המסך המפוצל

המשפט של אמי 2002

טקס אמי 2002, טקס הפרסים הנחשב ביותר בטלוויזיה, נערך השנה במתכונתו הרגילה. כל מה שרציתם לדעת

מאת: assafTV

פורסם: 21-09-2002
32 תגובות
האמי - טקס הפרסים החשוב ביותר בעולם הטלוויזיה האמריקני - שוב איתנו. לאחר שבשנה שעברה נדחה הטקס פעמיים עקב התקפת הטרור בארה"ב, משודר השנה הטקס כרגיל. ו"כרגיל" היא מילת המפתח כאן. שוב אותן סדרות מועמדות באותן קטגוריות, אותם שחקנים ואותם פרצופים. האמי, אף יותר מהאוסקר, הינו טקס שמרני, הולך על בטוח, ואם בטעות התפלקה איזו מועמדות לסדרה יוצאת דופן זה רק בגלל שהבאזז עליה היה כל כך חזק עד שהוא חדר מבעד למכשירי השמיעה של חברי האקדמיה הקשישים ולא היתה להם ברירה אלא להעניק לה איזו מועמדות. וככה תמצאו השנה, לצד פרצופים מוכרים כמו "חוק וסדר" ו"הבית הלבן" את "24" החדשנית, את "CSI - זירת הפשע", ואת "עמוק באדמה" - התרגום הישראלי ל-Six Feet Under. רק "24" היא סדרה שמועמדותה הגיעה אליה עבור העונה הראשונה, כל היתר מועמדות על עונתן השניה ומעלה. עבור "חוק וסדר" מדובר על העונה ה-12, כשה-13 בפתח.




על מה אני שם את הז'יטונים?
"24" קיבלה ביקורות מפרגנות מקיר לקיר והיא באמת משהו יוצא דופן. HBO שכל שנה שולחת לצד "סקס והעיר הגדולה" הקלילה גם את "הסופרנוס" בתור הארטילריה הכבדה, שולחת השנה, בהיעדרם של המאפיונרים, את האנשים שמן הסתם מקבלים הרבה עבודה מהסופרנוס, הקברנים ב"עמוק באדמה". אבל אני מניח שגל הפטריוטיות לא יפסח על חברי האקדמיה ו"הבית הלבן" תיקח שוב את הפסלון. בסתר ליבי אני מקווה שאולי דווקא "CSI - זירת הפשע" האלגנטית תיקח. צוות שחקנים משובח, צילום ועיצוב מעניינים ולא מעט אינטליגנציה.




באגף הקומדיות
היסטוריה! "פרייז'ר" לא מועמדת! הסדרה שכבר זכתה שנה אחר שנה בפרס הקומדיה הטובה ביותר נעדרת השנה מהטקס. למה? לא יודע. לא אכפת לי האמת. העיקר שהיא כבר לא שם. מה קיבלנו במקום? "חברים". לאחר שמונה עונות יש קונצנזוס בארה"ב שזו העונה הטובה שלהם מזה שנים. אולי זהו אותו גל פטריוטיות, אולי זו הכמיהה למוכר, או אולי הרומן בין רייצ'ל לג'ואי שבאמת הוסיף לסדרה (שלא לדבר על שני השחקנים שבהחלט התעלו על עצמם השנה), אבל "חברים" היא ההימור שלי. הסדרה מעולם לא זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר ורק ליסה קודרו זכתה לפני מספר שנים בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר.

ומה עם היתר? "כולם אוהבים את ריימונד", "Curb Your Enthusiasm” של לארי דיוויד, "סקס והעיר הגדולה" ו"וויל וגרייס", שעונתה האחרונה, שטרם הגיעה ארצה, היתה על-פי דיווחים, יותר דרמטית מקומית ובאופן כללי מביכה. כאשר תגיע עונה זו לארץ נוכל לשפוט, אבל השמועות עליה אינן חיוביות במיוחד. אפשרות נוספת היא שחברי האקדמיה יבחרו ב"סקס והעיר הגדולה" במעין מחווה לעיר ניו-יורק. ההימור האישי הוא, בכל אופן, על "חברים".




מה באשר למשחק?
באגף הקומדיה מועמדים:
קלסי גריימר על "פרייז'ר" (מסתבר שלא נפטרנו ממנו כל כך מהר), ריי רומנו על "כולם אוהבים את ריימונד", ברני מאק על "המופע של ברני מאק" ומ"חברים", לראשונה בקטגוריית שחקן ראשי ולא משני: מת'יו פרי ומאט לה-בלנק. רוב ההימורים הם על לה-בלנק שממש פרח השנה. זוהי הייתה שנת הג'ואי ב"חברים" וללה-בלנק מגיע הפרס ללא עוררין.

אצל השחקניות: דברה מסינג על "וויל וגרייס", פטרישיה היטון על "כולם אוהבים את ריימונד", שרה ג'סיקה פרקר על "סקס והעיר הגדולה", ג'יין קאזמרק על "מלקולם באמצע" וג'ניפר אניסטון על "חברים". קאזמרק המעולה (לויס) היתה הבחירה שלי בכל שנה אחרת, אבל מסינג היא היחידה מהצוות שלה שטרם חזרה הביתה עם פסלון. מצד שני, העונה החלשה של הסדרה עלולה לפגוע בסיכוייה, מה שמשאיר אותנו עם אניסטון, שכמו לה-בלנק - היתה זו העונה שלה. אם יש צדק בעולם ג'ניפר אניסטון תלך הלילה עם פסלון אמי הביתה. (למען האמת אם היה צדק בעולם לוריין גראהם היתה לכל הפחות מועמדת על "בנות גילמור" אבל עזבו, לא עכשיו).

בקטגוריית שחקני ושחקניות המשנה יש לנו את פיטר בויל ובראד גארט מ"כולם אוהבים את ריימונד", שון הייז, הוא ג'ק מ"וויל וגרייס", דיוויד הייד פירס מ"פרייז'ר" ובריאן קרנסטון, האל מ"מלקולם באמצע". הבחירה האישית שלי היא קרנסטון אבל אני מניח שבראד גארט מ"ריימונד" ילך עם הפסלון בסוף הערב.

דוריס רוברטס, ה"אמא" של ריימונד, זכתה בשנה שעברה. האם תלך גם השנה עם פסלון הביתה? רוב הסיכויים שקים קאטרל מ"סקס והעיר הגדולה" תיקח, אלא שהיא תצטרך להתמודד מול סינתיה ניקסון ב"דרבי סקס והעיר", יריבה מכובדת. וונדי מאליק מ"תהרוג אותי וזהו" מוכשרת בהחלט וגם אם מייגן מולהלי מ"וויל וגרייס" - שכבר זכתה בעבר - בתפקיד קארן ווקר המושחזת תזכה, לא תהיה לי התנגדות. מבחינתי, קאטרל צריכה לזכות.

באגף הדרמה:
מי ילך הביתה עם פרס האמי? השוטר? הקברנים? סוכן ה-FBI? או שאולי נשיא ארה"ב? אם לסמוך שוב על אפקט הפטריוטיות הרי שמרטין שין יזכה. אם יש צדק אז קיפר סאת'רלנד ("24") יזכה. יתר המועמדים הם מייקל צ'יקליס (הזכור לנו מסדרת המשטרה ששודרה בעבר בערוץ 3 "איש משטרה") על "The Shield" ומייקל סי. הול ופיטר שטראוס על "עמוק באדמה".




בקטגוריית שחקני המשנה ישנם שישה מועמדים - ארבעה מתוכם הם שחקני "הבית הלבן": דול היל (צ'ארלי), ריצ'רד שיף (טובי), ג'ון ספנסר (ליאו) וברדלי וויטפורד (ג'וש). בורסת ההימורים מהמרת על ספנסר. אבל מי שבאמת צריך לזכות, אם שוב לשפוט לפי הדברת, הוא ויקטור גארבר מ"Alias". עוד מועמד מ"עמוק באדמה" הינו פרדי רודריגז.

אצל השחקניות: גם פה שתי שחקניות מאותה סדרה. "עמוק באדמה" הביאה את פרנסס קונרוי ורייצ'ל גריפית'ס. אליסון ג'אני (סי ג'יי) היא הנציגה של "הבית הלבן" ואיימי ברנמן "השופטת איימי" מועמדת אף היא. אבל מי שצריכה לזכות היא ג'ניפר גארנר מ"Alias". זה לא אומר שג'אני לא תלך עם הפסלון הביתה, אבל מותר לקוות.





אצל שחקניות המשנה: שלוש שחקניות מ"הבית הלבן" - ג'אנל מולוני (דונה), מרי לואיז פארקר (איימי גרדנר, אותה נזכה להכיר בעונה השלישית המגיעה אלינו לטובה) וסטוקארד צ'אנינג (אבי), מה שהופך את שחקני "הבית הלבן" ל"השחקנים המועמדים ביותר בעולם". מ"עמוק באדמה" מועמדת לוריין אמברוז וטיין דאלי היא הנציגה של "השופטת איימי". מי תלך עם הפסלון? מהמרים על סטוקארד צ'אנינג וגם לאמברוז יש סיכוי.

קונן אוברייאן השנון והנפלא ינחה את הטקס שיחל את שידורו הלילה בשעה 03:00 לפנות בוקר בערוץ 3. שידור ערוך ומתורגם יהיה ביום שני ב-20:55.

אז צפייה נעימה ובהצלחה לכולם!