המסך המפוצל

מנת היום 21/5/14

מייק ומולי 4, תחנה סופית ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 21-05-2014
0 תגובות

20:20 על קרקע גבוהה | Higher Ground, ערוץ CBS דרמה

פיטר, מכור לסמים וברוקר בוולסטריט לשעבר משנה קריירה לטובת הוראה בתיכון לנערים בסיכון הממוקם אי שם בין הרי הרוקי. הסדרה עוקבת אחר התמודדותו שלו ושל הנערים והנערות בתיכון עם קשיי היום יום. בכיכובם של ג'ו לנדאו והיידן כריסטיאנסן.

 

 

21:00 תחנה סופית, ערוץ Yes דוקו

סרט הפתיחה של פסטיבל דוקאביב 2014 שהסתיים בשבוע שעבר. חמש דקות מהמרכז השבע של תל אביב, שוכנת התחנה המרכזית – לבירינט אלים וענקי בו הכול יצא משליטה. בתוך התחנה המרכזית ובסמוך אליה גרים אלפי פליטים חדשים; דור שני של עובדים זרים ללא זהות; ומשפחות יהודיות קשות יום שחשות זרות בביתם. מרכז החיים של כולם הוא בתוך המבוך הבלתי-אפשרי הזה, שאין בו מוצא. באמצעות מרכז בקרה ועשרות מצלמות, מנסים המאבטחים לשלוט בכאוס. אלא שמזמן כבר לא ברור מי רודף ומי נרדף. הבמאית ג'ולי שלז ("סנג'ין", "עפולה אקספרס") מרכיבה פסיפס של דמויות, שכל אחת מהן ממולכדת ונפתלת, ממש כמו המסדרונות של התחנה. מאי - ילדה "דרומית", שהופכת לגיבורה מקומית, המנהיגה את המאבק לגירוש הזרים מהשכונה. לילי - גנאית שנולדה בארץ, ומבינה שלעולם לא תהיה ישראלית. היא כלואה במבוך בלי תעודת זהות, וחולמת שבנה יסבול פחות. אנרדראו - נמלט מדרום סודן, וכאן הפך ל"סודני מסריח". הוא מגורש, אבל עוזב בראש מורם. המפגש הבלתי אפשרי בין כל הקצוות מוציא את הגזענות מכלל שליטה, והופך את החיים שם למלחמת הכול בכול, על קצה של חבית אבק שריפה.  בימוי: ג'ולי שלז | הפקה: שולה שפיגל ודנה עדן | עורכת: שרון אלוביק | צילום: איציק פורטל, ויטלי קריביץ', פימה שליק, ראובן ברודצקי | עיצוב פסקול: אביב אלדמע. 77 דקות, ישראל, 2014. סרט לא קו עלילתי מחבר, אך מרגש, מדכא ובעיקר מעורר מחשבה. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 משחק המוות | Until Death, ערוץ MGM

ז'אן קלוד ואן דאם מגלם את דמותו של שוטר מחלק סמים מכור להרואין שהאקס-פרטנר שלו מנסה לחסלו. בעקבות ניסיון זה הוא נכנס לתרדמת וכאשר הוא מתעורר הוא מחליט לשנות את דרכיו. בימוי: סיימון פלוס. ארה"ב, 2007. הסרט מתחיל טוב, אבל לאחר כמחציתו מסתובב הגלגל. הציון הוא על החלק הטוב. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:30 מייק ומולי 4 | Mike & Molly 4, ערוץ Hot קומדי סנטרל

הקומדיה הרומנטית, בכיכובה של מליסה מקארת'י ("מסיבת רווקות", "עצבניות אש") והקומיקאי בילי גרדל (בקרוב ב"ג'רזי בויז" של קלינט איסטווד), ניצבת ברשימת 10 הקומדיות הנצפות ביותר ו-35 הסדרות המצליחות בארה"ב. בעקבות הצלחתה, חודשה הסדרה במרץ האחרון לעונה חמישית. ספוילר - שתיים מהשחקניות המוערכות בעולם, זוכות האוסקר סוזן סרנדון וקת'י בייטס, משתתפות בתפקידי אורח במהלך העונה החדשה. סרנדון מגלמת את ג'יי. סי סמול, אייקון ספרות שמעניקה למולי (מקארת'י) שיעור כתיבה שלעולם לא תשכח, ובייטס מגלמת את קיי מקינון, חברתה הטובה ביותר של פגי (זוכת ה"טוני" רונדי ריד), חמותה של מולי, שיוצרת חיכוכים בין מולי ופגי. מלבדן, מתארחים העונה ג'ון מייקל היגינס ("יס מן"), זוכה ה"אמי" בריאן באומגרטנר ("המשרד"), זוכה ה"אמי" כריסטיאן קלמנסון ("אפולו 13"), גארי אנתוני וויליאמס ("בוסטון ליגל") ומאת'ר זיקל ("אני אוהב אותך, אחי"). העונה החדשה מציגה כיצד מולי, בתמיכתו של בעלה מייק (גרדל) ומשפחתה, עוזבת את עבודתה כמורה ויוצאת למסע על מנת להגשים את חלומה להיות סופרת. בעונה עמוסת הפתעות, מייק, חבריו ובני המשפחה זוכים לראות את מולי כפי שהיא באמת יכולה להיות. במקביל, הזוג ממשיך לחקור את מערכת היחסים שלהם, את בני המשפחה והחברים שלהם, ואת העולם המשוגע שסובב אותם.

 

 

22:50 מלך התחבושות | Menstrual Man, ערוץ 8 (הוט)

סיפורו מעורר ההשראה של אדם שנולד מתחת לקו העוני בהודו והצליח לבדו להעלות את המודעות לנושא ההיגיינה הנשית שהודחק במשך שנים בחברה ההודית. כולם בסביבתו של מורגננטם הרימו גבה כאשר הוא התחיל לחקור את נושא המחזור הנשי. לא עבר זמן רב עד שנידו אותו, ואפילו אשתו החליטה שהוא סוטה ועזבה אותו. כיום מורגננטם הוא איש חזון מוערך וגיבור מקומי שתורם לשיפור מעמדן ותנאי חייהן של נשים הודיות עניות חסרות גישה לאמצעי היגיינה נשית בסיסיים. נשים כמו גודיה, שנמלטה מנישואים מתעללים והתחילה חיים חדשים עם ארבעת ילדיה. האחות תרזה, נזירה שהקדישה 35 שנים מחייה כדי לעזור לעניים ולאחר עשרות שנים בהם ראתה את נשות הכפר שלה לא מצליחות להתמודד עם המחזור החודשי בצורה היגיינית, היא סוף סוף מצאה את הפתרון בתחבושות של מורגננטם. סיפור מעורר השראה של אדם אמיץ אחד. הודו/סינגפור, 2013.

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.