המסך המפוצל

מנת היום 19/8/14

ארנסט וסלסטין, הנגיף ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-08-2014
0 תגובות

22:00 אובמה מהברונקס | Bronx Obama, ערוץ Yes דוקו

יום אחד ב-2008, כשלואיס אורטיז גילח את הזקן הצרפתי שלו - החיים שלו השתנו לנצח. הוא הציץ במראה וראה לא את מי שהיה – פורטוריקני בגיל העמידה, מובטל, אב לילדה מהברונקס. הוא ראה את פני השינוי, התקווה ו.... הכסף. הוא ראה שהוא דומה שתי טיפות מים לנשיא החדש של ארה"ב. זהו סיפורו הלא ייאמן של אורטיז, שמנסה למנף את הדמיון החיצוני שלו לאובמה לטובת הגשמת החלום האמריקני. סרט הביכורים של הבמאי, ריאן מרדוק, מלווה את אורטיז במשך שלוש שנים - במהלך הכהונה הראשונה של הנשיא ומירוץ הבחירות של 2012 - ומתעד אותו עובר טרנספורמציה מדהימה – בהתנהגות, בדיבור, במעמד ובחיים המשפחתיים. האם הדמיון המדהים לאובמה יצליח לשנות את חייו? בימוי: ריאן מרדוק. ארה"ב, 2014.

 

 

22:00 ארנסט וסלסטין | Ernest & Célestine, ערוץ Yes3

הסרט היה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר, זכה בפרס בפסטיבל קאן, היה מועמד לשישה פרסי אנני (ה"אוסקר" של האנימציה), זכה בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר מטעם איגוד המבקרים של לוס אנג'לס, פרס חביב הקהל בפסטיבל דובאי ועוד. כל עכבר שמע עשרות פעמים את הסיפורים על הדובים הרשעים שאוכלים עכברים קטנים, ואין דבר שדובים מפחדים ממנו יותר מאשר עכברים נבזיים שמתרוצצים להם בין הרגליים. לכן הייתם מצפים שמפגש בין העכברה הצעירה סלסטין לדוב המתבודד ארנסט יסתיים בכי רע, אבל זה רק כי אינכם מכירים את ארנסט וסלסטין. שניהם אף פעם לא התנהגו כמצופה מהם, ובכך קוממו עליהם את סביבתם. גם הפעם התעקשו שניהם ללכת נגד הזרם. הם התעקשו שעכברים ודובים לא חייבים להיות אויבים, והפכו לחברים ואף לשותפים לפשע. החברות הבלתי צפויה עוררה גלים הן בקהילת העכברים והן אצל הדובים, ועד מהרה הוכרז מרדף בעקבות שני המורדים. אולם שיתוף הפעולה בין הדוב לעכברה מצליח לגבור על כל המתנגדים. קולות: לאמבר ווילסון ("החיים הם שיר"), מקנזי פוי ("דמדומים: שחר מפציע") ולורן באקול (שנפטרה בשבוע שעבר וזהו הסרט האחרון בהשתתפותה). במאים: בנג'מין רנה, סטפן אובייה ווינסן פאטאר. צרפת, 2012. סרט מתוק ומקסים מבחינה ויזואלית. מציע תענוג בסגנון מיושן לאוהבי אנימציה בכל גיל. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:45 הנגיף | The Strain, ערוץ Yes אקשן

סדרת מתח ואימה חדשה מרשת FX, שנוצרה על ידי גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן", "פסיפיק רים", "הלבוי") וצ'אק הוגן ומבוססת על טרילוגיית הקומיקס בעלת אותו שם שכתבו שניהם, הכוללת גם את ספרי ההמשך: The Fall ו-The Night Eternal. הפרק הראשון בויים על ידי דל טורו בעצמו. מטוס מסתורי נוחת בשדה התעופה JFK בניו יורק, כשאורותיו כבויים ודלתותיו נעולות. מנהל היחידה למניעה ושליטה על מגיפות, האפידימיולוג ד"ר אפרים גודווט'ר (קורי סטול, "בית הקלפים") וצוותו, נשלחים לחקור. על המטוס, הם מוצאים 200 גופות וארבעה שורדים, אך המצב מסלים כאשר הגופות מתחילות להיעלם מחדרי המתים, ונראה שהן הופכות לערפדים. קבוצת העוזרים של גודווט'ר כוללת את פרופ' אברהם סטרקיאן (דיויד ברדלי, "הארי פוטר", "משחקי הכס"), ניצול שואה ובעל בית עבוט, שמחזיק בתשובות לחלק מהשאלות על התפרצות המגיפה; ויזלי פאט, חוקר רוסי לשעבר ומתבודד; ד"ר נורה מרטינז (מיה מאסטרו, "זהות בדויה"), ביוכימאית חביבה שנאלצת לשאול זהות אחרת והופכת ללוחמת חסרת פחד בערפדים, וגאס - חבר כנופיה שזה עתה יצא מהכלא ומתגלה כנכס יקר לצוות במלחמתו. ציון עגבניות רקובות: 87% מתוך 100%, ציון איי.אם.די.בי.: 8.2 מתוך 10, ציון מטה-קריטיק: 72 מתוך 100.



***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.