המסך המפוצל

הממיר 2/8/14

הנותרים, אהבה מכוכב אחר, הסקס של מאסטרס, הוחלפו בלידתן, ילדי האנרכיה ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 02-08-2014
2 תגובות

10. הנותרים עונה 1 פרק 5

מפתיע אותי עד כמה הסדרה הזו מגובשת כל כך מהר, ובעיקר מפתיע אותי עד כמה היא ממשיכה לרגש אותי בעוצמה. זה היה פרק מעולה נוסף, רב רבדים וסוחף, שגם אחרי ארבעה פרקים מצליח לשחק על הפרמיס החזק של הסדרה ולהציג היבטים חדשים במסגרת עולמה. במקרה של הפרק הנוכחי, הגבולות של קבוצת "הניצולים האשמים". כאשר גלדיס נסקלה תהיתי, האם היא באמת לא תדבר עד הסוף? וכאשר פטי דיברה פתאום ודרבנה גם את לורי לעשות זאת, האם היא בוחנת אותה? האם באמת יש להם 'ימי חופש'? מה קורה כשהם נאלצים לנהל היתקלות יומיומית עם בעל מקצוע, כמו רופא? ואם לורי אכן תחווה שוב התקף חרדה ותזדקק למרשם מפסיכיאטר, איך ייראה מפגש כזה?

 

גלדיס אמנם נרצחת בדקות הראשונות, אבל שם הפרק נושא את שמה. לא רק כי מותה מביא ליתר האירועים של הפרק, אלא כי היא מייצגת את שאר המעשנים בלבן ואת חייהם המשונים. למעשה, שמה מוזכר בפרק רק פעם אחת אגבית, וביתר הפעמים ההתייחסויות אליה הן "אחת משלנו", "החברה שלכם" וכיו"ב. כבר מן הפתיח המטלטל אנחנו מגלים שלנוכח האלימות המזעזעת כלפיה גלדיס אכן שוברת את נדר השתיקה שלה ומתחננת על חייה – היא אנושית. הפרק כולו היה בחינת אנושיותם של חברי הכת שאמנם חוו המון פרצי אלימות כלפיהם, אבל לראשונה מתמודדים עם מותה האלים של אחת משלהם – אימה ואבל מתמזגים בהכרח בתחושת השליחות המוזרה ונטולת המילים שלהם.

 

Copyright of HBO@

 

כוחה של "הנותרים" עד כה טמון לא רק בעיסוק החכם שלה במסגרת ההתוויות ששרטטה לעצמה, אלא ברגעים רבי העוצמה שהיא מפיקה מהם. כמו ג'יל שרואה את אביה נכנס לכיתה ומיד מתחיל לדמוע, בטוחה שמשהו נורא קרה לאמה, ולבסוף אומרת "לא הייתי צריכה לבכות. היא לא הייתה בוכה עלי" [1]. אבל אנחנו יודעים שההשערה הזו מאוד לא סבירה. גלדיס היא דוגמה מצוינת שניתנה לנו וללורי – היא גילתה שבנה מת ובכתה והתייפחה והתאבלה ולא שלטה בעצמה ושקלה את המשך דרכה כשם שכל בר דעת היה עושה. רק לפני שנה היא ישבה בכיסא שבו נמצאת כעת לורי.

 

[1] קשה היה לי עם היעדר המגע בין האב לבתו, גם בסצנה הזו וגם בזו שחתמה את הפרק כאשר קווין סיפר לג'יל שהוא ואמה מתגרשים. עם זאת, ה"אני אוהב/ת אותך" בהחלט עזר לקושי הזה.

 

גם בלי גלדיס אנחנו יודעים שלורי עדיין לא התנתקה, שבחודשים האחרונים היא ישבה מחוץ לבית משפחתה-לשעבר בחצר ופשוט הייתה שם. אנחנו יודעים שהיא ניסתה להחזיר לעצמה את המתנה מג'יל שהשליכה. אנחנו יודעים שמוות של מישהי קרובה אליה מסעיר אותה עד התקף חרדה. היא אינה מוציאה הגה אפילו למראה הזוועה של גופת גלדיס – היא הרי זו שמצאה אותה – היא אינה אומרת מילה גם כשפטי מעודדת אותה לעשות כן, היא לא נשברת. אבל כאשר הכומר ג'יימיסון מגיע עם מילותיו הרכות ומנסה לנחם את חבריה של גלדיס, לספוד לה, לחבר אותה ואת אלה שהותירה אל החוויה האנושית, לורי מוצאת פורקן. את כל זעמה וכאבה, את כל מה שהיא רוצה לצרוח, היא מתעלת ברגע רב עוצמה נוסף ושורקת במשרוקית.

 

קטנות
* כשלורי נמצאת בבית החולים ורואה בווילון שלידה את רגליו של אדם מפרפר. "שבר מורכב", מסביר לה הרופא. זה נראה כמו מסוג הדברים שב"אבודים" היינו זוכים לראות מנקודת מבט אחרת בשלב מאוחר יותר, תמהני אם גם כאן זה המקרה ונגלה שהרגליים הללו שייכות למישהו מוכר.

 

* מיהו אותו ניל שעל מפתן דלתו הונחה השקית שפטי לקחה מהמסעדה? והאם יש בתוכה קקי? (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה).

 

 

8.5 אהבה מכוכב אחר, עונה 1, פרקים 5-6

פתיחת הסדרה אמנם הייתה פושרת מאוד בעיניי, אך נראה שפרקי ההמשך בהחלט ממשים את הפוטנציאל הטמון בהבטחה של החיבור בין עולם הפנטזיה, תקופת ג'וסון ומציאות ימינו כאשר אף בדיחה על חוסר ההיגיון של מי שמאמין בקיומם של חייזרים לא מתבזבזת. 

 

ההשוואות בין העבר להווה, וכיצד התדמית היא הכול אז ועכשיו מאוד בלטו בפרקים הללו, בתקופת ג'וסון חמיה של יי- הוואה האלמנה הצעירה, מביימים את התאבדותה כדי לזכות בכספי קרן הצניעות או איך שלא קוראים לפרס שמעודד אלמנות צעירות להתאבד, אך כשמסתבר שהיא בחיים כיוון שהצליחה להימלט, חיילי המלך צרים עליה ועל בני משפחתה שחרדים לתדמיתם עד שהם מצליחים להרוג אותה. אובדן תדמית האלמנה המתאבלת עד מוות שנסדק עוד יותר בשל הגעתה לבית הוריה עם גבר אחר, הביא למותה באמת.

 

בימינו אנו זו התדמית של השחקנית  סונג-יי שנחשדת בגרימת התאבדותה המבוימת של השחקנית האן יו-רה שנמצאת בסכנה וכל העיתונאים צרים על ביתה בשעה שהיא מאבדת את אהבת הקהל, חוזי הפרסום, ותפקידים בתעשייה. השילוב בין ההווה לעבר, חתיכות הפאזל שמסתדרות במקומם, ההומור של קטעי הסיום, וגם מערכת היחסים של החייזר והשחקנית המתרקמת לה לאיטה, הופכים את הצפייה בפרקים הללו לחוויית אסקפיזם מהנה מאוד. (אורלי).

 

 

8. הסקס של מאסטרס, עונה 2, פרק 2


"הוא תמיד רצה לראות את מגדל פיזה, הוא נהג לומר: 800 שנות הטיה, אתם יכולים לדמיין כמה עייף המגדל צריך להיות?" (ויויאן על אביה ד"ר ברטון )

 

ויויאן של העונה הקודמת הצטיירה לצופים קצת דרך עיניו של איתן הס כדמות שלא קולטת שלא באמת מעוניינים בה, וכופה את נוכחותה ואת אהבתה. הפרק הזה עשה חסד עם דמותה, למרות שרוב הפרק היא עדיין קלולסית לגבי אביה (כמו שמעיד המשפט המצוטט לעיל, שמובן יפה לצופים ולדוקטור מאסטרס, אך לא לה) יש לה כבר עומק של מי שסבלה, ולא יכולה באמת לחלוק את סבלה עם הזולת, "היא נפצעה בטניס". ובמובן מסוים שמחתי שהאדם שכלפיו היא נפתחה בסופו של דבר וחלקה את האמת עמו, היה באמת האדם שהיה הכי מודע למה שעובר על בארטון, ועל מלחמתו עם נטיותיו, והשאירה את וירג'יניה ואת ד"ר אוסטין מחוץ למעגל. גם בשל האסרטיביות שהיא הפגינה בהתמודדות עם וירג'יניה, שלמרות רגעיה הטובים יש לה באמת נטייה מעצבנת להתעלם מכך שיש מעשים שלה שפוגעים באנשים והיא לא יכולה לעשות אותם ולחשוב שהיא עדיין חברה טובה של אותם אנשים. וגם בשל העובדה שד"ר אוסטין כבר שימש כאוזן הקשבת של אימא שלה בעונה הקודמת, ואני חושבת שעדיף להשאיר את ויויאן ואותו מרוחקים כמה שאפשר.

 

את ד"ר ברטון לא הראו מאז ניסיון ההתאבדות שלו, אבל המשפט הזה שצוטט מפיו על ידי בתו ויויאן והיה בעיניי שיאו של הפרק, הצליח לשפוך אור על החושך שהוא הרגיש בחייו, עוד לפני שהניסיון האקטיבי שלו לשינוי נכשל. הוא היה עייף מלא להיות סטרייט כבר שנים. 

 

Copyright of Showtime@

 

גם החולה של ד"ר מאסטרס הפרק סבלה מהנטיות המיניות החריגות שלה, וגם היא ובני משפחתה חשבו לפתור אותן באמצעות הליך רפואי לא קשור כלשהו, אבל הפעם ד"ר מסטרס היה שם בזמן כדי לסרב לתהליך הוצאת הרחם שלה, ולהצליח לשכנע אותה שזה אינו הפתרון. רגעים כאלה שלו כמעט גורמים לי לשכוח שהוא אדם מעצבן מאוד, והרגע שבו בטי אומרת עליו בפליאה "הוא אמר משהו מועיל"? הצליח להצחיק אותי בדיוק מהסיבה הזאת. (אורלי)

 

 

7.5. הוחלפו בלידתן, עונה 3, פרק 8

אנג'לו חזר לאחר כמה פרקים בהם לא השתתף, ופתאום שמחתי לראות אותו, תמיד כשזה קורה לי עם דמויות שנהגתי לא לסבול, אני מבינה שמשהו לא טוב עובר על הסדרה שבה אני צופה, במקרה הזה ברור לי שהדבר הלא טוב שקורה לסדרה זו ההחלטה לשנות את אופייה של קתרין.

 

אני יכולה להבין דיכאון, משברים וחוסר שביעות רצון כללית מהחיים, אבל אני חושבת שהאופן שבו הפילו על קתרין מתחילת העונה את הדיכאון הקטן הזה, נעשה באופן לא משכנע, מה שהביא לכך שהפרק הזה שבו קתרין לא יודעת למה היא השתנתה אבל רוצה שג'ון ישתנה יחד אתה, הפך לפרק שבו פתאום כולם רוקדים לפי החליל של מישהו, וכל שילוב הריקודים הללו בפרק, שנראה שנעשה במיוחד כדי להגיע לריקוד הסיום, גרם לי לרגעים של חוסר אמון (מתי בדיוק עם כל הדרמות בחייהם הם הספיקו לעשות חזרות לריקוד המושלם הזה? מתי בדיוק אפשר לפתור בעיות מתמשכות בעזרת ריקוד חד פעמי?) או לתהייה מדוע בכלל להתאמץ לשלב ריקודים בפרק, זה לא שהשחקנים כאן הם כאלה רקדנים מצוינים שיש צורך לבנות פרק במיוחד סביב כשרון הריקוד שלהם. 

 

מכיוון שבעיניי הרגישות של דמותה של קתרין הייתה זו ששדרגה לא פעם את הסדרה מסדרה סבירה עם כוונות טובות לסדרה מצוינת, השינוי באופייה הצריך מיתר הדמויות עלילות טובות יותר והעלילה היחידה שהתעלתה הפעם הייתה זו של דפני שרגע ג'אנג גום שהיה לה בפרק הקודם, גרם לה לחשוב על לימודי רפואה.

 

אהבתי את העובדה שכבר בהתחלת הפרק הטיחו בה את העובדה שהיא נהגה בחוסר אחריות בפרק הקודם (האמת שהתפלאתי בפרק הקודם ששארי הפגינה בגרות ולא הטיחה בה לאן הרצון שלה לעזור הוביל), את הנאום של ד"ר ג'קסון, על הקושי של החריג להשתלב, ובעיקר את הרגע במרפאה שהדגיש את הבעיות שדפני תצטרך למצוא להן פתרון כרופאה חרשת. וזה באמת המקום שאני עדיין אוהבת בסדרה, את העובדה שגם כשהיא לא במיטבה, היא מצליחה לגרום לנו להסתכל על העולם מזווית קצת שונה, ממש כמו שמרי בת' אמרה לטראביס כשהוא חשש שבגלל החרשות שלו היא מפסידה דברים. (אורלי).

 

 

7.5. ילדי האנרכיה עונה 6 פרק 7

התגשמות התכנית של טארה הלכה בדיוק כפי שתכננה, נכון לעכשיו, והיא השיגה בדיוק את מה שרצתה: ג'מה מורחקת ממנה ומהילדים, ג'קס חותם על המסמכים וכל שנותר לה הוא להגיש בקשת גירושין לפני שמשפטה יחל. אמנם ג'מה נפלה בפח והבינה מאוחר מדי מה טארה עשתה, אבל כל מי שנטל חלק במזימה (למעט מרגרט שתמיד תמכה בהתרחקותה של טארה מסאמקרו) הרגיש רע עם מה שעשה; אונסר ו-וונדי ניחמו אחד את השנייה בכנסייה, לואן הנידה בראשה לשלילה רגע לפני שטארה משכנעת את ג'קס לחתום. טארה נמצאת עכשיו במקום בו היה ג'קס עד עונה 5, האדם שחושב שהוא עושה את מה שנכון עבור עצמו ומשפחתו, אבל על הדרך סוחף קורבנות, מרביתם הם סובביו.

 

הריגתה של מיס אליס, אמה האכזרית והמתעללת של ונוס ואן דאם, הייתה מוצדקת ולא רק בגלל המילים הקשות שהטיחה בבנה, הקורבן הכי גדול שלה; הן חדרו את לבו של ג'קס, מהדהדות בהבנה שמה שאליס חשבה על בנה המתועב, זה בדיוק מה שעלול לקרות עם ילדיו. הם יגדלו לגלות מיהו אביהם האמיתי וישנאו את המפלצת הרצחנית שהוא. אולי זה מה שיגרום לו לקבל בהבנה את מה שתעשה טארה כשתיקח אותם ממנו? (תומר סויקר מבלוג קפה  + טלוויזיה).

 

 

בשולי הממיר

מלינדה פייג' המילטון (אודסה ב"עוזרות בית נחושות") התארחה השבוע ב"הסקס של מאסטרס" כאם החפצה שבתה תעבור כריתת רחם.

 

 

מה יהיה לנו השבוע?

2-9 באוגוסט

 

ביום ראשון: The Killing עונה 4 (yes Oh)

ביום חמישי: ממי מסתיימת (HOT קומדי סנטרל)

 

שידורים חוזרים ויומיות:

חדש: מרפאה פרטית, א'-ה', החל מיום חמישי (HOT3)

ש"ח: רוקי בלו - כל העונות, א'-ה', החל מיום ראשון (yes אקשן)

ש"ח: סקנדל - כל העונות, א'-ד', החל מיום שלישי, שני פרקים ברצף (HOT3)

ש"ח: מד מן 7א', בימי חמישי (HOT3)

ש"ח: יומן השומן, בימי חמישי (HOT3)

 

 

מרפאה פרטית (Private Practice)

לראשונה ב-HOT3: סדרת הבת המצליחה של "האנטומיה של גריי", אודות מנתחת שפותחת קליניקה במרפאה פרטית בלוס אנג'לס שטופת השמש, לצד עלילות דרמה, רומנטיקה והרבה אקשן. עם קייט וולש ("האנטומיה של גריי", "פארגו"), איימי ברנמן ("המשפט של איימי"), כריס לוול ("ורוניקה מארס").

 

 

 

מסביב למסמ"צ

 

והפעם - ספיישל "Comic Con"!!! 

בסוף השבוע שעבר התקיים הכנס השנתי בסן דייגו ובמהלכו התקיימו עשרות פאנלים עם כוכבי הסדרות האהובות ואנו ליקטנו עבורכם את מיטב הפאנלים של הסדרות היותר אהובות על גולשי האתר.

 אבל עוד לפני הפאנלים רבי המשתתפים באולמות העמוסים לעייפה של אתר הכנסים בסן דייגו, חשבנו לתת לכם קישורים למספר פאנלים שהתקיימו ב"מיני-כנס" המקביל שמארגן מדי שנה זקרי לוי ("צ'אק") בשם "Nerd HQ" שם האירועים הרבה פחות המוניים, הכוכבים הרבה יותר נגישים והשאלות נשאלות כולן ישירות ע"י הקהל. 

 

נתחיל - איך לא - עם ג'וס ווידון. ווידון נעדר מהכנס עקב ניתוח שעבר בברכו ולא השתתף בפאנלים הקשורים בסרטים של אולפני "מארבל" בהם הוא מעורב, וגם לא בפאנל של "ש.י.ל.ד.", אבל הוא דווקא כן השתתף, באמצעות צילום וידאו, בפאנל שהוקדש לו במיני-כנס הזה. ווידון יצטרף לשיחה רק בסביבות הדקה ה- 31:00, אבל חוץ ממנו יש כאן עוד כמה פרצופים מוכרים ואהובים (שרובם באו בהפתעה מוחלטת לקהל שהזמין כרטיסים לאירוע) כמו ניית'ן פיליון, אלן טודיק, קלואי בנט ("ש.י.ל.ד.") ועוד:

 

 

 

ומכאן, לפאנל (המומלץ) עם חברי/ות הקאסט של אחת הסדרות הכי לוהטות על מסך הטלוויזיה בתקופה האחרונה - "אורפן בלאק", בראשותה של טטיאנה מסלאני המדהימה:

 

 

 

ואם מדברים על סדרות לוהטות, הרי שלאור נתוני הרייטינג של הסדרה הבאה, קשה לחשוב על סדרה "לוהטת" יותר מ"המתים המהלכים". הנה הפאנל שלה: 

 

 

 

הפאנל של חברי הקאסט של "סופרנצ'ורל":

 

 

 

וכעת, לפאנלים מהכנס עצמו - "Comic Con 2014", ותחילה, כמובן, הפאנל של "משחקי הכס": 

 

 

 

הפאנל של "קומיוניטי" שהיה שמח במיוחד, לאור הידיעה הטרייה יחסית על חידושה של הסדרה לעונה שישית באתר של "יאהו!" בין חברי הפאנל גם יוצר הסדרה, דן הרמון): 

 

 

 

הפאנל של "ש.י.ל.ד." בו השתתפו גם יוצרי הסדרה והמפיקים בפועל, מוריסה טנצ'רואן וג'ד ווידון: 

 

 

הפאנל של "חץ":

 

 

הפאנל של "עד עצם היום הזה": 

 

 

 

ואם התחלנו עם ג'וס ווידון, נסיים בנימה פמיניסטית - פאנל בשם "Women who kick ass" בהשתתפות כמה מהשחקניות המגלמות דמויות נשיות בולטות בעולם הטלוויזיה, ובהן טטיאנה מסלאני, קייטי סאגאל ("ילדי האנרכיה"), מייזי וויליאמס, נטלי דורמר (שתיהן מ"משחקי הכס") ועוד: 

 

 

 

 




רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il