המסך המפוצל

מנת היום 22/6/14

קומיוניטי 5, Suits 4 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 22-06-2014
2 תגובות

14:35 שוברי גלים, ערוץ הילדים

דרמה חדשה בכיכובם של יאנה יוסף, אנחל בונני ומיכאל אלוני. הסדרה, שתשלב בין סיפור הרפתקאות מסתורי לצד הסיפורים האישיים של הגיבורים, תגולל את סיפורם של חבורת נערים ונערות שהמשותף להם הוא אהבתם לים ולגלישה. במרכז הסיפור עומדת יעל - נערה אשר נחושה בדעתה לגלות מה עלה בגורלו של אביה ומה גרם להיעלמותו המסתורית בעת שגלש בים. יעל מחליטה לצאת למסע לגילוי האמת, שבמהלכו מתווספים אליה חברים ומבוגרים, כשלכל אחד כוונות ושיקולים משלו.

 

 

21:15 Suits 4, ערוץ Yes דרמה

בסיום העונה השלישית, מייק קיבל הצעה לעבודה בחברת השקעות בנקאית ובחר לעזוב את "פירסון-ספקטר", ואת הארווי, שנעזב גם על ידי סקוטי, וחמק בעור שיניו ממאסר. ספוילר - העונה הרביעית מתחילה מספר חודשים לאחר סיום העונה הקודמת. מייק כבר חש בנוח בעבודתו החדשה. יוצר הסדרה, ארון קורש, אומר שמייק וסקוטי אינם צפויים לשוב בקרוב לפירמה, אך בניגוד לסקוטי שככל הנראה תיקח בעונה חלק קטן מאוד, מייק לא צפוי להיעלם, ויחזור למשרד בתור קליינט, כנציג החברה בה הוא עובד. דינמיקת מערכת היחסים בין מייק להארווי עתידה להשתנות מאוד לאור העובדה שמייק כבר לא עובד אצלו, ובמובן מסויים כעת הוא המעסיק של הארווי, אך אופי היחסים ביניהם, של "אח גדול/אח קטן" שנחרט באישיותם, ממשיך גם בעונה הזו. גם מערכת היחסים של מייק ורייצ'ל עתידה להיפגע מהשינוי שעשה, מאחר שרייצ'ל ממשיכה לעבוד ב"פירסון-ספקטר", במקביל ללימודיה. דונה תמשיך תמיד להיות לצידו של הארווי ולעמוד לעזרתו, ובעונה החדשה, היא תהיה הראשונה שתבין את העומד להתרחש, תראה את הטוויסט מגיע, אך לא בטוח שתצליח להגן על הארווי.

 

 

22:00 ג'ולייטה של הרוחות | Giulietta Degli Spiriti, ערוץ Yes3

סרטו הראשון של פליני בצבע, שתיאר את התמודדותה של אישה עם שדיה הפנימיים ומסעה לעצמאות ולשחרור מבעלה הבוגדני, היווה מעין מקבילה נשית לסרטו הקודם והמצליח של פליני "שמונה וחצי". הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר; היה מועמד לשני פרסי אוסקר, לעיצוב האומנותי ולתלבושות; וזכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר של איגוד המבקרים האמריקני; ג'ולייטה מאסינה זכתה על תפקידה בפרס האקדמיה האיטלקית לקולנוע. שחקנים: ג'ולייטה מאסינה, סנדרה מילו, מריו פיזו. במאי: פדריקו פליני, איטליה, 1965. צילומים יפים של פליני. עם זאת, הסרט מנסה להמחיש ויזואלית את נפשה של אשתו (בתפקיד הראשי), ולא תמיד קל לעקוב אחר העלילה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 תפיסה 2 | Perception 2,  ערוץ Hot זון

דרמת הלהיט של רשת הכבלים "TNT" וחברת "ABC", נוצרה על-ידי קנת' בילר ומייק סוסמן ("מסע בין כוכבים") וכן המועמד ל"אמי" אלן פול ("עמוק באדמה"). אריק מקורמיק ("וויל וגרייס") מככב בסדרה, כשלצדו רייצ'ל לי קוק ("יש לה את זה"), לוואר ברטון ("שורשים"), קלי רוהאן ("האו.סי") וארחי סמית' ("היום שאחרי מחר"). כוכב "שולחן לחמישה" ו"אוורווד" סקוט וולף מצטרף העונה לצוות השחקנים בתפקיד מרכזי. ספוילר - בעונה החדשה, החיים האישיים של דניאל (מקורמיק) מסתבכים מעבר למצופה. הוא מתקשה להתרחק מהקשר עם נטלי, שאותו הוא הוזה לחלוטין, אך מוכרח לעשות זאת על-מנת לשמור על יחסיו עם הפסיכיאטרית שלו, קרוליין (רוהאן). במקביל, דוני (וולף), בן-זוגה לשעבר של קייט (לי קוק), שב לשיקגו במסגרת עבודתו כעוזר התובע האמריקאי, ושם לו למטרה להשיב את קייט לחייו.

 

 

22:30 קומיוניטי 5 | Community 5, ערוץ Hot קומדי סנטרל

דן הרמון שב לעמדת היוצר בעונתה החדשה של קומדיית הקאלט, בכיכובו של ג'ואל מקהייל. ג'ונתן בנקס ("טיסה נעימה", "שובר שורות") מצטרף העונה כפרופסור לקרימינולוגיה באז היקי, בעוד שג'ון אוליבר (מגיש "בשבוע שעבר עם ג'ון אוליבר") חוזר לאחר היעדרות של עונה כפרופסור איאן דאנקן. לתפקידי אורח מדוברים מגיעים דיוויד קרוס ("משפחה בהפרעה"), כריס אליוט ("לקום אתמול בבוקר"), וולטון גוגינס ("צדק פרטי"), אמבר טמבלין ("127 שעות"), רוברט פטריק ("שליחות קטלנית 2"), בי ג'יי נובאק ("המשרד"), ברי לרסון ("רחוב ג'אמפ 21"), פאג'ט ברוסטר ("מחשבות פליליות"), לוואר ברטון ("שורשים"), נייתן פיליון ("סרניטי"), ג'ינה גרשון ("עימות חזיתי") וכן צ'אבי צ'ייס, שעזב את הסדרה ברעש גדול במהלך עונתה הקודמת. בין ההפתעות הצפויות העונה ניתן למצוא מחווה לסרטי האסונות של שנות ה-70, פרק מחווה ל"ג'י איי ג'ו" ופרק המשך לספיישל "מבוכים ודרקונים".

 

 

23:05 הילד שנולד ילדה | The Boy Who Was Born A Girl, ערוץ 8 (הוט)

ג'ון הוא עוד נער ממוצע בן 16 שגר בפאתי לונדון ואוהב לשמוע הבי מטאל. ההבדל היחיד הוא שעד לפני כמה חודשים ג'ון היה נטשה, נערה צעירה. הסרט מלווה את ג'ון בטיפול ההורמונלי שהוא עובר, בתהליך הפיזי והמנטלי, ובתגובות המשפחה, החברים והסביבה לשינוי. ג'ון שגדל בתור הילדה נטשה במשך 15 שנה, התחיל להרגיש שהוא בעצם זכר כבר בגיל חמש. הוא אובחן ב"הפרעת זהות מגדרית", והוא יוצא למסע יוצא דופן של שינוי מין. אמו לואיזה מנסה להתמודד עם המצב בגבורה ולתמרן בין פרידה מהילדה שגידלה כל השנים, והתמיכה בה בזמן שהיא מתחילה בטיפול הורמונלי שיהפוך אותה לזכר שתמיד ידעה שמסתתר בתוכה.

 

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.