המסך המפוצל

מנת היום 3/11/14

דיוקנה של ואלי, ביל מאהר: ספיישל סטנד-אפ ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 03-11-2014
0 תגובות

18:00 האנדרדוגס | The Underdogs, ערוץ אקסטרים

האחים אדם ונח לוי, הבעלים של LIC Motorsports, מכינים את מכונית המרוץ סובארו Sti לקרב בסדרת המרוצים 'רדליין טיים אטק'. בכל פרק הם מתמודדים ראש בראש עם צוותים גדולים יותר ובעלי מימון רב יותר מהם. האם יצליחו לעמוד בתחרות ולהשיג את הבלתי יאומן? כל הסיכויים נגדם, הם האנדרדוגס. שני פרקים ברצף.


 

18:00 לנצח את השפים הגדולים | Beat The Chefs, ערוץ החיים הטובים

שעשועון אוכל המעמת בשלנים חובבים עם שפים מקצועיים. פאנל של מומחים ישפוט את המנות ויחליט האם הצליחו ההדיוטות להכריע את האשפים. הפרס לחובבן המנצח הוא 25,000 דולר והזכות להתרברב בפני חבריו. התכנית, המצולמת בפני קהל חי באולפן, מזמינה מדי פרק קבוצה של חובבנים לתחרות בישול מול קבוצה של שפים בעלי ניסיון. הסט בו תתמודדנה הקבוצות מחולק לשני מטבחים שונים: האחד מטבח ביתי סטנדרטי, המכיל אביזרי יומיום מוכרים, שולחן אוכל, מקרר עם מגנטים ועוד; השני, מטבח תעשייתי מהוקצע עמוס גאדג'טים ועזרים מתוחכמים. אך יש גם טוויסט: השפים אינם יודעים איזו מנה הכינו המתחרים לפני שזו מוכרזת בזמן הצילום. מאותו רגע על השפים להכין את המנה בפרק הזמן שנדרש לחובבנים ללטש את תוצרתם. חבר השופטים בתכנית יכלול ידוענים וביניהם: השחקן אריק רוברטס, מחברת ספרי הבישול ג'ולי פאוול ופליטת הריאליטי גרסת "הרווק" האמריקנית, מליסה רייקרופט. ארה"ב, 8 פרקים, 2013.

 

 

19:00 גאוני הקינוחים | Sweet Genius, ערוץ החיים הטובים

ריאליטי אוכל בניצוחו של השף קונדיטור הישראלי, רון בן ישראל. מדי פרק יערוך בן ישראל תחרות בין ארבעה שפים שיתמודדו עם מבחר של רכיבים הכרחיים. על המתחרים להכין קינוחי שוקולד, קינוחים קפואים וקינוחים אפויים. בריטניה, 8 פרקים, 2012.

 

 

21:00 דיוקנה של ואלי | Portrait of Wally, ערוץ 8 (הוט)

הדיוקן בו לכד הצייר האוסטרי אגון שילה את דמות פילגשו, ואלבורגה (ואלי) נאוזיל, הוא אחת הפנינים האמנותיות באוסף מוזיאון ליאופולד שבווינה. אך במשך 13 שנים הוא הוחזק בידי הרשויות האמריקניות, באופן חסר תקדים, בעקבות מחלוקת משפטית בין המוזיאון האוסטרי לבין משפחה יהודית, ממנה הוחרם הציור ב-1939 על ידי הנאצים. הסרט משחזר את ההיסטוריה של הדיוקן – החל בסיפור האהבה שעמד מאחוריו, דרך הנסיבות בהן נגנב מלאה בונדי, אספנית אמנות יהודייה שנאלצה לברוח לאנגליה, וכלה בהחרמתו בארה"ב בעקבות תערוכה במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, שם הוצג בהשאלה ב-1997. לצד דימויים מהפנטים מציורי שילה, נציגי שני הצדדים של השערורייה שטלטלה את עולם האמנות מתראיינים לסרט ומסבירים כיצד הצליחו להגיע לבסוף להסכמה. אוסטריה, ארה"ב, 2012.

 

 

22:00 ביל מאהר: ספיישל סטנד-אפ, ערוץ Yes Oh

המנחה והקומיקאי, ביל מאהר, במופע הסטנד אפ העשירי שלו ב-HBO, דן בדרכו העוקצנית והמצחיקה, בנושאים כבדי משקל כמו בחירות אמצע הקדנציה, אי שוויון בהכנסות, התביעה של דונלד טראמפ, המשפחה של שרה פיילין, למה האפיפיור הוא בכלל אתיאיסט, למה קעקועים הם דבר מטופש, השיזוף של אובמה, ואפילו דאע"ש.

 

 

22:00 לוחמי האש של ניו-יורק | A Good Job: Stories of the FDNY, ערוץ Yes דוקו

עולמה של אחת ממחלקות הכבאים התובענית והחדשנית בעולם: מחלקת לוחמי האש של ניו-יורק. השחקן סטיב בושמי ("אימפריית הפשע"), שגם הפיק את הסרט, הוא לוחם אש לשעבר במחלקה. הוא שירת כלוחם אש בין השנים 1980 ו-1984, לפני שפנה לקריירה של משחק. בושמי מראיין ותיקי מחלקה נוספים, שחושפים את המחיר הפיזי והנפשי ששילמו, את הקהילה שחולקת אחריות עצומה, ואת הגיבורים ששמים נפשם בכפם כדי לשרת את העיר. בימוי: ליז גרבוז; מפיק: סטיב בושמי. ארה"ב, 2014.

 

 

22:35 מי רוצה לעשות היסטוריה? | Pawnography, ערוץ ההיסטוריה

שעשועון טריוויה נושא פרסים עם כוכבי "היסטוריה למכירה". הקומיקאי השנון כריסטופר טיטוס,  מנחה את "מי רוצה לעשות היסטוריה?", שעשועון טריוויה בן חצי-שעה, בו שני משתתפים בעלי ידע היסטורי מתחרים אחד נגד השני, אך בעיקר נגד כוכבי סדרת הלהיט "היסטוריה למכירה": ריק הריסון, בנו קורי הריסון וכמובן "צ'אמלי" הבלתי נלאה, שכבר הפך לחלק בלתי-נפרד מהמשפחה... במסגרת השעשועון מתקיימים שלושה סבבים  של שאלות ידע על חפצים היסטוריים המככבים בסדרה על חנות המשכון המפורסמת של משפחת הריסון בלאס וגאס, כאשר הפרס הסופי לזוכה בשעשועון: כסף מזומן, לצד פריטים יקרי-ערך מהחנות עצמה, ולא סתם מהחנות – אלא מהאוסף הפרטי של ריק הריסון.

 

 

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.