המסך המפוצל

מנת היום 29/7/14

סוף העולם, האם נצליח לשרוד מגה צונאמי?

מאת: שי שגב

פורסם: 28-07-2014
0 תגובות

21:00 האם נצליח לשרוד מגה צונאמי? | ? Could We Survive A Mega -Tsunami, ערוץ 8 (הוט)

בשנים האחרונות התוודע העולם למונח "צונאמי" באופן המוחשי ביותר שלו, כאשר בשנת 2004 גלי ענק שטפו את תאילנד ואינדונזיה, והגיעו עד לאוקיינוס ההודי, כשהם ממיטים בדרכם הרס רב וגורמים לאובדן עצום של חיי אדם. גם ביפן ובצ'ילה התרחש אחר כך צונאמי הרסני שהמדינות עדיין לא הצליחו להתאושש ממנו כליל. האם העולם יצליח לעמוד בפני צונאמי הרסני נוסף, שיגיע מן האוקיינוס האטלנטי? הסרט משלב עובדות מדעיות, יחד עם קטעי שחזור והמחזה, הנתמכים על ידי צילומים בזמן אמת ומתאר את האפשרות המציאותית של מגה-צונאמי באוקיינוס האטלנטי. BBC  2013.

 

Disclose.tv - Could We Survive a Mega-Tsunami BBC Two

 

22:00 סוף העולם | The World's End, ערוץ Yes3

השלישי בטרילוגיית ה"קורנטו" של אדגר רייט וסיימון פג הכוללת גם את: "מת על המתים" ו"שוטרים לוהטים". לפני 20 שנה, כשגארי היה צעיר פרוע ומגניב, בילו הוא וחבריו לילה בלתי נשכח בניסיון לשתות בכל אחד מהפאבים שבעיר הולדתם. למרבה הצער דברים השתבשו והם לא הצליחו להגיע לפאב האחרון שנקרא "סוף העולם". אבל - אף פעם לא מאוחר לנסות שוב. נאמן לעיקרון זה, מבקש גארי, שהפך במהלך השנים ללוזר מעורר רחמים, לשכנע את חבריו להרפתקת הנעורים לשוב למקום בו גדלו ולשחזר שם את הלילה הגדול בחייהם, או לפחות בחייו. לאחר לא מעט מניפולציות מוצאים עצמם חמשת הגברים עוברים מפאב לפאב ממש כמו אז. אבל דברים בהחלט השתנו באותן עשרים שנה – לא רק הם עצמם, אלא גם העיירה ותושביה, שמתנהגים לפתע באופן מאד מוזר ומעורר חשד. כמה כוסות בירה מאוחר יותר, נחשפת האמת המפתיעה, והחברים צריכים להילחם ולהימלט, כל הדרך אל "סוף העולם". שחקנים: סיימון פג ("מת על המתים", "שוטרים לוהטים"), ניק פרוסט ("מת על המתים", "שוטרים לוהטים"), מרטין פרימן ("ההוביט"), פאדי קונסידין ("זהות אבודה") רוזמונד פייק ("ג'וני אינגליש חוזר"), פירס ברוסנן. במאי: אדגר רייט ("מת על המתים", "שוטרים לוהטים"), בריטניה, 2013. קומדיה מטורפת, משעשעת והמצחיקה ביותר לשנת 2013, עם שפע של שחקני משנה נהדרים. ציון: ♥♥♥♥♥


 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.