המסך המפוצל

מנת היום 1/9/14

בין ארבעה קירות, חנונים ומפלצות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 31-08-2014
0 תגובות

15:00 הפרעת קשב – עונה 3, ערוץ הילדים

הקומיקאי והסטנדאפיסט, שחר חסון, חוזר למסך עם עונה שלישית של "הפרעת קשב". גם בעונה החדשה יארח חברים, שיאלצו להתמודד עם שאלותיו ומגוון המשחקים וההפתעות שיכין להם. את חסון ילוו לאורך התוכנית כוכב "הפיג'מות" – עודד פז, עם פינתו הקבועה הסוקרת חדשות ואירועים מצחיקים מרחבי העולם ועידו מוסרי שמגלם דמויות שונות ומצחיקות.

 

 

15:30 חנונים ומפלצות | Nerds & Monsters, ערוץ הילדים

סדרת הנפשה חדשה מבית היוצר של "ארתור". שלושה ילדים חנונים וכוכב פוטבול מוצאים את עצמם לכודים על אי בודד. לרוע המזל, על האי נמצאת גם "מפלצתבורג", מושבה של מפלצות מחרידות. על מנת לשרוד את ההתקפות הבלתי פוסקות של המפלצות, נעזרים הארבעה בחכמתם ובעזרת חברות ושיתוף פעולה מצליחים להתגבר על המכשולים הרבים שמעמיד בפניהם האי המסתורי.

 

 

17:05 הרפתקאות מקס בממלכת הקסמים – עונה 5 | Max Magilika 5, ערוץ הילדים

עונה חמישית לסדרת ההרפתקאות. ליקוי חמה אגדי ומיסטי שהופעל על ידי קריסטל הירח, מאיים על כל הארץ ועל ממלכת האריות. הליקוי מביא עמו חושך ואפלה יחד עם יצורים מרושעים רבים, המאיימים על החיים השקטים בממלכה. תחת החשכה המאיימת שהולכת וגדלה, נלחמים מקס וחבריו ביצורים המרושעים ובמקביל מנסים לאתר את קריסטל השמש האבוד - הקריסטל היחיד שכוחותיו יכולים לעצור את קריסטל הירח ולעצור את האופל. האם תצליח החבורה למצוא את קריסטל השמש בזמן? ובאיזה מחיר זה יהיה?

 

 

21:05 בין ארבעה קירות | The Four Walls of Dina, ערוץ 8 (הוט)

דינה אל גוהרי בת ה-16 מתגוררת בקהיר, בדירה שהיא אף פעם לא יכולה לצאת ממנה. היא מסתתרת ממוסלמים פנאטים שרוצים להרוג אותה ואת אביה מאז שהשניים התנצרו. דינה לא הולכת לבית הספר ואין לה חברים. האדם היחיד שיש לה הוא אביה. בעולם העטוף בפחד ובשעמום היא מנסה לשמור על חלומה לחיים נורמליים של נערה רגילה. השייח יוסוף אל בדרי, בעל השפעה רבה בקהיר, הכריז פסק דין מוות ("פתווה") על מאהר - אביה של דינה, מכיוון שהמיר את דתו מאסלאם לנצרות. מאז השניים אפילו לא יכולים ללכת בחופשיות ברחובות קהיר, הפחד הכי גדול שלהם הוא שקיצונים מוסלמים יגלו את דירת המסתור שלהם וירצחו אותם. במצרים לא מקובל שמוסלמים מתנצרים ובנוסף, מאהר מגיע ממשפחה מצרית ידועה וחשובה שהופכת את הזעזוע ממעשיו לגדול אפילו יותר. המצב החמיר כשהאב עשה טעות גדולה וביקש לשנות את הדת שלו ושל בתו במשרד הפנים. בתגובה דרכוניהם בוטלו, והשניים נותרו ללא כל מעמד. מאותו רגע ואילך, הם הסתבכו לא רק במאבק עם המוסלמים הקיצוניים, אלא גם עם הממשלה. הסרט מתעד את ההתמודדות הלא פשוטה של דינה, שלמרות כל הקשיים לא מוותרת על חלומה להיות מעצבת אופנה. הולנד, 2011

 

The Four Walls of Dina from Jan Willem den Bok on Vimeo.

.

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.