המסך המפוצל

מנת היום 14/12/14

הטנגו האחרון בפריז, איך לבנות פלנטה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 14-12-2014
0 תגובות

19:00 ג'וניור בייק אוף | Junior Bake Off, ערוץ האוכל

תחרות אפייה בה 32 אופים צעירים (גילאי 9-12) מתחרים בשלל משימות, כגון: אמנות אפיית העוגות, הלחם והמאפים. המנצח יזכה בתואר "אלוף האפייה הצעיר". מדי פרק יתייצבו המתמודדים מול אתגר אפייה טכני ואתגר העוגה המרכזית. האתגר האחרון יזכה בתמה שתשתנה מדי פרק, ביניהן: עוגות מהחלל החיצון, עוגות שוקולד חגיגיות, עוגות מלכותיות, עוגות אמריקניות, מאפים לחוף הים ועוד. בין היצירות שתככבנה בתכנית: עוגת שוקולד קיצית עם גנאש ופירות; עוגת דלעת לליל כל הקדושים; עוגת ספוג וניל עם ציפוי לבן, תותים, פטל ואוכמניות ועוד. בריטניה, 2014, 13 פרקים.

 

 

21:05 איך לבנות פלנטה | How To Build A Planet, ערוץ 8 (הוט)

המנחה השנון, ריצ'רד המונד ("טופ גיר"), לוקח על עצמו את הפרויקט ההנדסי האולטימטיבי: לבנות מחדש את כדור הארץ, פיסה אחר פיסה ועם קצת עזרה מהמדענים והמהנדסים המובילים בעולם. הוא מחליט לפרק את העולם לגורמים ולחקור מה מרכיב אותו. בדרך הוא יוצא לניסויים שונים: צף באפס כוח משיכה בקצה החלל, מבקר במעבדה שבה יוצרים שמש בקופסה, צופה על פני כל כדור הארץ מהחלק העליון של מגדל בגובה שני קילומטר הנמצא במדבר בקליפורניה והכול כדי לחשוף את התהליכים המשתלבים יחד כדי לקיים את כדור הארץ בניסיון ליצור עולם זהה. BBC , 2013. סדרה בת 2 פרקים, 50 דקות כל אחד.



How To Build A Planet - Ep 1 by limukohou


 

22:00 הטנגו האחרון בפריז | Last Tango In Paris, ערוץ Yes3

סרטו השערורייתי של ברנרדו ברטולוצ'י, אשר זכה להצלחה קופתית וביקורתית רבה, אודות גבר מבוגר שאיבד את אשתו, המנהל מערכת יחסים מינית וסוערת עם צעירה פריזאית. הסרט היה מועמד לשני פרסי אוסקר (לבמאי ולשחקן הראשי) ולשני פרסי גלובוס הזהב. הסרט צונזר במדינות רבות, ולעיתים אף נאסר להקרנה. צלם: ויטוריו סטורארו. שחקנים: מרלון ברנדו, מריה שניידר, ז'אן פייר ליאו. במאי: ברנרדו ברטולוצ'י. איטליהצרפת, 1972. הסרט עצוב, קודר, גם אם לפעמים מצחיק, הדיאלוגים של ברנדו לא אמינים, אולם התמונה כולה מרתקת. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:20 פגוש את הקומיקאים 3 | Inside Comedy 3 , ערוץ Yes דוקו

עונה שלישית לסדרה המצליחה, בה בכל פרק הקומיקאי, דייוויד סטיינברג, חושף את ההשראות, ההשפעות והאלילים של כמה מהקומיקאים הגדולים ביותר של זמננו. בין משתתפי העונה: בט מידלר, ג'ימי פאלון, בוב סאגט, דיק ון-דייק, ג'ונה היל, זק גאליפאנקיס, ריצ'רד בלזר, אלן ארקין ועוד. ארה"ב, 2014.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.