המסך המפוצל

מנת היום 30/11/14

בוליווד, ינטל ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 29-11-2014
0 תגובות

19:30 טיפול נמרץ תינוקות | Baby ER, ערוץ CBS ריאליטי

אין ספק כי אחד המראות שהכי צובטים בלב הוא של תינוק זעיר נאבק על חייו. זהו סרט תיעודי מרתק המציג את המיומנות הגבוהה הנדרשת בטיפול נמרץ של תינוקות ואת כאבם של ההורים הצופים מן הצד ממתינים ומקווים לטוב. מתינוק שהפסיק לנשום כ-22 דקות לאחר לידתו, לתינוק בן 3 שבועות המאושפז לצורך תיקון מום מולד בליבו. מסמך תיעודי מהסוג שמתעד מן הצד את ההתרחשות בעזרת מצלמות שהוצבו ביחידות טיפול נמרץ לתינוקות ברחבי אנגליה.

 

 

20:30 בוליווד, ערוץ Yes קומדי

סדרת דוקו-ריאליטי חדשה לכל המשפחה. מסעם המרגש והמשעשע של 7 מפורסמים ישראלים שמחפשים את ההכרה על מגרש המשחקים הגדול בעולם – מגרש שבו החוקים הם שונים, המנהגים קצת אחרים אבל הכוכבים הם אותם כוכבים. איציק כהן, גלית גיאת, קארין כהן, עידו יניב, ניסים גרמה, מעין רפאלי ובת-אל מוסאווי ("המרוץ למיליון"), יוצאים לנסות את מזלם בבוליווד. הם יבלו ויעבדו חודש ימים בעיר הסרטים השוקקת, בכדי לקבל את הזדמנות לתפקיד שיפתח להם את הדלתות לשוק הבידור הגדול ביותר בעולם. לשם כך הם יוזמנו לאקדמיה מיוחדת שתיערך כחודש ימים, בה הם יוכשרו להשתלב ולככב בתעשייה המקומית. הם יגורו בדירת שחקנים מצוידת, ומשם ישתלבו מדי יום בלימודים ויישלחו לאודישנים. במהלך התקופה, המפורסמים יאומנו על ידי מיטב המומחים בתחומים הבאים: משחק, ריקוד, שירה, לימוד השפה ההודית, ואמנויות לחימה כחלק מתפקידי אקשן בסרטים. את התהליך ילווה סוכן שחקנים מהתעשייה המקומית שמכיר את רזי העיר וידחוף אותם אל ההצלחה – תפקיד בסרט בוליוודי. בנוסף, הם ילמדו את המנהגים המקומיים על מנת לשפר את יכולות המשחק שלהם: בישול, רוחניות, היכרות עם הודו ועוד.

 

 

21:10 דור כדור הארץ | Generation Earth, ערוץ 8 (הוט)

ממרחק, כדור הארץ נראה בדיוק כמו שנראה לפני מיליוני שנים. אך מבט מקרוב חושף  סיפור דרמטי - של איך בתוך תקופה קצרה יחסית, "שיפץ" האדם את העולם בו הוא חי ועיצב מחדש את חיי בני האדם. זהו סיפורו של העולם אותו יצרנו במו ידינו. כבר חפרנו לעומק כדור הארץ, יצרנו עולמות תת קרקעיים שיכולים לשלוט על כוחות הטבע. הבנייה מהירה יותר מאי פעם וכל הנופים משתנים ללא הרף. באמצעות שימוש בטכניקות חזותיות חדשניות, הסרט מציג את כושר ההמצאה שהזניק אותנו לעידן חדש. תמונות לוויין ברזולוציה גבוהה מספקות מבט חדשני  על העולם ומצלמות-זמן מיוחדות מאפשרות מעקב אחר ההתקדמות של חלק מפרויקטי הבנייה הגדולים שנבנים בימים אלה. הסדרה עוקבת אחר סיפור העשייה האנושית, האנשים שמצליחים כל פעם מחדש לעשות את הבלתי אפשרי והאנשים שחייהם השתנו יחד עם העולם המשתנה סביבם. BBC, 2012. סדרה בת 3 פרקים, בשידור יומי.

 

 

22:00 ינטל | Yentl, ערוץ Yes3

סרטה של ברברה סטרייסנד, על פי סיפורו של יצחק בשביס זינגר, "ינטל בחור ישיבה", היה מועמד לחמישה פרסי אוסקר וזכה על הפסקול הטוב ביותר; הסרט זכה בפרסי הסרט והבימוי בגלובוס הזהב, ובכך הפכה סטרייסנד לאישה הראשונה שזכתה בפרס היוקרתי; השיר "Papa, Can You Hear Me?" מתוך פסקול הסרט הפך לאחד משיריה האהובים ביותר של סטרייסנד. שחקנים: ברברה סטרייסנד, מנדי פטינקין, איימי אירווינג. במאית: ברברה סטרייסנד. ארה"ב, 1983. משל רומנטי יפה עם מוזיקה נפלאה וקיטשית של סטרייסנד. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:10 המצוד | The Hunt, ערוץ ההיסטוריה

אחת המשימות המסוכנות בעולם: פעמיים בשנה, באי המרוחק והמחוספס קודיאק שבמדינת אלסקה, קבוצה מובחרת של ציידים שמה פעמיה לערבות האי להתמודדות אולטימטיבית נגד הטורף היבשתי הגדול ביותר על-פני כדור הארץ - דב הגריזלי החום של אלסקה, המכונה "דוב קודיאק". הסדרה החדשה (קריינות: ג'יימס הטפילד, סולן "מטאליקה"), מתעדת את אחת מהעבודות המאתגרות בעולם - שישה שבועות (פעמיים בשנה) של ציד דובי קודיאק בתנאי אקלים קיצוניים. דובים אלו מהוווים איום על 13,000 תושבי האי; פעילות זו חיונית גם כדי להגן על ההישרדות ארוכת הטווח של זן דובים זה - שכן ידוע כי הדובים הזכרים נוטים לטרוף את הדובים הצעירים בשבט, וכך מתאפשר גידול מפוקח של אוכלוסיית הדובים באי.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.