה את הדרך בה אתם מסתכלים על בשר. Arte, 2013.

 

 

23:05 "פמן" – מתפשטות ולוחמות | FeMen,  Women Warriors, ערוץ 8 (הוט)

מי הן באמת פעילות תנועת המחאה הנשית "פמן"? הן משתמשות בגופן הערום כ"נשק" שיעזור להם להפיץ את האידיאולוגיות שלהן, סוחפות אחריהן נשים מכל רחבי העולם וכיום הן נחשבות לפנים החדשות של הפמיניזם. תנועת "פמן" התחילה כקבוצה מחתרתית של סטודנטיות צעירות מקייב. הן לא יכלו עוד לשאת את הדיכוי הנשי בסביבתן והחליטו לעשות מעשה – להקים קבוצה אקטיביסטית של נשים שתפעל נגד חוסר השוויון המיני. הארגון הקטן של הנשים האוקראיניות, החל בפעילויות פרובוקטיביות ודאג לתעדן ולהפיץ את הסרטונים ברחבי האינטרנט. עם הזמן, פעולות המחאה של תנועת "פמן" הגיעו לבמה המרכזית של ערוצי התקשורת – ומרגע שנחשפו לציבור הרחב, מכל העולם זרמו בקשות להצטרף לארגון החדש. הסרט מביא את סיפורן של הנשים ומטרותיהן, מאוקראינה, לבלרוס, ומשם לשאר אירופה ועד למצרים ולתוניסיה. המסרים והשיטות שלהן פרובוקטיביים ביותר, אך הסרט שופך אור על האידיאולוגיה שעומדת מאחוריהן ואיך הן מגייסות לשורותיהן את מי  שהן מכנות "נשים לוחמות". צרפת, 2013.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.