המסך המפוצל

מנת היום 17/9/14

רחובות הבושה של פקיסטן, הגנרלים הגדולים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 17-09-2014
0 תגובות

19:00 לונדון - הסיפור האמיתי | London - The Inside Story, ערוץ הטיולים

רובע ווסטמינסטר הוא ליבה השוקק של לונדון ואחד המרכזים ההומים בבריטניה. הרובע, החולש על מרכז העיר, מכיל בשטחו את איזור הווסט אנד ואת מוסדות השלטון המרכזיים של הממלכה המאוחדת: ארמון בקינגהאם – ביתה של משפחת המלוכה, וויטהול – מושב הממשלה הבריטית, בתי המשפט המלכותיים וארמון וסטמינסטר - משכן הפרלמנט הבריטי. סדרה ייחודית זו תסקור את המנגנון האחראי על תחזוק שגרת היומיום של אחת הערים המרכזיות בעולם. במהלך פרקי הסדרה נפגוש את האנשים האחראים לתפקוד השוטף של העיר, ביניהם: פקחי תנועה, קברנים, מדבירי עכברושים, מעצבי גנים, מנקי רחובות ומחרימי סרטים פורנוגרפיים. בריטניה, 2014, 6 פרקים.

 

 

21:10 רחובות הבושה של פקיסטן | Pakistan Streets of Shame, ערוץ 8 (הוט)

אחד מכל ארבעה בנים בפקיסטן עובר התעללות מינית על-ידי גברים מבוגרים עוד לפני שהוא מגיע לגיל 16. הסרט לוקח אותנו אל חייהם של כמה ילדים שחוו התעללות, החיים בעיר פשאוור – מקום בו תושבי העיר מתעלמים לחלוטין מהתופעה והמשטרה שותקת תמורת שוחד. פארוק בן ה-10 בורח לפשאוור אחרי שהותקף מינית על-ידי הבוס שלו, בילאל בן ה-6 חי עם הבושה של אונס, אך מפחד לספר על כך למשפחה שלו מחשש שלא יתמכו בו ולא יתנו לו לעבוד יותר ולסייע בכלכלת המשפחה. נעים בן ה-13 הוא קבצן הגר ברחוב ומכור לסמים, אין לו ברירה אלא למכור את גופו או למות ברעב - כאן אנו רואים כיצד נוצר דור חדש למעגל ההתעללות המתמשך כשנעים בעצמו מנסה להפוך לסרסור של ילדים צעירים ממנו. אנו שומעים מחסן-דין בן ה-25 כיצד הוא מציע מקלט לילדי רחוב, ולאחר מכן מוכר אותם ללקוחות שלו תמורת דולר ללילה. פרזנולה מחייך כשהוא מספר כיצד הוא שולט בילדי הרחוב  - הוא גורם להם להתמכר להרואין ואז מוכר אותם לתעשיית המין.

 

 

22:00 הגנרלים הגדולים | American War Generals, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

תכנית מיוחדת בת שני חלקים ובה נחשפת עדותם הבלתי אמצעית של מספר גנרלים בולטים, ביניהם סטן מק'ריסטל, דיוויד פטראוס וקולין פאוול. אנשי צבא אלו יחד עם גנרלים נוספים, יספקו דיווח אישי וראשון על האופן בו מנהיגים צבאיים מובילים בצבא ארה"ב קיבלו החלטות במהלך המלחמות. דרך עדויותיהם הסרט מתאר את השינויים שעבר הצבא האמריקני ממלחמת וייטנאם ועד היום, כולל המאבק הבלתי גמור באפגניסטן. ועונה על השאלות: מה עיצב את חייהם? איך חוויותיהם האישיות הובילו אותם לחשוב בדרכים חדשות על המלחמה המודרנית? והאם ההחלטות שקיבלו היו הנכונות?

 

 

22:00 נשים קטנות: אל איי | Little Women: LA, ערוץ לייפטיים (לשעבר ערוץ ביוגרפיה)

סדרה דוקו-ריאליטי על קבוצת נשים, בנות 30+ חכמות וסקסיות, הגרות בלוס אנג'לס ומנסות למצות את החיים... נשמע קצת כמו "סקס והעיר הגדולה", רק שהן גמדות. הבנות רוצות להפריך את כל הסטריאוטיפים על גמדים, נשים קטנות וכל מה שבין לבין. הן יכולות לעשות כל מה שאנשים רגילים יכולים לעשות ובהרבה יותר סטייל וחן. סדרה המאפשרת הצצה לחיים בלתי רגילים וגם לאוסף חברות שלמרות השוני הן כמו כל קבוצת נשים אחרת, לפעמים קנאיות, לפעמים קטנוניות אבל תמיד תומכות זו בזו.

 

 

22:15 סודות משבוע האופנה | Secrets of Fashion Week, ערוץ E!

הצצה שיקית לשבוע האופנה בניו-יורק, שהתקיים ב-4 עד 11 בספטמבר בניו יורק. כל הרגעים הלוהטים, על המסלול ומאחורי הקלעים. המעצבים הגדולים רגע לפני שהתצוגה שלהם עולה, ומומחים מהתעשייה יסקרו את הטרנדים החמים לעונה הקרובה ויעניקו לצופים טיפים חשובים לשדרוג הלוק.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.