המסך המפוצל

הממיר 30/8/14

הנותרים, ילדי האנרכיה, הוחלפו בלידתן, הסקס של מאסטרס ואורפן בלאק שמסיימת עונה שנייה

מאת: המערכת

פורסם: 29-08-2014
4 תגובות


10. הנותרים עונה 1 פרק 9

אני מניח שאיפשהו ביַרְכתי דעתי קיננה ההשערה שמתישהו נקבל פרק פלאשבק. היא נתלתה, למשל, בסבירות ששחקנית כמו ג'אנל מולוני לא תובא רק כדי לגלם משותקת ששוכבת במיטה (אשתו של הכומר), וגם סתם בידיעה שזה דבר שהגיוני שייעשה בשלב מסוים. והנה רגע לפני סוף העונה אנחנו מקבלים פרק שכולו מתרחש בעבר, שלוש שנים וקצת לפני העלילה כפי שראינו אותה עד כה, והוא היה מצוין.

 

באופן אולי מעט משונה אבל הולם, הפרק מאוד הזכיר לי את פתיחת העונה השלישית של "משמרת שלישית". מתוקף היותה סדרה העוקבת אחרי אנשי שירותי ההצלה במנהטן, ב-2001 נאלצה "משמרת שלישית" להתמודד עם אירועי 11 בספטמבר. פתיחת העונה הזו נקראה "עשרה בספטמבר" והציגה את הדמויות הקבועות של הסדרה – השוטרים, הכבאים, החובשים – מתנהלות להן כמו תמיד, פגומות ושאננות, והפרק מסתיים כאשר משהו עצום קורה ומשנה את חייהן.

 

וייב דומה היה גם בפרק הנוכחי של "הנותרים", אבל כדרכה של הסדרה הזו, הוא היה עמוס בהרבה יותר סמלים ורמזים "מטרימים". חלקם היו מעט שקופים ובנאליים, כמו המעגל החשמלי שהיה ואיננו או נורה שאומרת לחברת המועצה שמבחינתה אין לה משפחה בשבועות הקרובים, אבל גם אלה היו נדבכים משמעותיים בסיפור רב עוצמה והצטרפו לאחרים שהיו יפים עד מאוד. דרמת ההיעלמות הייתה שם במלוא עוצמתה, אדירותה ואובדנותה, והיא נעשתה באותו אופן מינורי ומרומז שהסדרה כה אוהבת. רגע אחד הם שם ורגע אחרי כן הם אינם. לורי בוחנת את המוניטור אצל הרופאה, קווין מניף את הסדינים ומחפש.

 

Copyright of HBO@

 

הטרגדיה הייתה על המסך בכל רגע ורגע שבו נראתה נורה, ממש לאורך כל הפרק, וזו הייתה המחשה שוברת לב של משהו שכבר ידענו שהוא אסון בלתי נתפש. אבל בנוסף לה ראינו לראשונה את הטראומה של הדמויות האחרות, לפחות חלקן. קווין היה בתוך מישהי ואז ווש – היא נעלמה. ללורי היה אדם בתוכה ופתאום פוף – הוא איננו.

זה היה פרק מפתח בסדרה, אין ספק. כזה ששופך אור רב על מה שראינו עד כה ומן הסתם על מה שעוד נראה. לורי הייתה הפסיכולוגית של פטי. בכלל, לורי הייתה פסיכולוגית. ולפטי היו תחושות מקדימות. להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה+ טלוויזיה)

 

9. הפרלמנט עונה 2 פרק 3נראה לי שזהו הפרק הראשון בתולדות "הפרלמנט" שאסי כהן משתתף בו בכל קטע וקטע. אין לי תלונות על כך כמובן, הוא יכול להופיע בכל סצנה בטלוויזיה וזה יהיה בסדר מבחינתי, אבל מוזרה הכמות הקטנה של האחרים. מריאנו וסמו הופיעו שניהם רק בסצנה אחת, הפותחת, שבה נכחו כל חברי הפרלמנט קרובים מאי פעם בקור שמסביב למדורה. מעבר לכך זה היה כמעט לחלוטין המופע של משפחת שאולי, והאמת, מבחינתי זה יכול להספיק. היה גם קטע של ג'ורג' באמצע, שהיה אמנם חביב – במיוחד ה"את לא בן" שלו ובעיקר בזכות המשחק ההורס של כהן – אבל השטיק של ג'ורג' קצת מוגבל וזה ניכר. במשפחת שאולי, הכוחות שם מלבד האיש עצמו – כלומר אירנה ואחיו ראובן – חזקים יותר מכל חברי הפרלמנט שאינם שאולי. מספיק היה לראות את השניים האלה במהלך הדלקת נרות החנוכה, הם פשוט גנבו את ההצגה. אחרי כן המערכון על אירנה שמתקבלת לריאליטי, היה ללא ספק הטוב ביותר בפרק. אירנה הצבועה, המעשנת, שמישהו עושה לה עין ולכן היא נכנסה להיריון, ואחרי כן גם בוחרת בהפלה לטובת התכנית. זו הגאונות שאופיינית ל"הפרלמנט". (yaddo מבלוג קפה+ טלוויזיה)

 


 

9. ילדי האנרכיה עונה 6 פרק 11

שימו לב, ספוילר גדול לפרק


אני נוטה לחשוב שהריגתו של קליי הייתה מספקת עבור הדמויות, בעיקר ג'קס, יותר מאשר עבור הצופים. מבחינתנו קליי היה אמור למות מזמן. הרגע המושלם היה סוף עונה 4, לכל המאוחר עונה 5. אישית אהבתי את המסע שקליי עבר העונה, מחוץ לתמונה, מחוץ למועדון, אבל עדיין שחקן משני בשליטתם של אחרים. יותר נכון, בשליטתו של ג'קס. ג'קס נכנס היטב לנעלי המאסטרשליט המשחק, מכין תפניות ופיתולים שקשה לצפות מראש. לקליי הגיע למות? כן. לגאלן הגיע למות? בהחלט. אבל זה היה לא צפוי, לא עכשיו. ג'קס יכול היה להמתין, להשיג באופן לגאלי את מה שרצה עבור סאמקרו ומשפחתו, אבל לפורע החוק מוסר משלו.

 

התגובה הכי מענגת הייתה של טארה, לאחר שהיא מפרטת חלק מפשעיו של קליי, מהריגתם של פייני וג'יי.טי. עד עסקי הקרטל שהרסו את הקריירה שלה; "קליי מורו היה צריך למות מזמן." זה היה עשוי להיות סיום מושלם לסצנה, אבל ג'מה הבוכייה ללא הפסקה מוסיפה ומסכמת "שנאתי אותו כל כך".

 

לאחרונה חשבתי על "ילדי האנרכיה" במיטבה, כשהיא מובילה את צופיה אל מעבר לפינה שם מחכה לנו הפתעה גדולה מנקרת עיניים. זה היה כך בסיום עונה 3 הזוועתית, עונה עם פרק פתיחה נהדר ופרק סיום כמעט מושלם, אבל הרבה חרא באמצע. לא ידענו מה התכניות של ג'קס עד שיושמו בפועל – הריגתם של סטהאל וג'ימי או'פאלון – והתמורה הייתה מספקת. כך גם הפעם. בשבוע שעבר פקפקתי בתכנית של ג'קס, בפרטים שנפרשו בפנינו. המזימה של טארה נכשלה מפני שידענו מראש מה היא מתכננת, ולבסוף הכול נפל. ג'קס לא חושף את כל הקלפים בפני המצלמה ולכן מעתה אתקשה לתהות על קנקנו.

 

לא שהכול מושלם, למיטב ידיעתנו. המחיר בהריגת קליי וגאלן עלול להיות כבד בהרבה מכפי שג'קס חושב: הוא שיקר לפטרסון ואמנם סיפק לה את גאלן והנשק, אבל לא כפי שרצתה והמרדף אחרי סאמקרו יתעצם; טארה נדחקה אל הקיר ונותרה ללא דבר, והנה עתה שוב ניצבת בפניה אפשרות להציל את עצמה ואת ילדיה מאחיזת הטלרים. נכון שאין לג'קס סיבה לחשוד בטארה, אבל הוא לא חושב לרגע שפטרסון תנסה להשתמש באישומים נגדה כמינוף? כמו כן, שאלת הסינים נותרה פתוחה גם היא. ג'קס מנסה לזרז את קונור והאירים בקבלת אוגוסט כמפיץ החדש שלהם, אבל מה עם האיום שהוטל על המועדון בפרק הקודם?  (תומר סויקר מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

8.5 הוחלפו בלידתן, עונה 3, פרק 12

שאלת ההתמודדות עם בריונות היא אחת השאלות הקשות ביותר לפתרון, האם הדבר הנכון הוא להתעמת, לדווח, ואולי לספוג יותר אש, או לכופף את הראש ולחכות שהדברים יסתדרו מעצמם, כשהבריון יחליט לעבור לקורבן הבא. והפרק היו לנו שלושה סיפורי בריונות, האחווה ביחסה לטאנק, נאצ'ו ריברה שזרק לבנה לחנותה של רג'ינה, וכמובן מתיו, שמתעלל באמט.

 

בעוד שהאחווה של טאנק נראים לי כמו קבוצה מצויה של אנשים עם ערכים בעייתיים שמזינה את הקלקולים האחד של השני, וכל אחד ללא השפעת הקבוצה יכול להיות בסדר גמור, ובעוד נאצ'ו ריברה נראה כתוצר של בריונות שנולדת בשכונות מצוקה וגדלה לתוך אלימות, הבריונות של מתיו היא מהסוג שהכי מעורר בי חלחלה. ובמיוחד בשל העובדה שהיה נראה שהמנהלת עמדה להשאיר את הטיפול במעשה הזה, לו אמט היה ממשיך בתלונתו, בתוך כתלי בית הספר. זה לחלוטין נראה לי מעשה שדורש התערבות של רשויות החוק והנפש. ולמרות שיכולתי להבין את אמט שפחד, הכי ריחמתי על מלודי, והתסכול שלה היה מובן לי מאוד.

 

היה לי קצת עצוב בסוף הפרק הקודם שעד שביי ואמט חוזרים, זה קורה באופן כזה שהופך את ביי לבוגדת, ועדיין חבל לי שזה נעשה באופן הזה, אבל אני מודה ששמחתי לפחות על כך שביי מודעת לעצמה. ומרגישה רע בשל כך. והקטעים של שיתוף הפעולה בינה לבין דפני היו חמודים להפליא. (אורלי).

 

 

8. הסקס של מאסטרס, עונה 2, פרק 6

אומרים שהקנאה אינה מחזה יפה, ואני מודה שהיה לי קשה לצפות בליבי, שלא יכולה אפילו לבטא את מה שהיא מרגישה שחסר בחייה, ומנסה לברר איפה העוזרת שלה ובן זוגה צודקים והיא טועה, רק כדי לגלות שהעוזרת שלה סיפרה לה סיפורים, ואני לא יודעת האם מבחינתה של ליבי הייתה גם הקלה בגילוי שאין לה במה לקנא, או שרק השפלה הייתה מנת חלקה כי זה אומר שהעוזרת הייתה מספיק חדת אבחנה לשים לב לצימאון שלה לתשומת לב, ולכן בחרה לנפנף מולה בסיפורים שכאלה.

 

Copyright of Showtime@

 

דמות אחרת שהיה לה קשה לשלוט בקנאתה הפרק הייתה בטי, שראתה את הלן אהובת לבה, מנסה לבנות לעצמה חיים דמויי החיים השקריים שלה, אני לא בטוחה שאהבתי את העובדה שהסדרה נכנסה מדי לחיי הנישואים של בטי, שהיה די ברור מראש שהם נידונים לכישלון, כיוון שאיכשהו הדמות של בטי כבר לא ממש שייכת למחקר, ובטח שלא בשלב הזה שבו מאסטרס גם לא עובד בבית החולים שאליו הוא התקבל בזכותם. אבל אני מודה שדווקא בשל ההיכרות עם דמות בעלה של בטי, חבל לי עוד יותר שהזיווג ביניהם אבוד מראש, הוא הרבה יותר חכם ומקבל ממה שהיא הייתה יכולה לקוות לו. 

 

סצנת המוות של ליליאן הייתה נוגעת ללב, ואני מודה שבסוף הפרק אי אפשר היה שלא לרחם על כל אחת מהדמויות בסדרה שנאלצה בתורה להתמודד עם אמת שהיה לה קשה להודות בה, במיוחד כשהייתה תחושה שהאמת מתפוצצת בפנים של כולם. (אורלי)



7.5. אורפן בלאק עונה 2 פרק 10

קצת מצחיק להגיד את זה על סדרה שדורשת כל כך הרבה מהכוכבת שלה ונותנת לה כל כך הרבה בתמורה, אבל לאורך כל הצפייה בעונה השנייה של "אורפן בלאק", כמו בקודמתה, אני מרגיש שטטיאנה מסלאני מתבזבזת בה. גם מלבדה ניתן למצוא כאן שחקנים מעולים, והסדרה בכלל לא רעה, אבל הסיבה היחידה שאני חוזר פעם אחר פעם היא טטיאנה. אני מאמין לה בכל דמות (אפילו קצת בתור טרנס), היא מגלמת כל אחת מהן באופן כה שונה וזיקיתי, ויודעת להביע אצל כל אחת מהן את אותו רגש בדרכים שונות – היא באמת פנומנלית. בעונה הזו נדמה שיותר מאי פעם טטיאנה נדרשה לכמות עבודה בלתי אפשרית, כאילו יתר העונה לא הייתה תובענית דיה. והאמת – הפעם זה היה מורגש. יותר מפעם אחת לאורך הפרק האחרון נדמה היה לי שהיא לא ממש מאופסת ומשחקת פחות טוב מאשר בדרך כלל. ובכל זאת, הסדרה הזו קטנה עליה.

 

קשה לי להניח את האצבע על הסיבה לכך שלדידי "אורפן בלאק" לא מצליחה להתעלות. למרות העובדה שעל פניו היא עושה דברים נכון, מספקת מהפכים עלילתיים נאים ודפוסיה השיבוטיים הסינתטיים מייצרים לא מעט רגש, אני מרגיש שהיא חסרה שאר רוח וזה מונע ממנה להפוך לסדרה גדולה. הפרק האחרון של העונה סיפק בפועל כמה רגעים טובים שכאלה – הטוויסט עם מישל פורבס היה אחלה, כך גם העיפרון בעין של רייצ'ל, משולש הלנה-ארתור-פליקס תמיד חמוד (בכלל, אני כל כך שמח שלא הרגו את הלנה, דמות אדירה), האיחוד של כל האחיות היה נהדר והגילוי על השיבוט הגברי היה נחמד ומתבקש, אם כי יש לשחקן הזה סטנדרטים גבוהים לעמוד בהם. ובכל זאת, בידיים של יוצרים מוכשרים יותר "אורפן בלאק" הייתה יכולה להיות גדולה.

 

בסופו של דבר העונה השנייה הייתה בעיניי טובה מקודמתה, ומי יודע, אולי "אורפן בלאק" עוד תהפוך בהמשך לסדרת מופת. כרגע אני בעיקר מחכה שטטיאנה תגיע אל הגיג המשמעותי הבא שלה ותקטוף את הפירות על המפגן המרשים שלה כאן.(yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

מה יהיה לנו השבוע?

30 באוגוסט עד 6 בספטמבר

 

ביום שבת: אקסטנט (Hot Zone)

ביום שלישי: משתוללות מסתיימת (HOT קומדי סנטרל)

ביום חמישי: איש חשוב מאוד (HOT3)

בשבת הבאה: ילדי האנרכיה 6 מסתיימת (Hot Zone)

 

 

שידורים חוזרים ויומיות:

חדש: עובדים מצטיינים 4, א'-ה', החל מיום שלישי (HOT קומדי סנטרל)

חדש: X פקטור בריטניה, בימי שישי ושבת (HOT3)

ש"ח: עמק הסיליקון, א'-ה', החל מיום ראשון (yes Oh)

ש:ח: הרשימה השחורה, א'-ה', החל מיום רביעי (yes אקשן)

ש"ח: בונז 8, א'-ה', החל מיום חמישי (Hot Zone)

 

 

 אקסטנט (Extant)
מתח - מד"ב. מולי וודס היא אסטרונאוטית שחוזרת ממשימת יחיד של 13 חודשים במעבורת חלל, שם פגשה ביישות מסתורית, ומנסה להטמע מחדש במשפחתה - בן זוגה ג'ון, מהנדס רובוטיקה, והבן האנדרואיד שלהם, אב טיפוס ייחודי שנוצר במעבדתו של ג'ון. חוויותיה של מולי בחלל ובבית יובילו לאירועים שעשויים לשנות את מסלול האנושות כולה. עם האלי ברי, גוראן ויז'נצ'יק (ד"ר קובאץ' מ- ER), קמרין מנהיים ("הפרקליטים") ועוד.

 

 

איש חשוב מאוד

דרמה קומית ישראלית. יהודה לוי מגלם את בן דמותו, כוכב גדול שהתבגר לעיני המצלמות. בגיל 35, אחרי פרידה מתוקשרת, הוא עייף מלשמור על התדמית המושלמת, נגעל מהצורך שלו לרצות, קהה חושים מעודף ריגושים, וחרד מהיום שבו יתחיל לדעוך. הוא פוגש סטודנטית שמנותקת מהעולם שלו ושונה מכל מה שהוא הכיר. יחד איתה הוא מנסה לתרגל לרגע משהו שמעולם לא היה לו ולא בטוח שהוא באמת רוצה: חיים נורמליים.

 

 

מסביב לממיר

 ולסיום: רבות דובר על פרק סיום הסדרה של "הסופרנוס". במשך שנים סירב יוצר הסדרה, דייויד צ'ייס, לשפוך אור על התעלומה שהטרידה רבים מהצופים בתום הצפייה בפרק. עכשיו טוענת עיתונאית ותסריטאית ששוחחה עמו שצ'ייס גילה לה את התשובה, והיא פרסמה את תוכן השיחה בכתבה שערכה לאחרונה, שם מובאת התשובה של צ'ייס כפי שנמסרה לה. צ'ייס, לעומת זאת, טוען שהדברים הוצאו מהקשרם

 

 




רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il