המסך המפוצל

מנת היום 6/8/14

תקופת מבחן, קאבום ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 03-08-2014
0 תגובות

21:00 חופשה בהפרעה – ארה"ב My Big Redneck Vacation 3 | 3 , ערוץ הטיולים

ריאליטי בהנחייתו של הקומיקאי והשחקן טום ארנולד. לאחר ששיגעה את בריטניה, שבה משפחת קלמפט לעונה נוספת, והפעם לטיול חוצה מדינות ברחבי ארצות הברית. הרדנקים יגלו מקומות חדשים ותרבויות בהן לא נתקלו מעולם. בין היתר, תבקר המשפחה בגולף פורט פלורידה ותשהה בקומונה של היפים, תתחרה בתחרות חוטבי עצים בדירבורן, מישיגן, תבקר בעיירה בסגנון המערב הפרוע בדקוטה הדרומית, תעבוד במבשלת בירה בדוונפורט, איווה, תתנסה ברעיית בקר בחווה בקולורדו, תתפרע בלאס וגאס, נבאדה, תחקור את תעלומת החייזרים באיזור 51, תצטרף לשבט אינדיאנים ביוטה ותצא לסיור בין בתי הכוכבים בברלי הילס. ארה"ב, 2013, 14 פרקים.

 

 

21:00 תקופת מבחן, ערוץ Yes דוקו

זוכה דוקאביב 2014. מיני-סידרה מקורית חדשה בשלושה חלקים. הבמאית והצלמת אביגיל שפרבר (40) מכניסה את הצופים הביתה: לחייה כדתייה תל-אביבית הנמצאת בחיפוש מתמיד אחר אהבה ומתמודדת עם גידול ילד משותף עם בת הזוג לשעבר; לבית הוריה: הרב פרופ' דניאל שפרבר ואשתו חנה, ילידת שיקגו, המתגוררים ברובע היהודי בירושלים; למערכות היחסים בינם לבין תשעת ילדיהם הבוגרים, שכל אחד מהם בחר בדרך ייחודית – בין אם מדובר בחזרה בשאלה, בהתחרדות, בחיים ללא נישואין או בנטיה מינית שונה; ולחייה של אריאלה (25), הילדה העשירית, נערה אתיופית, שאומצה בגיל 4 על ידי ההורים, אך כבר בהתבגרותה היה ברור שהיא מציבה קשיים מסוג אחר בפני המשפחה: אלכוהול, גנֵבוֹת, הריונות לא רצויים, נסיונות התאבדות ובית-כלא. כיצד מתמודדים ההורים ושאר בני המשפחה עם האתגרים שמציבה בפניהם אריאלה? האם הם מצליחים לאהוב אותה ללא תנאי? האם החסד המקורי שבאימוץ יעמוד בכל התלאות? בימוי וצילום: אביגיל שפרבר | עורך: עידו הר | מפיקה ראשית: אילנית באומן | מפיק: ענב שנהר | מוסיקה מקורית: רונית רולנד | עיצוב פסקול: אביב אלדמע | אנדמול ישראל. 3 פרקים בני 60 דקות, ישראל, 2014.

 

 

21:20 ספר הסודות של אמריקה 3 | America's Book of Secrets 3, ערוץ ההיסטוריה

בין הסוגיות הנחקרות בעונה השלישית של הסדרה: מהו סוד המשיכה של הסיינטולוגיה, הדת השנויה במחלוקת שמנתה בשיאה למעלה מ-100,000 מאמינים? עד כמה אנחנו חיים בחברה של "אח גדול"? כיצד משתף הממשל האמריקני פעולה בחשאי עם ענקיות טכנלוגיה ורשתות חברתית ("פייסבוק", "יאהו") כדי לאסוף מידע על האזרחים? מהן השיטות שנוקטות רשויות אכיפת החוק כדי לחשוף תאי טרור הפועלים בחשאי על אדמת ארה"ב? האם יש סיכוי לנצח במלחמה בטרור, שנדמה כי אין לה סוף? מי קובע את ערך הזהב העולמי? האם המתכת היקרה תחליף בעתיד את כרטיס האשראי? האם ברשותה של ארה"ב פחות עתודות זהב בפועל מאשר הממשל האמריקני מצהיר עליו? היכן ממוקמים בתי הכלא הסודיים של ארה"ב? ומדוע במדינה זו יש יותר אנשים כלואים מבכל מדינה אחרת בעולם? לאיזה גופים יש אינטרס לכלוא אנשים – ומי מרוויח מכך? האם יש קהילות חשאיות של מיליארדרים, שמטרתן לצבור כמה שיותר כח והשפעה על מוקדי כח פוליטיים ופיננסיים בארה"ב ובעולם כולו? עד כמה מבוסס הקשר בין בעלי הון למוקדי שלטון?

 

 

22:10 האנגר 1: תיקי העב"מים | Hangar 1: The UFO Files, ערוץ ההיסטוריה

ישנו אתר אחד בעולם שבו ניתן לגלות את כל האמת על עב"מים: ארכיון עצום מימדים המכיל למעלה מ-70,000 תיקי חקירה שנאספו במשך קרוב לחצי מאה. קוראים לו: "האנגר 1". המיקום: חשאי. כעת, דלתות ההאנגר נפתחו סוף סוף, והארגון העצמאי MUFON, העוסק שנים בחקר פעילות עב"מים, מאפשר לערוץ ההיסטוריה גישה ישירה ובלתי-אמצעית לתיקים שחבריו שומרים בסודיות בתוך ההאנגר. בין הסוגיות: האם ממשלת ארה"ב וסוכנות נאס"א פיתחו בחשאי מערכות נשק שנועדו להגן מפני מתקפה אפשרית של חיזרים בחלל? האם קיימת בעולם "ממשלת צללים" שפועלת הרחק מעיני הציבור, השומרת בידיה מידע חיוני על תופעת העב"מים? הייתכן שההתפתחות הטכנולוגית העצומה שחווה המין האנושי בעשרות השנים האחרונות, נובעת כתוצאה משימוש בטכנולוגיה חייזרית? האם טייסי טיסות מסחריות נמנעו מלפרסם בפומבי את דבר היתקלותם בעשרות עב"מים בשחקים, עקב החשש כי יאבדו את עבודתם?

 

 

22:30 קאבום | Kaboom, ערוץ Hot אקשן

קומדיה מבית היוצר של הבמאי הפרובוקטיבי, גרג אראקי ("דור מזוין", עור מסתורי"). סמית, סטודנט חמוד לקולנוע, מבלה את רוב זמנו בחברת סטלה, חברתו הלסבית, הצינית וחובבת האמנות, ובחברת לונדון החמודה והמשוחררת. כשהוא לא איתן, סמית מפנטז על תור, השותף הסטרייט והחתיך שלו לחדר במעונות הסטודנטים. עולמו מתהפך בעקבות לילה מוטרף אחד, שבו הוא לוקח סם שמשנה את תפיסת המציאות שלו וסוחף אותו לעולם של הזיות שהוא לא ממש יודע כיצד להשתחרר ממנו. כשהוא מגלה שגברים חובשי מסכות של חיות רודפים אחריו, סמית כבר לא בטוח האם מדובר בדימיון או במציאות. שחקנים: תומס דקר, האלי בנט, ג'ונו טמפל, כריס זילקה, ג'יימס דובאל, קלי לינץ', אנדי פישר-פרייס, רוקסן מסקווידה. בימוי: גרג אראקי. ארה"ב, 2010. בסרט ישנן מספר בדיחות, אך התסריט שלו לא מחזיק סרט באורך מלא. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.