המסך המפוצל

מצב האומה - עונה 8, פרק 1

מירב על הפרק הראשון בעונה השמינית של "מצב האומה"

מאת: מירב

פורסם: 24-11-2014
0 תגובות

כנראה שלעולם לא אחדל להיות מופתעת מקיומה של עונה חדשה של מצב האומה, ולאור הפגרה הארוכה מתמיד והפרומואים שנראו כאילו נגנבו מסל הניירות של "המרוץ למיליון", החשש ששמורת הטבע הזו של הומור ואינטליגנציה תעלם היה כמעט מוצדק. אמנם היה באמצע ספיישל מלחמה, אבל הוא היה חלש למדי וסבל מעודף של שמות נוצצים שלא השתלמו (ואף מילה על "הכול הולך" שלא ראיתי אבל מסתמנת מהתגובות כפארסה דומה לזו של "שבוע סוף החדש").

 

פתיחת העונה הזאת הייתה כנראה הסקת מסקנות, כי להביא את אודי סגל ואיתן בן אליהו לפרשן את המצב זה לא בדיוק מגנט צופים ואפילו ב"פוליטיקה עם עודד שחר" לא מבטיחים לצופים את נחמיה שטרסלר אחרי הפרסומות. באופן יחסי פרשני "אולפן שישי" לא היו גרועים כל כך - אודי סגל היה כמעט טוב - אבל הם בעיקר הפיגו את החשש המתמיד השני: שיעבור על מצב האומה אותו תהליך שעבר על ארץ נהדרת וגרם לה להתרדד, לאבד פוקוס ולשעמם רוב הזמן. במקום זה הם עדיין חדים אחד כלפי השני וכלפי מושאי הביקורת שלהם באופן שמפצה על המניירות הקטנות שאנחנו כבר מכירים היטב, ומצחיקים מספיק (הניסיון מלמד שמדד הצחוק רק הולך ועולה במהלך העונה) כדי לחפות על המציאות הקודרת שמאחורי הבדיחות. הביקורת על בנט והתלהמותו חסרת התוחלת, השאלות לספר התקציב וההכרה ב"דרבי דת" שיש לנו עם המוסלמים, הם כולן שוב מה שאנחנו מצפים ממצב האומה אחרי חמש שנים: שתנסח אמירה חדה וברורה על המצב בלי להיכנע למשבצות שמאל-ימין הצפויות. לעזאזל, אפילו לאורנה בנאי הייתה בדיחה ימנית.

 

 

 

ואם להניח רגע לחרדות שמקיפות אתנו מכל עבר, אז גם על סערה כאילו ברנז'אית שטענה שאין נשים מצחיקות יש למצב האומה מה להגיד. עם פאנל שחציו נשים ורבעו גבר פמיניסט (עוד לא החלטתי מה גורי בדיוק, כמו בהגדרות אחרות הוא נשאר בטריטוריה משלו) ועם שתי תסריטאיות מנוסות (בעונות הקודמות היו יותר, ועדיין ברוב התוכנית המקבילות המספר הוא אפס) מצב האומה היא עדיין עוף נדיר בטלוויזיה שלנו. אז היא תלתה את דר זוזובסקי מהתקרה כדי להזכיר לארז טל שמי שהמציא את ההומור החתרני בערוץ 2 הולך ומתקרב להוא שהמציא (או לפחות קבע שיאים) של השפלת נשים על אותו מסך. ואיכשהו בלי רצפה עקומה, בדיחות אשתי או סתם גסות רוח הצליחה להוכיח שאפשר גם אחרת.

 

ציון: 9