המסך המפוצל

מנת היום 26/10/14

הרשימה השחורה 2, בריאן כוכב עליון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 25-10-2014
0 תגובות

18:55 מכוניות משוחזרות | Graveyard Carz, ערוץ אגו

ריאליטי מוטורי המתעד את אמנות שחזור המכוניות של מארק וורמן, בעליו של מוסך מיוחד המתמחה ברסטורציה של מכוניות מסוג קרייזלר. הסדרה תתמקד במלאכת השיפוץ והשיקום של מכוניות שרירים נדירות וביחסיו המורכבים של מארק עם צוות העובדים שלו. ארה"ב, 2012, 19 פרקים.

 

 

20:00 מכוניות קלאסיות 5 | Top Gear USA 5  , ערוץ אגו

הכול על מכוניות קלאסיות – מדריכי קנייה, סקירות היסטוריות, טכניות ועיצוביות של הדגמים הנחשקים ביותר, טיפים לתחזוקה, נסיעות מבחן, ראיונות עם מומחים וחידונים. במהלך פרקי הסדרה סקירות היסטורית של מכונית אהובות, כמו הדאטסון 2000 ספורט, הקרייזרל רויאל, מכונית השרירים השברלוט אימפלה, מכוניות ה- MG TCומכונית המיני. כמו כן, ביקור במועדון מכוניות קלאסיות, פגישה עם אספנים, חגיגות יום הולדת 75 ליגואר ומכוניות מודרניות שעתידות להיהפך לקלאסיקה. ארה"ב ,2013, 13 פרקים.

 

 

21:00 ויולט לדוק, בחיפוש אחר אהבה | Violette Leduc, in Pursuit of Love, ערוץ 8 (הוט)

"אם אתה מתחיל לכתוב אוטוביוגרפיה, אתה חייב ללכת עד הסוף", קבעה הסופרת ויולט לדוק. הומוסקסואליות, הפלות וילדים לא חוקיים, לא היה טאבו בצרפת של שנות ה-50, והיא טיפלה בכולם ב'כנות חסרת גבולות' שזכתה להערצה ולתמיכה, בין השאר, מצד הפילוסופית הפמיניסטית, סימון דה בובואר. ויולט לדוק נולדה בצרפת בשנת 1907 כבתה הלא חוקית של משרתת בשם בארת'. מבית הספר סולקה בגלל רומן לסבי וכאשר התבגרה עברה להתגורר בפריז. שם, בשנת 1942, פגשה את סימון דה בובואר, שהפכה לידידתה הקרובה. כיום, יותר מחמישים שנה אחרי ההצלחה הגדולה של ספרה האוטוביוגרפי "הממזרה", ספריה עדיין נמכרים בצרפת. הסרט נעשה בהשראת סגנונה הפיוטי של לדוק, משרטט את דיוקנה של אישה מיוחדת ומוכשרת שהקדימה את זמנה. צרפת, 2013.

 

 

21:45 הרשימה השחורה 2 | The Blacklist 2, ערוץ Yes אקשן

עונה חדשה לסדרת המתח והאקשן בכיכובו של ג'יימס ספיידר ("המשרד", "בוסטון ליגל"). בסיום העונה הראשונה, ליז ירתה בטום, בעלה, שהתברר שהוא סוכן סמוי שחדר לחייה במסווה, מטעמו של "ברלין" (פיטר סטורמר), שרודף אחר רד מסיבה אישית לא ידועה, וגם מנסה לגרום לרד להפסיק לעזור ל-FBI להיפטר מהשמות שברשימתו. ספוילר - ליז מתחילה את העונה במקום נמוך מאוד, לאחר שכל חייה התנפצו, והיא קצת יותר דומה לרד ברצון שלה לנקום. היא מחליטה להמשיך לעבוד איתו ולעזור לו לצוד את ברלין, ובדרך להתעמת עם השאלות הנוקבות בנוגע לעברה, לזהותו של אביה, לשאלה אם הוא חי או מת, במקום לברוח מהתשובות. אל העונה הזו מצטרפת רשימה ארוכה של שחקנים אורחים, ביניהם: מארי לואיז פרקר ("העשב של השכן"), מוזהן מרנו ("בית הקלפים"), קריסטן ריטר ("שובר שורות", "הביץ' מדירה 23"), דיויד קוסטבילה ("שובר שורות", "Suits"), פול רובנס (הידוע בכינויו "פי-ווי הרמן"), ולי טרגסן ("אוז", "האמריקנים").

 

 

22:00 בריאן כוכב עליון | Monty Python's Life Of Brian, ערוץ Yes3

אולי הקומדיה הטובה ביותר בכל הזמנים – כך לפחות על פי לא מעט סקרים ודעות (בין היתר של ערוץ 4 הבריטי, הגרדיאן ומגזין טוטאל פילם). כמעט אף אחד לא הסכים לממן את הסרט, ואת הסכום הנחוץ גייס לבסוף חבר הביטלס, ג'ורג' הריסון, שמשכן לשם כך את הדירה שלו. למרות זאת, הוא הפך לאחד הסרט הבריטיים המצליחים ביותר באותה שנה, וכמובן לקלאסיקה, עם סצנות כמו הנשים המסתננות לסקילה, הקיסר שאינו מסוגל לבטא את האות ר' וסצנת הצליבה המלווה בשיר Always look on the bright side of life"". שחקנים: גרהאם צ'אפמן, ג'ון קליז, אריק איידל, טרי ג'ונס, מייקל פאלין, טרי גיליאם. במאי: טרי ג'ונס. בריטניה, 1979. אחת מן הקומדיות הטובות ביותר של שנות ה-70, ובכלל, כאשר הפארסה נבנית מתוך סוגת הקומדיה הקלאסית ופורצת אל האבסורד והסאטירי. הסרט בהחלט פרץ את הדרך לבאים אחריו. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 מבוקש 4 | Person Of Interest 4, ערוץ Yes אקשן

סדרת המתח מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברהמס ("זהות בדויה", "אבודים") וג'ונתן נולן ("ממנטו" "האביר האפל"), חוזרת בעונה נוספת. ספוילר - בעונה החדשה חברי הצוות, שלקחו לעצמם זהות חדשה שיצרה עבורם רוט, מנסים להסתגל לחייהם החדשים, ריס כשוטר, פינץ' כפרופסור, ושו כאשת מכירות של קוסמטיקה. אבל כשריס מבין שאם לא ילחמו בארגון שמנסה לתפוס אותם, סופם קרוב, ושהשתלטותו של הארגון על כל מקורות הבינה המלאכותית בעולם עומדת בפתח, הוא משכנע את פינץ' שגם ללא המכונה, הם חייבים לפעול.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.