המסך המפוצל

מנת היום 30/9/14

נעלמים מן העין, האופנה בשנות ה-90 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 29-09-2014
0 תגובות

22:00 נעלמים מן העין | Out of Mind, Out of Sight, ערוץ Yes דוקו

הסרט הקנדי הטוב ביותר – פסטיבל Hotdocs 2014. מה קורה לאנשים שסובלים ממחלת נפש ומבצעים פשעים אלימים? להיכן שולחים אותם וכיצד נוהגים בהם? חלקם נשלחים לבתי-חולים פסיכיאטריים (שפעם נקראו מקלטים לפושעים לא שפויים), ונעלמים מעין הציבור לשנים ארוכות. בעקבות הצלחת סרטו הקודם "ללא אחריות פלילית", חוזר הבמאי (זוכה 4 פרסי האמי) ג'ון קסטנר, עם סרט נוסף, המשתמש בגישה חסרת התקדים שקיבל למרכז לבריאות הנפש ברוקוויל בקנדה. קסטנר צילם למעלה משנה בתוך המתקן, כאשר 46 המאושפזים שם ו-75 אנשי הצוות נחשפים בפניו, בכנות יוצאת דופן. קסטנר עוקב גם אחר הטיפולים שבדרך כלל אינם גלויים לציבור ומתמקד בארבעה מאושפזים – שני גברים ושתי נשים – שנאבקים להשיב את השליטה על חייהם במידה מספקת על מנת לחזור לחברה, שברוב המקרים דוחה אותם – מפחד או מדמוניזציה שלהם. בימוי: ג'ון קסטנר. קנדה, 2014.

 

 

22:00 הימים האחרונים על מאדים | Last Days On Mars, ערוץ Yes3

קבוצת אסטרונאוטים נשלחת למשימה שגרתית על פני מאדים, לאסוף דוגמיות משטח הכוכב. לאחר חודשים של מחקר נטול ממצאים מיוחדים, מתגלים, כמה ימים לפני החזרה לכדור הארץ, סימני חיים מקרוסקופיים, אולם התגלית החשובה מתגלה כקטלנית, ואנשי הצוות נאלצים להילחם על חייהם על הכוכב המרוחק. שחקנים: ליב שרייבר ("ריי דונובן"), אוליביה וויליאמס ("סופר צללים"), אליאס קוטיאס ("קראש"). במאי: רוארי רובינסון. בריטניה, 2013. הסרט אינו חכם מספיק כדי להיות מדע בדיוני מעורר מחשבה, ובעיקרו חסר חיים, בדיוק כמו הכוכב שבכותרת. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

23:05 האופנה בשנות ה-90 | Models: Fashion in the 90s, ערוץ 8 (הוט)

שנות התשעים אולי היו שנויות במחלוקת מבחינה אופנתית, אבל עם הזמן הן זוכות להערכה וטרנדים רבים עושים קאמבק. החל מהגראנג', דרך המינימליזם ועד הבלינג. חובבי אופנה ייזכרו גם בטרנד הספורטיבי-עתידני, בתספורת "רייצ'ל" ובשרשרת "קלי" שהסעירו את דמיונן של מיליוני בחורות ברחבי הגלובוס. מבט לאחור על אופנת שנות ה-90. הסרט מנתח את האנרגיה המגיעה מחוסר התקווה של הגראנג', הדרישות הנוקשות של המינימליזם, המיניות השערורייתית המתפשטת בכל מקום, אופנת הרחוב מכתיבת הקודים, והתכשיטים המוגזמים. ARTE, 2014.

 

 

23:27 שעה על הקצה | The Ledge, ערוץ Yes1

דרמה רומנטית בכיכובה של ליב טיילור על תשוקה ואמונה. אתאיסט מוחלט עומד לקפוץ מבניין. שיחה עם שוטר המגיע למקום חושפת משולש אהבה עם אישה הנשואה לגבר מאמין. שחקנים: ליב טיילור, פטריק ווילסון ("אהבה בהחלפה"), צ'רלי הונאם ("פסיפיק רים"), טרנס האוורד ("האסירים"). במאי: מת'יו צ'פמן (התסריטאי של "צבע הלילה"), ארה"ב, 2012. פסיכולוגיה בשקל בניסיון ליצור מותחן, אך התוצאה היא דרמה עם משחק סביר ועלילה נדושה. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.