המסך המפוצל

מנת היום 22.12.14

שרלוק הולמס האמיתי, אסון בזמן אמת

מאת: שי שגב

פורסם: 21-12-2014
0 תגובות

21:00 אסון בזמן אמת | Real Time Disaster, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

התכנית משתמשת בקטעי וידאו ותמונות שנאספו מאנשים שצילמו את התרחשות תופעות הטבע המדהימות בזמן אמת כדי להביא את הצופה אל לב האקשן. אנו נהיה שם כשהמטאור יעשה את דרכו דרך האטמוספרה של כדור הארץ, ויאיר את שמי הבוקר בצ'ליאבינסק, רוסיה עם כדור אש; ונוכל להתפעל מהתופעה המוזרה בה משטח קרח עושה לאט את דרכו ליבשה, וזורע הרס במינסוטה, ארה"ב. צילומים אלה לא רק עוזרים לצופים לחוות מקרוב את האירועים, אלא הם גם  בעלי תועלת למדענים שיוכלו לחקור באמצעותם את התופעות הנדירות.

 

 

22:55 שרלוק הולמס האמיתי | The Real Sherlock Holmes, ערוץ 8 (הוט)

יותר מ-125 שנה מאז צאת הספר הראשון, שרלוק הולמס הוא עדיין אחת הדמויות הספרותיות הכי מדוברות בעולם. הבלש הפופולארי ממשיך להשפיע על התרבות העולמית, על טכניקות לפתירת פשעים, ריגול ואפילו מסעות בחלל. בשנים האחרונות הפציע שרלוק הולמס על המסך הגדול עם שובר הקופות בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו, ובימים אלו בסדרות הפשע של הערוצים BBC ו-CBS. באמצעות שחזורים וקטעים נבחרים מהסרטים ומהסדרות העוסקים בהולמס ובעלילותיו, ועל ידי ראיונות בלעדיים עם בלשים, מדענים ראשיים של נאס"א ומומחי תרבות, נחשפת ההשפעה הנרחבת מאוד שלו - בלי הולמס לא הייתה השראה לג'יימס בונד, באטמן או חלק גדול מתכניות חקירת הפשע שכל כך פופולאריות היום.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.