המסך המפוצל

מנת היום 14/5/14

החיים על פי אוהד, מאורת השטן ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 14-05-2014
1 תגובות

16:00 מבשלים בפולנית | Delicious Easter , ערוץ האוכל

סדרה המציגה את מיטב המתכונים הפולניים הקלאסיים לחג הפסחא. בין המנות שתוגשנה: מרק הז'ורק, ברווז ממולא, עוגת שמרים, מרק חזרת, ארנב ברוטב שמנת חמוץ, עוגת מזורק ריבת חלב, פטה עם שזיפים, ירך חזיר ממולא, עוגת פרג, סלט ביצים עם מיונז, בצק עלים ממולא בבשר ועוגת גבינה.

 

קרדיט תמונה: Fir0002/Flagstaffotos

 

19:30 כוכבי הסופרמרקט | Supermarket Superstar, ערוץ החיים הטובים

ריאליטי מבית היוצר של האחים בוב והארווי וינשטיין. הדוגמנית והמתאבקת לשעבר, סטייסי קיבלר (שהתפרסמה גם כאקסית של ג'ורג' קלוני), מנחה סדרה בה מדי פרק תתחרה שלישיה של יזמי מזון על פרס כספי של 100,000 דולר. השלושה יציגו בפני צוות המנטורים מוצר מזון חדש, פרי יצירתם, ויידרשו ללטש אותו בהתאם לביקורת שקיבלו. בתום 90 דקות ישיבו היזמים את התוצר המשופר, שניתן לקבוצת מיקוד. תגובתה של הקבוצה מובילה לניפוי של מתמודד אחד ומותירה את הזוג הנוסף במאבק צמוד על יצירת אריזה ולוגו. המנצח בתחרות זוכה, לצד הפרסי הכספי, בעסקת פיתוח בשווי 100,000 ובהזדמנות לשיווק המוצר ברשת סופרמרקטים. כל פרק בסדרה יוקדש לסוג אחר של מזון: חטיפים (חטיף פצפוצי אורז ותפוחים, חטיף נטול 9 האלרגנים הנפוצים ביותר, וחטיף לחמניית באו סינית במילוי עוף); ממרחים ומטבלים (ריבת בירה ובייקון, ריבת פלפלי סקוטש בונט ג'מייקנית, וממרח אבוקדו בריא וטבעי); מאכלים טבעיים (עוגיות נטולות גלוטן, גרסה בריאה לפאי התפוחים המסורתי וחטיף אנרגיה המכיל מקור חלבון מיוחד במינו); רטבים (רוטב על בסיס עגבניות שיכול לשמש בסיס ל-101 מתכונים שונים, רוטב מקרוני וגבינה איכותי, או למתי שלא בא להכין נאצ'וס, וסלסת פלפלים חריפים); מאפים (לחם-פרלין עשיר עם אפרסקים ושמנת, עוגיית סקון מלוחה ובריאה, וסנדוויץ' עוגיות קפוא בטעם עוגת גבינה) ועוד. ארה"ב, 2013, 10 פרקים.

 


22:00 סייבורג | Cyborg Cop, ערוץ MGM

פעולה. סוכן משטרתי שפרש מקבל הודעה מאחיו השוטר שהספינה שלהם נחטפה באיים הקריביים, כאשר האח מגיע לעזרתו הוא מגלה שסוחרי הסמים הפכו את אחיו לסייבורג. שחקנים: דייויד בראדלי. בימוי: סם פירסטנברג. ארה"ב, 1993. אחד מהסרטים שפשוט הרסו את שנות ה-90, וגרמו לאנשים להפסיק ללכת לקולנוע. המפליא, שהסרט היה כה גרוע שהוא גרר עוד שני סרטי המשך. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 החיים על-פי אוהד, ערוץ Yes דוקו

אוהד הוא לוחם אקטיביסט למען חיות. הוא מגויס למען בעלי-החיים בכל הווייתו, ומובן שאינו מכניס לפיו אף מוצר מן החי. לאחר נתק של שנים מבני משפחתו, על רקע הבחירה בדרך הטוטאלית שלו, הוא מנסה לאחות את הסדקים ולחזור לחיק המשפחה. אלא שהוא עדיין אינו יכול להסכים עם כך שהוריו ואחיו אוכלים בשר, מוצרי חלב וביצים, שמיוצרים לשיטתו באמצעות סבל, עינויים והשמדה המונית. הדבר מנוגד לכל תפיסת עולמו. תוך כדי המאמץ שלו לחזור לתא המשפחתי, אוהד וחבריו ממשיכים בפעולות מחתרתיות, נועזות ומסוכנות - על גבול החוקיות - להצלת בעלי-חיים המשמשים בתעשיית המזון מן החי, במקביל לפעולות ראווה מצמררות בלב הקונצנזוס הישראלי, לשם העלאת המודעות הציבורית. האם אוהד יצליח לאחות את הסדקים ולהתחבר מחדש למשפחתו? ובכלל, איזה מחיר מוכן אדם לשלם בעבור משהו שהוא מאמין בו בכל ליבו? בימוי וצילום: ערי דניאל ארליך, הפקה: חגי ארד, אלעד פלג, דרומהפקות,  עורכת: ערה לפיד, מוזיקה: יונתן בר גיורא. 75 דקות, ישראל, 2014, לצפייה מגיל 18.

 

 

22:10 World Poker Tour  - 10, ערוץ אגו

משחקי הפוקר יוצאים מהחדרים האפלוליים של בתי הקזינו ועוברים לפריים טיים של הטלוויזיה עם העונה העשירית של אליפות הפוקר העולמית. כל המשחקים, המהלכים והשחקנים המובחרים בעולם מתכנסים באתרים נוצצים ברחבי העולם: ברצלונה, צרפת, לוס אנג'לס, ונציה, דבלין, וינה, לאס וגאס ועוד. בעונה הנוכחית, שריינה ההפקה 19 מצלמות שמוקמו בנקודות לא שגרתיות – כדי לתפוס כל מה שזז על ומסביב לשולחן. בנוסף לכך הושתלו גם מצלמות "ליפסטיק" (זעירות) שמאפשרות לעקוב אחר הקלפים ותנועות הידיים של השחקנים, ומגלות לצופים מי מבלף ומי מחזיק בקלפים החזקים. בריטניה ,2014, 35 פרקים.

 


23:00 מאורת השטן | The Devil's Lair, ערוץ 8 (הוט)

הסרט מתרחש בעולם שבו כוחות מנוגדים נאבקים על השליטה בשוק אספקת הסמים בקרב קהילות עניות בעיר קייפ שבדרום אפריקה, אזור הידוע לשמצה כבעל שיעורי הרצח הגבוהים בעולם. ברהים הוא מנהיג כנופיה המתמודד עם קונפליקט אלים מבחינה פיזית ונפשית, שבו כבוד ובגידה הם לעתים קרובות מדי, שני צדדים של אותו המטבע. הסרט מביא תיאור אינטימי של מנהיג כנופיה ומשפחתו הצעירה בקהילה שבה אלפי אנשים חמושים בכבדות ברחובות ונלחמים על אותן מטרות מפוקפקות. ברהים הוא אמנם מנהיג אחת הכנופיות המסוכנות ביותר באזורו, אך מצד שני הוא גם אב למשפחה צעירה, ואשתו לוחצת עליו לנהל חיים נורמאליים ושקטים. הוא נקרע בין הבטחת עתידה של משפחתו הצעירה ובו זמנית הוא ואנשיו לא בוחלים באמצעים אלימים כדי לשמור על טריטוריית סחר הסמים שלהם. אשתו הצעירה כבר מיואשת אחרי שבע שנות נישואים והיא רוצה להתגרש. בתו בת השנה ובנו בן ה-6 תמיד נמצאים בראשו, גם כשהוא מזמין אקדח המיועד לרצח. כל החלטה לוקחת אותו עמוק יותר לתוך הקונפליקט הבלתי נגמר. זהו סרט על היחסים המורכבים שבין אלימות, עוני, כבוד, אהבה ובחירה חופשית. דרום אפריקה, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.