המסך המפוצל

טרילוגיה של טעויות

קשה לבחור מתוך קרוב ל-300 פרקים את הפרק הטוב ביותר של הסימפסונז, אבל נדמה לי שיש זוכה: שבת הקרובה, ערוץ 1, אל תחמיצו

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 07-11-2002
23 תגובות
בשבת הקרובה, במסגרת פרקי העונה החדשה של הסימפסונז, אמור להיות משודר, הפרק "Trilogy of Error" ("טרילוגיה של טעויות"). "הסימפסונז" תמיד היתה סדרה מעולה שמתאפיינת בהומור משובח, לעיתים מטורף, לעיתים חבוי, אבל תמיד מצחיק, אלא שהפרק המדובר שובר שיאים חדשים.

הרעיון הבסיסי העומד מאחורי הפרק אינו חדש במיוחד: יום בחיי הדמויות בסדרה בשלוש נקודות מבט שונות, כאשר בכל נקודת מבט מתגלים לנו פרטים חדשים על מה שקרה באותו יום. הסרט "ראשומון" של אקירה קוראסוואה הוא הדוגמא הידועה מכולם, אבל גם סדרת נוער כמו "דוסון קריק", בפרק "היום הארוך ביותר", ניסו את כוחן בצורת העברת עלילה זו. אצל "הסימפסונז" החליטו לנצל את הרעיון למטרות קומיות, והתוצאה: הפרק הטוב ביותר בסדרה.

או לפחות אחד הטובים.

קשה לבחור מתוך קרוב ל-300 פרקים את הפרק הטוב ביותר בסדרה, אבל אין ספק ש"טרילוגיה של טעויות" ראוי להיכנס לרשימת פרקי המופת. עלילתו של הפרק כוללת סכין מטבח חדה במיוחד, אגודל של בן משפחה אהוב וקרח, רובוט שמתמחה בדקדוק אנגלי, ילד שובב בשם בארט שאת תפקידו בעלילה לא נגלה, סיפור התאהבות קצרצר אך מרגש שכולל תפקיד אורח מרגש במיוחד של פרנקי מוניץ (הלא הוא מלקולם מ"מלקולם באמצע") ופארודיה אחת, קטנה ומבריקה, על סרט גרמני חביב וקצבי שכולל בתוכו פעמיים את המילה run.



עיקר גדולתו של הפרק "חתונתה של ליסה", שנחשב, לפחות בעיני, לפרק הטוב בסדרה עד "טרילוגיה", היה בקריצות עבור צופיה הקבועים של הסדרה. כדי ליהנות כמו שצריך מהפרק היה צריך להכיר היטב את הדמויות הקבועות של הסדרה. בפרק החדש שישודר - אין צורך בכך. גם מי שראה מעט פרקים בסדרה יוכל ליהנות מהפרק. כל מה שצריך זה לדעת מי זה הומר ומי זה בארט.

אז עשו לעצמכם טובה: פנו לכם את לוח הזמנים, נתקו את הטלפונים וצפו בפרק החדש של הסימפסונז, שישודר בשבת הקרובה (9/11/02). הנאה מובטחת.





הפרקים החדשים של הסימפסונז: שבת, 18:30, ערוץ 1.